Gegroet medetweakers,
Sinds ik terug ben van vakantie (weet niet of dat relevant is) maakt de ventilator op mijn videokaart een raar, krassend geluid, alsof er iets inhangt of hij losjes hangt. Dat geluid komt voornamelijk rond de 60-80% ventilator snelheid, dus erg irritant als je in een intensieve game zit
. De AMD support service heeft mij (nog) geen bericht gestuurd, dus ga toch tweakers raadplegen. Ik heb al gekeken of er misschien een kabel in hangt, maar dat is niet het geval. Ook lijkt het me sterk dat het een software/BIOS probleem is, aangezien mijn kaart twee ventilatoren heeft en maar één ventilator kuren heeft. Mocht het relevant zijn: Mijn kaart is een Sapphire HD6950 2gb (dirt3), ik heb een crossfire van twee kaarten van dit type (de andere kaart heeft ook geen problemen) en heb de kaart nu ongeveer een half jaar.
Is er iets IN de kaart wat misschien los zit, of zit de ventilator zelf los? Hopelijk is het zoiets simpels...
Alvast bedankt,
Jelle
Sinds ik terug ben van vakantie (weet niet of dat relevant is) maakt de ventilator op mijn videokaart een raar, krassend geluid, alsof er iets inhangt of hij losjes hangt. Dat geluid komt voornamelijk rond de 60-80% ventilator snelheid, dus erg irritant als je in een intensieve game zit
Is er iets IN de kaart wat misschien los zit, of zit de ventilator zelf los? Hopelijk is het zoiets simpels...
Alvast bedankt,
Jelle