Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ik heb geprobeerd informatie te verzamelen op het forum, op verschillende sites en in winkels maar ik krijg geen duidelijk beeld over waar ik op moet letten bij de aanschaf van een beamer. Als ik al informatie verkrijg dan gaat het grotendeels over specificaties en gewoon verkooppraatjes.

Mijn wensen zijn als volgt:

- Het moet een home cinema beamer zijn.
- 1080P
- Redelijke lichtopbrengst ivm niet volledig verduisterde kamer.
- Wil er ook tv mee kunnen kijken.
- Het liefst zo'n lens waarmee je de beamer ook tegen het plafond kan hangen. (shiftlens, prismalens?)
- Bij voorkeur een recentmodel van een bekende producent (ivm ondersteuning, garantie etc.)
- Geen vertragingen ivm online gaming.
- Ik heb een projectiescherm (16:9) van 2.04 breed. Hier moet de beamer uiteraard geschikt voor zijn.
- Budget is ongeveer tussen de 500 en 1300.

Ik ben dus op zoek naar tips over de verschillende beamers die aan mijn wensen voldoen en ik zou ook graag willen weten waar ik op moet letten bij de aanschaf.

Eventueel ook geinteresseerd in 2e hands beamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je hier al gevonden?

Consumentenelektronica Aankoopadvies

En welke beamers heb je zelf gevonden die aan jouw eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Excuus, ik heb in het verkeerde forum gedeelte gezocht naar info. Gooi hier maar een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan met het handje linksboven een topicreport aanmaken en vragen of een modje je topic wil verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:22
Epson heeft een aantal modellen die aan je eisen voldoet. Bijv. De Tw2900/3200/5500/9000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ikzelf ben ook op zoek naar een beamer, ongeveer dezelfde eisen.
Op moment staat de Epson TW3200 op nummer 1.

Het is niet echt een recent model, maar komt in alle reviews zeer positief uit de bus, vooral voor die prijs (900,-.)
(hij is ook hier op Tweakers beoordeeld)

[ Voor 42% gewijzigd door DeBaroN op 14-08-2012 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Epson is een topfabrikant voor beamers. Alleen je opmerking "niet volledig verduisterde kamer" is moeilijk in te schatten. De hoeveelheid licht in je kamer bepaalt enorm hoe het beeld er uitziet.

TW2900/3200 zijn hele fraaie beamer en voldoen aan al je eisen. De 2900 levert op papier minder lumen maar in praktijk (cinema-stand) blijken ze allebei evenveel licht te geven.

Kijk hier eens

[ Voor 13% gewijzigd door Athome op 14-08-2012 18:50 ]

Pagina: 1