Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scheef malware/virus gebruik

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Maandagochtend bleek dat op verzoek van de Nederlandse overheid domeinnamen offline zijn gehaald die zijn gebruikt voor de verspreiding van de Dorifel-malware.
Hier is het opeens malware, maar de titel zegt (net als andere media) dat het een virus is. Beetje krom als je het mij vraagt.

nieuws: ING: impact Dorifel-virus bleef beperkt tot tientallen klanten - update is de URL.
Rataplan schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:13:
Wat mij betreft zijn virussen een vorm van malware.
Terwijl virussen er eerder waren dan malware, wat dat betreft zou ik dan eerder die lijn volgen; malware is dus een vorm virus, net als dat een trojan dat is. ;) Vervolgens in een artikel het 'recht' houden; daarmee bedoel ik om het of door het hele artikel virus noemen (gezien de aard van Dorifel zou ik het een virus noemen) of malware.
Als je het daar niet mee eens bent: apart topic pls, want die is een inhoudelijk probleem en dat weet jij ook best :)
Klopt, dat weet ik, maar had in het topic al eerder aangegeven dat het naar mijn idee geen groot punt was, vandaar.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
CptChaos schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:31:
[...]
malware is dus een vorm virus, net als dat een trojan dat is
Nope, Rataplan heeft gelijk. Een virus is een soort malware, malware is een verzamelnaam. Kan best dat de term 'virus' er eerder was, maar dat maakt voor de betekenis niet zo heel veel uit :)

Ik ben helemaal geen stagiair

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De wiki lijkt me duidelijk:
Malware, short for malicious software, is software used or created to disrupt computer operation, gather sensitive information, or gain access to private computer systems. It can appear in the form of code, scripts, active content, and other software. 'Malware' is a general term used to refer to a variety of forms of hostile, intrusive, or annoying software.

Malware includes computer viruses, worms, trojan horses, spyware, adware, and other malicious programs.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Oké, dan wordt die wijze gebruikt, mag ook. Kan dan de titel aangepast worden? Daar wordt namelijk over virus gesproken, het gelijk trekken dus / uniform houden.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2012 12:11 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CptChaos schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:09:
Oké, dan wordt die wijze gebruikt, mag ook. Kan dan de titel aangepast worden? Daar wordt namelijk over virus gesproken, het gelijk trekken dus.
Waarom? Het is immers een virus.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Omdat het scheef is om Dorifel in de titel een virus te noemen en in de tekst opeens malware.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat is niet scheef. Een virus *is* malware, zoals hierboven al is betoogd. Mogen we nou een koe geen beest meer noemen?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1