Toon posts:

2 ST780WL routers koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben thuis een Thomson ST780 WL als router die we alleen via WI-FI gebruiken. Wij zijn een tijd geleden verhuisd en kregen toen een niewe ST780 WL router terwijl de oude nog voldeed. De oude router is een doos in gegaan en is naar de plek der vergetelheid gebracht. Nu zat is es te denken; Is er een manier om de oude router aan de huidige te koppelen (bridge) om zo 2 punten te krijgen die hetzelfde netwerk via WI-FI uitzenden? Met het zoeken op google werd ik ook niet veel wijzer...

Alvast bedankt!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 21:36
Je wilt het 2e ADSL-modem inzetten als accesspoint of wireless repeater?

Het 1e kan, het 2e wordt heel lastig; daarvoor zou je gaan moeten pionieren op de command line en dan is het nog maar de vraag of het kan (Zie hier voor een opzetje).

ADSL-modem als AP inzetten: Trek een kabel naar de plek waar je meer wireless dekking wilt hebben, log in op de nieuwe Speedtouch, zet de DHCP-server uit en stel het Wifi in met dezelfde SSID, encryptie en wachtwoord; alleen het kanaal zet je anders. Hierna ben je klaar :)

Wel wil je, als de oude Speedtouch hetzelfde IP-adres heeft als de nieuwe (192.168.1.254 en 10.0.0.138) deze adressen eruit slopen en er een ander adres (192.168.1.253?) voor in de plaats zetten anders krijg je problemen met je netwerk, dan kun je de helft van de tijd niet op internet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het idd als 2de accespoint willen gebruiken. Dus dat is gewoon te doen op de manier die je uitlegde? En is het mogelijk dat 2 (dezelfde soort) routers die bijde van de kpn komen enn en het zelfe IP hebben?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 21:36
Natuurlijk. Wel moet je dus die instellingen aanpassen (IP-adres en draadloze instellingen). Al kan het zijn dat KPN sommige dingen dicht heeft gezet zodat je het IP niet aan kunt passen. Vaak kun je ze dan wel flashen naar de fabrieksfirmware ipv die van KPN: http://www.technicolorgateways.nl/p_a_advanced.html

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt! Ik zal wanneer ik de tijd heb eens kijken o het lukt.