Korting bij Mediamarkt.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.262 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279971

Topicstarter
De TVs staan bij de mediamarkt vaak gewoon voor de adviesprijs te koop.

Hoeveel kan ik van deze prijs afkrijgen. Het moet toch mogelijk zijn om een prijs midden tussen adviesprijs en Goedkoopste webprijs onderhandeld te krijgen.

Wie weet tot hoever het personeel bij de mediamarkt kan meegaan met webprijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Je kunt in zo'n winkel niet afdingen, de prijs is gewoon de prijs op het kaartje. Het is geen Thailand waar je in sommige shopping malls moet afdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 23:20
waarom zou je zo graag willen dat hun prijzen mee gaan ?

wat is er mis met een webshop als de MM niet mee gaat met de prijs is mijn keuze snel gemaakt
en anders ga je naar de bcc niet gaan wel met de prijzen mee

[ Voor 16% gewijzigd door NLMarcel194 op 13-08-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
Anoniem: 279971 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:27:
De TVs staan bij de mediamarkt vaak gewoon voor de adviesprijs te koop.
Waar baseer je dat op? Misschien als ze nét uit zijn en ze nog nergens te krijgen zijn, maar verder gaat de Media Markt vrij snel mee met concurrerende winkels.
Hoeveel kan ik van deze prijs afkrijgen.
Dat hangt helemaal af van welk model, welke vestiging van de Media Markt en zelfs welke verkoper je treft, dus daar is niks zinnigs over te zeggen.
Het moet toch mogelijk zijn om een prijs midden tussen adviesprijs en Goedkoopste webprijs onderhandeld te krijgen.
Soms wel, soms niet.
Wie weet tot hoever het personeel bij de mediamarkt kan meegaan met webprijzen?
Dat hangt helemaal af van welk product het is en welke marges erop zitten.

Maar waarom zoveel moeite doen om iets bij de Media Markt te kopen, als de prijzen je blijkbaar niet zinnen?
Anoniem: 318025 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:30:
Je kunt in zo'n winkel niet afdingen, de prijs is gewoon de prijs op het kaartje. Het is geen Thailand waar je in sommige shopping malls moet afdingen.
Mwa, soms valt er best wel een deal te sluiten hoor, je kan het altijd vragen. Maar je moet niet boos worden als er geen korting gegeven wordt, korting krijgen is een gunst, geen recht die je als koper hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 13-08-2012 19:42 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Wat een onzin. Dat men het niet doet betekent niet dat het niet kan. Procentje of 5, afhankelijk van de hoogte van de prijs, is altijd wel voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:22
Als de prijs bij concurrenten vergelijkbaar zijn gaat er niks vanaf.

Misschien alleen als je 2 stuks of meerdere dingen koopt of als het verouderde modellen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04:51
Dat is dus niet mijn ervaring, ongeveer half jaar geleden de Philips 7656 in 42 inch bij de MM gekocht. De eerste keuze was eigenlijk de 7606 maar die hadden ze niet staan. Toen werd deze aangeboden, winkelprijs € 945, gekocht na wat onderhandelen voor € 749.
Dus er valt zeker wel af te dingen....

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In elke winkel is af te dingen, het hangt er maar net vanaf welk product het is en hoeveel je er gaat kopen. In de AH kan je prima afdingen op de prijs van een cola fles als je er 100 gaat kopen. Bij de Etos kan je prima op condooms afdingen als je twintig pakjes gaat kopen en bij de MediaMarkt kan je prima op dure tv's afdingen als je er eentje koopt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb in 2008 anders toch mooi bijna 500 (op 2000) euro korting gehad op een nieuw model Philips TV, en als extra service nog een factuur 3 weken later pas opgemaakt ivm een actie van Philips ivm WK voetbal. Dus nog eens 150 euro ofzo cashback :)

Dit was in de It's, beetje vergelijkbaar met de MM, maar niet voor niks nu failliet ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

In de Duitse MM deden ze het in iedere geval niet, want daar had ik ook gevraagd of er nog € 20 van mijn HTC Evo 3D af kon, dat ging niet want ze deden niet aan prijs onderhandelingen.

Dus dat is mijn persoonlijke ervaring met de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zeker wel, vooral als je meerdere producten koopt ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sample size van een enkele aankoop en daar een mening op baseren?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kreeg laatst een telefoon mee voor de prijs van de goedkoopste webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Anoniem: 318025 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:58:
In de Duitse MM deden ze het in iedere geval niet, want daar had ik ook gevraagd of er nog € 20 van mijn HTC Evo 3D af kon, dat ging niet want ze deden niet aan prijs onderhandelingen.

Dus dat is mijn persoonlijke ervaring met de MM.
Telefoon heeft vaak minder marge dan een tv geloof ik.
Over het algemeen kan je bij de MediaMarkt wel een prijskorting krijgen. Dit ligt echter aan:
- De marge op het product
- Aantal in voorraad
- Of er een actie is
- Hoe goed je zelf kan handelen
- De vriendelijkheid van de verkoper.

Als je het vraagt, doe het dan op een nette manier. "Is er nog iets mogelijk m.b.t. de prijs?" ofzo. Ga niet zeuren dat je perse korting moet hebben, geef dan gewoon aan dat je hem liever in een webwinkel haalt.

Overigens, wanneer er binnen (pin me er niet op vast dat deze range klopt) +/- een straal van 15km van de MediaMarkt een winkel zit met een lagere prijs (dus ook webshop met afhaal) dan wil het nog wel eens zo zijn dat ze met die prijs meegaan.

Met mijn Samsung plasma 60 euro korting gekregen i.v.m. webshop in de buurt en BCC ernaast.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bij MediaMarkt concurreren ze niet eens met hun eigen website...

Ik had een tijdje terug een nieuwe router nodig. MM was iets duurder (€109) dan de goedkoopste webshop (€95), maar daarvoor zou ik hem dan wel meteen kunnen ophalen, dus dat vond ik best. Ik naar de MM in Eindhoven, kom ik met het ding aan de kassa...willen ze dat ik even 139 euro aftik. Ja, want de website hanteert andere prijzen, dus ik kon beter bij de webshop bestellen.

Toen heb ik maar bij de goedkoopste webwinkel besteld en mezelf voorgenomen niet meer voor dat soort spul naar de MM ga omdat ik niet kan vertrouwen op de prijs die op hun eigen site staat. :Y)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:19
MediaMarkt Roermond gaat wél mee met de laagste* internetprijs.
Is n pilot blijkbaar.

(*bij TV's bijvoorbeeld kijken ze wel of de shop n erkend dealer is, niet zomaar élke shop gaat door helaas)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 23:53

Klippy

Still Game

Ligt zoals gezegd vaak aan het product. Voor een stofzuiger of een koffiezetapparaat zou ik het niet eens proberen, maar sommige TV's bijvoorbeeld wel.
Ik heb 2 jaar geleden een topmodel Philips 9000 serie gekocht. Die mocht van Philips ook niet in webwinkels verkocht worden en hangt dus overal voor dezelfde prijs in de winkel. Daar leek onderhandelen me dus wel een optie. Ging eigenlijk meteen 250 Euro vanaf en dat nog naar 300 korting en gratis bezorging kunnen praten.
Maar goed, op 2899 euro is dat nog altijd maar 10%.

Dus als het al een scherpe aanbieding is niet moeilijk doen, anders gewoon even een praatje maken en zeggen dat je hem graag meteen koopt, maar toch wat duurder dan online etc..
Zeggen dat je korting _moet_ hebben en je anders wel online shopt zal niet het gewenste effect hebben.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
NMe schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:05:
Bij MediaMarkt concurreren ze niet eens met hun eigen website...

Ik had een tijdje terug een nieuwe router nodig. MM was iets duurder (€109) dan de goedkoopste webshop (€95), maar daarvoor zou ik hem dan wel meteen kunnen ophalen, dus dat vond ik best. Ik naar de MM in Eindhoven, kom ik met het ding aan de kassa...willen ze dat ik even 139 euro aftik. Ja, want de website hanteert andere prijzen, dus ik kon beter bij de webshop bestellen.

Toen heb ik maar bij de goedkoopste webwinkel besteld en mezelf voorgenomen niet meer voor dat soort spul naar de MM ga omdat ik niet kan vertrouwen op de prijs die op hun eigen site staat. :Y)
De ene Media Markt is de andere niet. In Rotterdam Centrum doen ze daar niet moeilijk over als het gewoon op de webshop van de MM zelf staat.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-07 22:16
Danny the dog schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:08:
MediaMarkt Roermond gaat wél mee met de laagste* internetprijs.
Is n pilot blijkbaar.

(*bij TV's bijvoorbeeld kijken ze wel of de shop n erkend dealer is, niet zomaar élke shop gaat door helaas)
Dan is dat alleen met TV's daar maar de rest totaal niet.
zo heb ik ervaren:

-Media Spelers
-PC, Laptops
-Gameconsoles
-Autoradio's

allemaal groepen die daar dan niet aan mee doen

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Hier kun je checken of het een goede prijs is en of je de tv voor een vergelijkbare prijs krijgt hangt af van het model, de verkoper, jouw charmes, marge op het product, etc, etc.

Overigens verwachten we wel aanmerkelijk meer inzet van je voordat je een topic aanmaakt. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.