Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interactieve vormgever.

Pagina: 1
Acties:

• Fr0zone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:42
Ik ben opzoek naar een sterke laptop, voor mijn studie, maar ook voor thuisgebruik. Rond de 2000 euro.
Ik zat te kijken naar het basis model van de retina macbook pro. Zou dit een goede keuze zijn? Aangezien ik er photoshop op wil gebruiken en voor mijn studie websites moet gaan schrijven vraag ik me af of de resolutie misschien problemen zou kunnen veroorzaken. Ik snap dat ik misschien niet zo'n dure laptop nodig heb maar Ik wil al een tijdje een nieuwe laptop met wat meer pit.

Bedankt!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Voor die 2000 euro kun je ook wel weer wat beters krijgen of het gebied van specificaties..

Vraagje: Wat voor maat heb je het liefst? Wil je het veel gaan meenemen (liever en laag gewicht dus)? Heb je nog behoefte aan grafische performance op het gebied van games?

2000 euro is voor jouw behoeftes wel een enorm budget als je je niet wilt gaan bezighouden met games...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Fr0zone schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:54:
Ik snap dat ik misschien niet zo'n dure laptop nodig heb maar Ik wil al een tijdje een nieuwe laptop met wat meer pit.
Als je een laptop met pit wil hebben.. voor €700 heb je een laptop met net zo veel 'pit' als de duurste MBP. Daar hoef je zo'n duur apparaat voor te kopen.

• Fr0zone
Bedankt voor de reacties!
Ja tuurlijk wil ik ook wel wat games af en toe spelen geen bf3 maar source games, verder ben ik ook van plan om cinema4d ermee te gebruiken.

15 inch was mijn idee, aangezien ik 17 inch te groot vind om elke dag mee te nemen en 13 inch lijkt me dan weer net te klein.

Verder heb ik ook weinig tijd om hem te bestellen aangezien school in twee weken begint en ik pas na een week weer in Nederland ben. Daarom kwam ik ook uiteindelijk uit op apple aangezien andere laptops 4 tot 5 weken duren om in elkaar gezet en verstuurd te worden.

Hoewel hij wel duur is, denk ik dat ik wel profijt zou hebben aan het scherm in combinatie met (uiteindelijk) photoshop en met het schrijven van html en css enz.

Bedankt!

Verwijderd

De asus n56vz is te krijgen met vandaag besteld, morgen in huis. Deze is 15" fullhd scherm, heeft een gt650m videokaart (wel de ddr3 versie ipv de gddr5 van de macbook, maar dat maakt niet zo veel uit qua prestaties, het verschil is zo over te klokken als je het echt nodig hebt), een i7 3610qm processor en 8GB ram voor...930 euro. Vandaag besteld, morgen in huis bij campusshop. Zet daar een leuke ssd van 256gb bij à 200 euro en je bent klaar. Stel dat je toch aan de 16gb ram wilt, wat bij apple een belachelijk dure upgrade is, dan zet je dit er zelf in voor 100 euro. Dan zit je ongeveer op 1250 euro, wat toch een heel wat schappelijker prijs is.
Tenzij je natuurlijk per se een mac/osx wilt of het retina scherm. Bedenk dan wel dat je dan eigenlijk alleen voor het scherm en het apple logo meer dan 1000(!) euro meer betaalt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:14:
(wel de ddr3 versie ipv de gddr5 van de macbook, maar dat maakt niet zo veel uit qua prestaties, het verschil is zo over te klokken als je het echt nodig hebt)
Non argument. De GDDR5 versie kan je natuurlijk ook overclocken. Waarschijnlijk nog verder ook.
Fr0zone schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:23:
Verder heb ik ook weinig tijd om hem te bestellen aangezien school in twee weken begint en ik pas na een week weer in Nederland ben. Daarom kwam ik ook uiteindelijk uit op apple aangezien andere laptops 4 tot 5 weken duren om in elkaar gezet en verstuurd te worden.
Zowel sony als dell leveren meestal binnen 2 weken. En als je zo gaat rekenen: koop sowieso een dell of andere zakelijke laptop. Anders ben je hem een week kwijt als er iets stuk gaat. Dell en HP/lenovo zakelijk leveren on-site garantie.

• Fr0zone
Ik denk dat ik dan de asus neem, i.c.m een ssd en misschien wat meer RAM, kan ik de optische schijf eruit halen en een ssd erin rammen of moet ik de orignele HDD eruithalen? En is er een plek waar ik kan zien hoeveel RAM ik erin kan stoppen en wat voor merk het moet zijn dan?

Super bedankt!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Fr0zone schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:41:
Ik denk dat ik dan de asus neem, i.c.m een ssd en misschien wat meer RAM, kan ik de optische schijf eruit halen en een ssd erin rammen of moet ik de orignele HDD eruithalen? En is er een plek waar ik kan zien hoeveel RAM ik erin kan stoppen en wat voor merk het moet zijn dan?

Super bedankt!
Als je niet de HDD eruit wilt halen en toch een SSD wilt bijplaatsen zonder de optische schijf te moeten verwijderen kun je ook overwegen een Lenovo Y580 aan te schaffen. Deze is nog een tikkie krachtiger dan de Asus.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Pagina: 1