Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie/lichte games

Pagina: 1
Acties:

• klaashielke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-11-2021
Dag mensen.

Omdat ik volgend jaar ga studeren heb ik een laptop nodig. Mijn budget ligt zo rond de 600 euro.

Eisen
-Een betrouwbaar merk die goede kwaliteit levert
-15,6 inch
-Prijs: om en nabij de 600 euro (tenzij een hoger bedrag het écht waard is, niet veel hoger natuurlijk)
-geschikt voor normaal schoolwerk: browsen/microsoft office
-geschikt voor wat "lichtere games": Minecraft/ CoD 4. (De soort spellen die je nog wel eens speelt over de LAN bijvoorbeeld)

Wat ik al gezien had
Toshiba Satellite L750

Als mijn budget simpelweg niet toereikend is voor alle eisen zou het mooi zijn als jullie dat ook kunnen aangeven, dan weet ik of ik gewoon meer moet betalen of minder moet willen ;)

Bij voorbaat dank!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 12:36
De GT525M die in de Toshiba Satellite L750 zit is een low/mid-end kaart en je zou er nog redelijk games mee kunnen spelen volgens Notebookcheck.
Zelf zou ik de pricewatch: Asus N56VM-S4050V of zelfs de pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL aanraden als je zelf aangeeft dat je er toch wel mee wilt gamen, maar deze notebooks zitten wel ver boven je budget.

Je zou anders nog even kunnen kijken naar de pricewatch: MSI CX640DX-810NL, daar zit een betere GPU in dan de Toshiba, of je kunt op de Dell website een notebook uitkiezen en die naar je wensen aanpassen en dan korting codes toepassen (Dell Waardebonnen Topic - Deel 2)
Met MSI en Dell heb ik zelf geen ervaring, met Asus wel, ik bezit momenteel namelijk de pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL en ik ben er dik tevreden over.

• klaashielke
Bedankt voor je reactie. Ik hoef geen laptop waar ik de nieuwste games op kan draaien, aangezien ik een Xbox heb waarop dat wel kan. Over Dell laptops had ik hier eerder al gelezen dat dat goede laptops zijn. Ik zag echter wel dat de Dell een i3 processor had en de Toshiba een i5. Ik heb er geen verstand van hoor, maar heffen de combinaties i3+betere videokaart en i5+slechtere videokaart elkaar niet op?

Het is niet zo dat ik een laptop zoek waar ik op wil 'gamen', maar wel een waar ik bij sommige gelegenheden toch nog wel iets van een spel op kan spelen.

Hebben mensen verder nog meningen/ervaring met Toshiba laptops, of nog hele andere alternatieven?

Verwijderd

525m , 540m en de 630m zijn alle 3 exact hetzelfde. 540m en 630m hebben alleen iets hogere clock snelheid.

Verwijderd

Waar je ook nog naar zou kunnen kijken is de dell inspiron 15r se. Deze is uit mijn hoofd met i5, 1tb hdd en hd 7730m videokaart voor ongeveer 670 euro te verkrijgen. Deze videokaart zit qua prestaties volgens mij ergens tussen de 630m en 650m.

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-11 18:12
Een zeer degelijk laptopje. Zelf zou ik altijd de wat minder business geralteerde bedrijven kiezen ivm met garanties. Dell en HP zijn geronmeerde bedrijven maar zo ontzettend onzeker en niet goed met garantie.

Ik zou gaan voor dit model, Asus is een super merk. Boven je budget, maar de 100 euro zeker langer waard.

pricewatch: Asus K55VD-SX019V

Artikel (ja wat oud)
nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

[ Voor 4% gewijzigd door Giga_ op 13-08-2012 19:29 ]

• klaashielke
@Giga_
Past deze dan niet net wat beter bij mijn eisen, aangezien ik niet de nieuwste games hoef te spelen:
Asus K55VD-SX016v
Past ook beter bij mijn budget, en gaat wel om dezelfde serie. Of kun je met deze ook nog geeneens CoD 4 of Minecraft spelen?

Verwijderd

Die komt vaak langs, en ik snap echt niet waarom mensen dat een goede laptop vinden. Voor een euro of 30 meer heb je ook de inspiron 15R SE met i5 en 1080p scherm (en HD 7730m). Die grafische kaart zal je misschien een worst wezen, maar een goed scherm is toch echt wel meer dan 3 tientjes waard.
Dat onderzoek sloeg de dag dat hij uitkwam al nergens op...

• klaashielke
Oké. Ik ga wel voor een laptop van laptopshop.nl. Dat die Dell Inspiron goede laptops maakt weet ik.
Maar als ik moet kiezen tussen die Satellite L750 en de Asus K55VD, welke is dan de beste keus wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding?

• Giga_
Het is smaak, maar nee, ik koop nooit meer een Dell. Gewoon balle services.

En de meningen over de inhoud van het artikel laat ik naast me. Ik houd het er maar bij dat ik meer Dell heb gerepareerd dan een Asus na zon 7.5 jaar
klaashielke schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:56:
Oké. Ik ga wel voor een laptop van laptopshop.nl. Dat die Dell Inspiron goede laptops maakt weet ik.
Maar als ik moet kiezen tussen die Satellite L750 en de Asus K55VD, welke is dan de beste keus wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding?
Tjah. Als je het terug zal rekenen komt het prijs/kwaliteit goed bij elkaar in de buurt. De Asus heeft gewoon veel krachtigere componenten maar is duurder. De L750 heeft dat minder maar is ook 130 euro goedkoper..

Het is net wat je uit wil geven naar mijn mening

• klaashielke
Dan ga ik toch voor de Asus. Die voldoet aan mijn eisen en ik ken veel mensen die goede ervaringen hebben met Asus computers. Bovendien, als ik nu voor de iets duurdere laptop kies hoop ik er ook wat langer mee te kunnen doen.
Dus tenzij mensen nog redenen weten om die Asus niet te kopen denk ik dat ik die maar aan ga schaffen.
Bovendien is notebookcheck een beduidend positiever over de Asus dan over de Toshiba!

[ Voor 11% gewijzigd door klaashielke op 13-08-2012 23:50 ]

Verwijderd

Anandtech is wat minder tevreden over de K series: http://www.anandtech.com/...g-dualcore-sandy-bridge/1. Maar laat je niet afschrikken, dit is de enige review op die site waar ik het niet mee eens ben.

Als je toch voor asus gaat, neem dan pricewatch: Asus K55A-SX007V. Het enige verschil wat ik zo snel kan zien is de grafische kaart en een minimale hoeveelheid RAM. De catch: de GT 610 is trager dan de standaard intel 4000 IGP.

Ik zou nog steeds aanraden iets te nemen met een redelijke resolutie als het even kan, maar anders lijkt mij de goedkoopste asus de beste keuze.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:56:
Anandtech is wat minder tevreden over de K series: http://www.anandtech.com/...g-dualcore-sandy-bridge/1. Maar laat je niet afschrikken, dit is de enige review op die site waar ik het niet mee eens ben.

Als je toch voor asus gaat, neem dan pricewatch: Asus K55A-SX007V. Het enige verschil wat ik zo snel kan zien is de grafische kaart en een minimale hoeveelheid RAM. De catch: de GT 610 is trager dan de standaard intel 4000 IGP.

Ik zou nog steeds aanraden iets te nemen met een redelijke resolutie als het even kan, maar anders lijkt mij de goedkoopste asus de beste keuze.
Enigste review, ben je het dan ook eens met de XPS15z review?

Maar voor de rest ben ik het zeker eens met Darkstone, een hogere resolutie is echt prettig om mee te werken, en daar kun je zeker extra voordeel uit halen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Ik wist dat je daarmee zou komen. En ja, sinds de update ben ik het voor het grootste gedeelte eens met de 15z review:
http://www.anandtech.com/...5z-sincerely-flattering/7
Update, 1/18/2012: In case anyone still reads this, I have to really stress that over the past four months, the build quality of the 15z has really started to bother me. It has been my laptop of choice during that time, but it's not without issues. The chrome trim around the palm rest has come loose on two corners, and one corner actually got ripped up/bent when it brushed against my backpack at CES 2012. I think some of the issues were exacerbated by opening up the laptop and upgrading to an SSD (and taking pictures), but really, I can't stress enough how it feels like Dell cut a few corners and the result is a laptop that doesn't hold up as well as I'd like over the long haul. To make matters worse, my LCD recently cracked while I was typing on the laptop--like, I was literally looking at the LCD when the fracture appeared. That may have just been random bad luck, or the aftereffects of the stress of CES, but when the inevitable Ivy Bridge update of the 15z comes out, you can bet I'm going to pound on it a little more.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:06:
Ik wist dat je daarmee zou komen. En ja, sinds de update ben ik het voor het grootste gedeelte eens met de 15z review:

[...]
:) Jij bent scherp!!!

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Giga_
Ben het ook wel eens met Darkstone over de hogere resolutie. Daarnaast is de K55A is niet bij laptopshop.nl verkrijgbaar en werkt het met het slecht werkende ICECool technologie wat niet helemaal werkt zoals bedoeld, tenzij warm staat voor koud in Azië.

Zoek anders nog even naar flaptops met een wat hogere resolutie Klaashielke
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:06:

[...]
Misschien had de beste man wel zuur aan zn handen 8)7 you never know. Reviews zijn ook maar gebaseerd op meningen he;)

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Ik heb ook een Asus met ICECool technolgie, de plek waar mijn polzen steunen blijft zeker vrij koel hoor!
Oke het is meschien niet ijskoud, maar iniedergeval 200x zo koud als de N56 serie :-)

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Sjoerd611 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:42:
Ik heb ook een Asus met ICECool technolgie, de plek waar mijn polzen steunen blijft zeker vrij koel hoor!
Oke het is meschien niet ijskoud, maar iniedergeval 200x zo koud als de N56 serie :-)
Als iemand die tijdelijk een Asus K-serie heeft gehad kan ik dit alleen maar bevestigen. Blijft prima koel.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Pagina: 1