Mooiste/Stoerste/Cleanste GUI/DE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik kon geen bestaande topics vinden, terwijl dit wel iets is waar ik op let bij een window manager / DE:
De standaard looks zijn naar mijn mening vaak heel conservatief, terwijl mensen soms de leukste dingen bouwen. Je hoeft hier dus niet (persé) je eigen desktop te laten zien, maar eerder de designs die jij gezien/gevonden hebt die je om een bepaalde manier speciaal vind.

Enkele voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://i442.photobucket.com/albums/qq149/Shiftplusone/screenshot-20100102164845.png

Waarom tof? Het ziet er heel clean en professioneel uit, hij is echter gebouwd op LXDE!
Je hoeft dus niet altijd op snelheid in te boeten om een toffe DE te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://topstyles.net/wp-content/uploads/2006/07/TrazoDesk_VIII_by_Trazo.jpg

Sommige mensen houden meer van een Mac-achtige interface, al vind ik deze wel veel beter gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://shaunsite.googlepages.com/matrix-wmii.png

Beetje érg retro, maar cool idee natuurlijk :P.

Een cool ogende desktop ontwerpen is volgens mij nog niet zo makkelijk... alhoewel veel DE's je vrijwel ongelimiteerde opties bieden qua customizability, zou ik niet weten waar je moet beginnen bij het ontwerpen van een GUI die niet alleen tof, maar ook bruikbaar is.

Zo vind ik de standaard Crunchbang look tof en vanwege de standaard hotkeys (natuurlijk overal mogelijk, maar hier zijn sommige dingen gewoon standaard zo geregeld vanwege de minimalistische interface) kun je als keyboard-gebruiker verbazend snel werken.

Ga je echter niet als een code-monkey te werk maar wil je een point-and-click (of misschien zelfs touchscreen) interface ontwerpen voor jezelf word het al snel moeilijker - wat is handig?

Wat ben jij zoal tegengekomen of heb je zelf ontworpen wat echt een far cry van de 14-in-een-dozijn (en/of out-of-the-box standaard) desktops was/is? Post ze vooral hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:04

ThomVis

Detected rambling:

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dus een "professionele DE" is voor jou een DE die er uitziet alsof 'ie uit een film komt, in plaats van een die praktisch is? Moet 'ie ook bij elke screen update piepen?

Btw je weet dat die 2e een verbouwing van Windows is?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:34:
Dus een "professionele DE" is voor jou een DE die er uitziet alsof 'ie uit een film komt, in plaats van een die praktisch is? Moet 'ie ook bij elke screen update piepen?

Btw je weet dat die 2e een verbouwing van Windows is?
Zaken die je op TV ziet (b.v. de multi-desktop omgeving van Penelope in CM) ziet er vaak retegaaf uit maar zijn totaal niet praktisch. Je kunt kiezen voor iets wat dus opvalt op die manier, of wat juist heel clean en/of functioneel is.

Ik snap dat de 2e een Windows omgeving is, maar omdat de mogelijkheden daar beperkter (of lastiger te bereiken c.q. niet gratis) zijn dacht ik dat NOS beter op zijn plaats was.

Heb inderdaad zelf geen topic hiertoe gevonden, het non-windows screenshot topic is toch vooral eigen omgevingen (je moet ook de achtergrond posten, daar gaat het mij nu juist minder om), ik zou graag zien hoe ver je van de standaard af kunt wijken zonder dat het inboet op functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik zou wel ondertussen een volwassen WM willen zien waar het aantal bugs stukken minder is dan bij de huidige WM's. Wat dat betreft duurt het gewoon te lang voordat er een volwassen product gebouwd is. Zelfs voor een productie versie vind ik het allemaal net te buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:43
Standaard mac OSX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

@Mektheb: Leuk en aardig, maar voegt niks toe. Het gaat hier om aangepaste dingen e.d.

[ Voor 77% gewijzigd door Koenvh op 14-08-2012 15:09 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer dat ik zelf niet zo goed programmeren anders had ik wel een GUI willen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:12:
Het is jammer dat ik zelf niet zo goed programmeren anders had ik wel een GUI willen bouwen.
Van wat ik begrijp (o.a. door zelf een beetje met OpenBox rond te klooien) kun je met relatief weinig (voor) kennis + google een heel eind komen.

Als je de GUI ook wilt gaan verspreiden (b.v. als onderdeel van een distro) heb je ook met GPL licensing enzo te maken, dat belangrijke aandachtspuntje kwam ik o.a. tegen via het LFS (Linux From Scratch) project.

Er zijn zat mensen die zelf een distro vanaf een kale kernel samenstellen, maar je kunt op basis van bestaande window managers al een heel eind komen. Om nog eens OpenBox aan te halen - wat er niet op zit, ken ook niet stuk :P. Volgens mij is die redelijk stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:43
Koenvh schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:59:
@Mektheb: Leuk en aardig, maar voegt niks toe. Het gaat hier om aangepaste dingen e.d.
Dat klopt :), maar het gaat over de UI van je desktop en of dat nou Windows of OSX is.
Ben ik gauw van mening dat je hem kan aanpassen hoe je wil, OSX met wat plugin's ziet er imho het beste uit.

Neemt niet weg ik vroeger altijd de alienware skin draaide op Windows :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

Oke: Ik heb mijn oude XP bakkie onderhanden genomen en een OSX uiterlijk toegepast:
Afbeeldingslocatie: http://koenvh.nl/screenshot/Mac_OSX_screenshot.PNG

Ik heb 'm niet meer, werd vreselijk traag door alle tooltjes die voor dat OSX uiterlijk zorgde, maar het was leuk om te doen :)

@Mektheb, ik ben het niet met je eens dat OSX met wat plugins er het beste uitziet, ik geloof dat je met OpenBox o.i.d. en Linux het beste iets kan maken..

[ Voor 22% gewijzigd door Koenvh op 14-08-2012 15:42 ]

🠕 This side up

Pagina: 1