Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 17:39
Hallo Tweakers,

Ik ben al een poosje op zoek naar een vervangende autoradio (of aanvulling daarop) om m'n iPhone 4 (met iOS 5.1.1) in m'n auto te kunnen gebruiken, maar ik ben een beetje door de bomen het bos de weg kwijt geraakt.

Nu heb ik vanwege het ogenschijnlijke gebruiksgemak een Parrot Asteroid op het oog. Met deze radio kun je via zowel A2DP, SD-kaart als USB-stick (en iPod via USB) je muziek beluisteren, én je kunt uitstekend bellen en gebeld worden via bluetooth.

Nu doet de Parrot MKi9000 qua A2DP en bellen precies hetzelfde, maar hier heb je dan een piepklein apparaatje voor aan je stuur of dashboard hangen. Wat mij betreft geen bezwaar, maar daar komen de vragen naar voren :)

- Heeft iemand de Asteroid of MKi900, en wat zijn jullie persoonlijke bevindingen met deze apparaatjes (reviews genoeg gevonden, maar persoonlijke bevindingen zeggen mij wat meer)
- Wordt de Asteroid echt zo warm als je 'm gebruikt, of valt dat wel mee?
- Heeft iemand een idee hoe lang de batterij van de MKi9000 meegaat met dagelijks gebruik? Er staat in de manual van het apparaat ±1 jaar, maar voor een klein knoopcel batterijtje lijkt me dit veel te optimistisch als je ook streamt via A2DP namelijk.
- En gebruikt iemand de GPS functie van de Asteroid toevallig?

Ook niet onbelangrijk, als ik gebruik wil maken van A2DP, handsfree bellen, tesamen met een iPhone 4... zijn er dan nog betere keuzes dan de Asteroid of MKi9000? Ik weet dat ik ook de MKi9200 kan nemen, maar een losse controller en scherm vond ik niet echt een optie. Zijn er bijvoorbeeld ook andere (subjectief: mooie) autoradio's die dit bieden? Zo heb je bijvoorbeeld de Pioneer mvh-8300bt die ik óók heel mooi vindt, maar deze schijnt standaard geen A2DP te hebben tenzij je er een los kastje bij koopt... terwijl ik liever zoveel mogelijk geïntegreerd heb.

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Mvg,
Joram

[ Voor 18% gewijzigd door Kapotlood op 13-08-2012 15:48 ]

• Kapotlood
Klein schopje als 't even mag? :) Ik heb nog even zitten zoeken, maar kan verder eigenlijk maar weinig concreets vinden namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 08:57
Hoi,

Ik heb zonet de knoop doorgehakt en de Parrot Asteroid gekocht bij de MediaMarkt webshop. Zodra ik deze binnen heb en heb geinstalleerd laat ik wel iets van mij horen in de vorm van een review of bericht hier.

Over de batterij van de mki9000, die batterij is alleen voor de afstandbediening. Je bouwt namelijk een groter apparaat (Blue Box, meestal achter de radio) in die al het "zware werk" doet.

Johiem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Ik ben benieuwd naar de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Johiem;
bedankt voor de reactie alvast! Ben enorm benieuwd naar de Parrot Asteroid ervaringen :)

Maar over de MKi9000, houdt dat in dat het bluetooth signaal van je telefoon direct naar de module gaat die is aangesloten op je autoradio, en dat de afstandsbediening eigenlijk niets anders doet dan "telefoon opnemen/ophangen" en "muziek bedienen"? Dan zou de batterijduur behoorlijk kunnen toenemen namelijk… ik hoorde zelfs een levensduur tot een jáár! Ik wist alleen niet dat die Blue Box achter élke autoradio kan worden geïnstalleerd!