Ik wil 4TB backup hebben, extern, daar op word 1 schijf van 3TB opgeslagen, en 2 ssds. Samen net geen 4TB. Ik heb alleen geen idee wat ik het beste kan doen. Ik heb wat reviews gelezen enz en zit nu al een tijdje deze schijf in de gaten te houden:
pricewatch: Seagate Backup Plus Desktop Drive 4TB Zwart
Maar die is sowieso nog een paar weken niet verkrijgbaar. Daarnaast hoorde ik dat hoe groter de schijf is, je meer kans hebt op falen. Dus heb ik misschien liever 2x2tb, maar dan wel in raid, zodat de 3TB schijf gewoon letterlijk gekopieerd kan worden. Kan ik dan niet gewoon 2x deze kopen?
pricewatch: Seagate Backup Plus Desktop Drive 2TB Zwart
En dan via raid dus er 4TB van maken? Of gaat dat sowieso onmogelijk extern?
Ik heb verder niet super veel verstand van raid dus hoop dat jullie me kunnen adviseren wat ik het beste, en goedkoopste kan doen om 4TB extern gebackupped te hebben.
pricewatch: Seagate Backup Plus Desktop Drive 4TB Zwart
Maar die is sowieso nog een paar weken niet verkrijgbaar. Daarnaast hoorde ik dat hoe groter de schijf is, je meer kans hebt op falen. Dus heb ik misschien liever 2x2tb, maar dan wel in raid, zodat de 3TB schijf gewoon letterlijk gekopieerd kan worden. Kan ik dan niet gewoon 2x deze kopen?
pricewatch: Seagate Backup Plus Desktop Drive 2TB Zwart
En dan via raid dus er 4TB van maken? Of gaat dat sowieso onmogelijk extern?
Ik heb verder niet super veel verstand van raid dus hoop dat jullie me kunnen adviseren wat ik het beste, en goedkoopste kan doen om 4TB extern gebackupped te hebben.