Fotoprinter: prijs / kwaliteit winnaars?

Pagina: 1
Acties:

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 15:24

djunicron

*click-swoosh-thud*

Topicstarter
Ik schiet veel foto's, maar toch blijven mijn frames aan de muur té lang leeg. De reden is eigenlijk dat ik m'n bestellingen té lang opspaar. Wat impulsiever printen zou dus wellicht wel handig zijn, daarnaast houd ik wel van eigen beheer, dan weet je tenminste hoe je platen eruit komen te zien, ik heb al tevaak gehad dat printservices klagen over de grote van de jpeg, m'n witbalans aanpassen, verscherpen, etc etc. Heb ik voor niets lopen tunen in photoshop... :(

Kortom, ik wil weer ouderwets zelf foto's printen.

Ik heb al een NAS + kleuren laser die z'n werk prima doet, scannen doe ik niet (dan maar ik wel een foto) en fotocopieren al helemaal niet.

Mijn voorkeur gaat derhalve uit naar een compacte inkjet fotoprinter waarbij de nadruk niet op extra features ligt. Het ding hoeft niet aan m'n netwerk, een scanner is een nadeel als het meer ruimte inneemt en ik zou het prettig vinden als er fotomaten (10x15 / 13x18) en A4 borderless papier in past.
Hoge fotokwaliteit op zowel mat als glossy, maar voor een zo laag mogelijke kostprijs per afdruk.

Ik ben enigsinds merk-loyaal, ik heb erg slechte ervaringen (ook uit verkoop) gehad met Lexmark en Brother, ik heb liever een HP, hoewel dat niet meer is wat het geweest is voor 2000, of een Epson / Canon.

Waar ik al op uit kwam was de iP4950, welke niet heel duur is, maar ik kan daar maar niet over vinden hoeveel plaatjes (A4, fotomaten) je uit de cartridges kunt halen... Tekst en documenten ga ik er NOOIT mee printen. Omdat ik de afweging (nieuwprijs * duurzaamheid) + gebruiksprijs = aantal afdrukken * duurzaamheid wil maken versus af laten drukken door 3e partijen vind ik de aanschafsprijs toch wel belangrijk. Bij voorkeur zou ik niet veel meer dan €100 uitgeven.

Bij Epson kom ik bij SX series uit, maar als ik daar even snel wat over lees, ontdek ik dat het toch een beetje wegwerp printers zijn, lang gaan ze niet mee... De Photo Stylussen zijn wél mooie apparaten, ik heb lang de R850 gebruikt, maar de prijs / duurzaamheid is ook daar niet top.

Wie heeft er adviezen / inzicht in de gebruikskosten van printers die mijn gebruik passen?