HTPC controle

Pagina: 1
Acties:

• jorNnn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04-2025
Ik heb de volgende onderdelen samengesteld om een HTPC van te maken. De HTPC moet 1080P kunnen afspelen, downloaden, internetten, soms een game. De pc wordt aangesloten op een tv doormiddel van HDMI.

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone Milo ML03B€ 58,20€ 58,20
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,45€ 33,45
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 72,95€ 72,95
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL7D-4GBRH€ 27,70€ 27,70
1AMD A8-3850 Boxed€ 86,-€ 86,-
1Gigabyte GA-A75M-UD2H€ 72,45€ 72,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 350,75

Zal deze opzet voldoen aan mijn eisen of zijn er nog verbeteringen mogelijk?

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zelf zou ik alleen voor de 128gb gaan aangezien deze niet alleen gebruikt wordt voor XBMC (en voor de prijs hoef je het niet te laten :))
A8 is wel een beetje overkill maar voor die paar euro zou ik hetzelfde doen :)

2x BambuLab H2C 3D printer - Elegoo Saturn 16K Resin printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Staat de HTPC 24/7 aan? in dat geval zou ik namelijk voor een i3 gebasseerd systeem kiezen aangezien die een stuk zuiniger zijn. Het nadeel is dan wel dat de GPU sterk achterblijft, dit kan je echter opvangen door een dedicated GPU, maar daarvoor moet je je behuiziging ook wijzigen ( bv de silverstone sugo's).
Verder geen verkeerd systeem alleen een erg kleine ssd 64 gb totale ruimte houdt niet over met een paar blu-rays, os en games ;)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30
Is die A8 voor htpc gebruik niet wat overkill? Heb zelf een A6-3500 en heb al het gevoel dat dit veel is. Daarnaast zou je die 300Watt voeding kunnen vervangen voor een 80Watt PicoPsu, stuk efficienter!

Ik heb overigens recent een vergelijkbare setup gekocht(zelfde mobo, A6-3500, zelfde SSD, ander geheugen en voeding) en wat mij opvalt bij dit gigabyte moederbord is dat als je de HTPC eerst aan zet en daarna pas het beeldscherm, dat de HTPC geen HDMI output geeft naar het scherm toe..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 12:44
Ik zou er persoonlijk nog een tweede opslagschijf naast hangen. de 64 ssd is genoeg voor een game of twee en je OS. lepel er een 1 Tb naast en je bent redelijk compleet lijkt mij :)

Carpe Diem

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 14:09
Zolang je storage maar niet afhankelijk hiervan is, is het op zich een prima setup. Mocht je nu ook hierover willen gaan downloaden met grote batches via sabnzbd, dan zou ik een andere setup kiezen met een wat grotere SSD, of je moet je NAS via iSCSI kunnen mounten (maar dan is het waarschijnlijk wel mogelijk om SABNZBD over je NAS te laten lopen en is het logischer om die job daar te laten afhandelen)

iRacing Profiel

• eL_Jay
LED-Maniak schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:09:

Ik heb overigens recent een vergelijkbare setup gekocht(zelfde mobo, A6-3500, zelfde SSD, ander geheugen en voeding) en wat mij opvalt bij dit gigabyte moederbord is dat als je de HTPC eerst aan zet en daarna pas het beeldscherm, dat de HTPC geen HDMI output geeft naar het scherm toe..
Dat heeft mijn mini itx asrock z68 bordje ook :(

• kroegtijger
wat mij opvalt bij dit gigabyte moederbord is dat als je de HTPC eerst aan zet en daarna pas het beeldscherm, dat de HTPC geen HDMI output geeft naar het scherm toe..
Welke driver gebruik je? Want daar moet het haast wel in zitten...

iRacing Profiel

• LED-Maniak
Recentste drivers voor Ubuntu. Heb het overigens vaker gehoord met dit board.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

eL_Jay schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:06:
Staat de HTPC 24/7 aan? in dat geval zou ik namelijk voor een i3 gebasseerd systeem kiezen aangezien die een stuk zuiniger zijn. Het nadeel is dan wel dat de GPU sterk achterblijft, dit kan je echter opvangen door een dedicated GPU.
Volgens mij verlies je ook het zuinige aspect als je een Sandy/Ivy Bridge gebruikt met een externe GPU. De APU-lijn van AMD verbruikt idle inderdaad meer dan een Intel, maar een externe GPU zal ook stroom nodig hebben :).
LED-Maniak schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:09:[...] wat mij opvalt bij dit gigabyte moederbord is dat als je de HTPC eerst aan zet en daarna pas het beeldscherm, dat de HTPC geen HDMI output geeft naar het scherm toe..
Ik heb dat fenomeen hier ook als bv. mijn receiver aan staat maar niet is ingesteld op de ingang waarop mijn HTPC is aangesloten. Dan klapt X er gewoon uit. Als mijn receiver uitstaat en mijn TV staat ook uit dan start het gewoon op zoals vanouds. Ligt volgens mij niet aan het moederbord (tenzij jij geen receiver tussen je HTPC en TV hebt hangen).

[ Voor 36% gewijzigd door Borromini op 13-08-2012 16:39 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• eL_Jay
Je kunt natuurlijk Lucid Virtu toepassen, waarbij de discrete GPU enkel gebruikt wordt voor zware 3d toepassingen en voor de rest de IGP wordt gebruikt ;)

• jorNnn
Bedankt voor jullie snelle reacties en het meedenken!
Mitchit schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:00:
Zelf zou ik alleen voor de 128gb gaan aangezien deze niet alleen gebruikt wordt voor XBMC (en voor de prijs hoef je het niet te laten :))
A8 is wel een beetje overkill maar voor die paar euro zou ik hetzelfde doen :)
Ik heb nog wel een paar hdd liggen dus opslag is geen probleem, de 64 gig is alleen voor het OS.
eL_Jay schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:06:
Staat de HTPC 24/7 aan? in dat geval zou ik namelijk voor een i3 gebasseerd systeem kiezen aangezien die een stuk zuiniger zijn. Het nadeel is dan wel dat de GPU sterk achterblijft, dit kan je echter opvangen door een dedicated GPU, maar daarvoor moet je je behuiziging ook wijzigen ( bv de silverstone sugo's).
Verder geen verkeerd systeem alleen een erg kleine ssd 64 gb totale ruimte houdt niet over met een paar blu-rays, os en games ;)
Nee de pc staat niet 24/7 aan, enkel bij gebruik en soms bij download.
Is die A8 voor htpc gebruik niet wat overkill? Heb zelf een A6-3500 en heb al het gevoel dat dit veel is. Daarnaast zou je die 300Watt voeding kunnen vervangen voor een 80Watt PicoPsu, stuk efficienter!

Heb de a8 gedaan zodat ik misschien ook nog een beetje kan gamen en zo veel duurder is hij niet.

Wat betreft het moederbord had ik deze gekozen omdat hij in dit artikel: reviews: Vijf A75-moederborden naast elkaar het beste naar voren komt, is de de A75-Pro4 van Asrock dan een goed alternatief?

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb nog wel een paar hdd liggen dus opslag is geen probleem, de 64 gig is alleen voor het OS.
Dan zou ik zeggen geen probleem :)
Ookal is alles vanaf je SSD laden wel iets sneller ipv een extra HDD eraan hangen ;)
Extra HDD voor opslag zeg ik okee

2x BambuLab H2C 3D printer - Elegoo Saturn 16K Resin printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

eL_Jay schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:50:
Je kunt natuurlijk Lucid Virtu toepassen, waarbij de discrete GPU enkel gebruikt wordt voor zware 3d toepassingen en voor de rest de IGP wordt gebruikt ;)
Ik neem aan dat de externe GPU daarbij nog altijd niet wordt uitgeschakeld ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• eL_Jay
Borromini schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:13:
[...]

Ik neem aan dat de externe GPU daarbij nog altijd niet wordt uitgeschakeld ;).
Dat dacht ik eerlijk gezegd wel :$

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zou leuk zijn als het zo was - weet het zelf ook niet...

• jorNnn
Borromini schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:35:
Zou leuk zijn als het zo was - weet het zelf ook niet...
En als dat zo is, wat houdt dat dan in precies? ik ben er niet bekend mee.

Voor wat betreft het moederbord, is de A75-Pro4 van Asrock een goeie voor in dit systeem?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Is dit een algemeen htpc-controle topic, of kaap ik het topic als ik jullie zou vragen mijn specs te beoordelen?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
eL_Jay schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:16:
[...]

Dat dacht ik eerlijk gezegd wel :$
Het ligt er een beetje aan wat voor videokaart je pakt. Voor zover ik weet verbruikt de discrete videokaart nog steeds stroom bij gebruik van Lucid Virtu http://www.anandtech.com/show/4330/asus-p8z68v-review/2

Lucid Virtu laat je videokaart in idle wanneer deze niet gebruikt wordt en de IGP doet het werk. Dit heeft vooral nut wanneer je videokaart in idle erg zuinig is zoals bijvoorbeeld de HD7000 serie van AMD. Echter hebben we het hier over het besparen op kosten door een zuiniger systeem te nemen. Door een videokaart aan te schaffen (100 euro) een andere case +XX euro andere voeding enz enz krijg je echt geen kostenbesparing. En of het stroomverbruik lager is, is ook nog maar te bezien.

Wanneer je een beetje wilt gamen op je HTPC is Llano the way to go. Echter denk ik dat een A6-3500 ook prima voor dit doeleinde gebruikt kan worden. Hier zit ook nog een GPU in met 320 sp's (ipv 400 van de A8). Kun je ook nog prima een beetje casual mee gamen.

Alleen zou ik gaan voor andere geheugenmodules wanneer je je systeem besteld. De AMD GPU's hebben baat bij sneller geheugen (1600MHz) en minder baat bij een lagere cas latentie. pricewatch: G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ of pricewatch: Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile zijn prima.

Het Gigabyte bord heeft inderdaad wel eens last van HDCP handshake issues afhankelijk van welke hardware je aansluit op het bord. Dit heeft niets met de drivers te maken (gebeurt ook voordat het besturingssysteem geladen is), maar ik meen dat dit verholpen is bij nieuwe bios versies. (misschien kan LED-Maniak dit testen?). Overigens is dat asrock bord een prima alternatief en wat mij betreft zou ik die gewoon nemen*.

Verder nog nagedacht over koeling? pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B en pricewatch: Nexus PWM Series Real Silent Case Fan 80 mm, 80mm voor wat extra stilte en koeling?

* Heb laatst nog een HTPC gebouwd met dit moederbord en dit beviel prima.

@Bart Je kan je eigen topic openen natuurlijk

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Nee, kan wel wat met de info die o.a. hierin staat.

Vraag me alleen wel af waarom de Topicstarter kiest voor de "Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB" i.p.v. bijvoorbeeld een "Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB" of een "Intel 330 60GB".

• LED-Maniak
Omdat de samsung uit meerdere tests er het beste uit komt qua prijs/kwaliteit. Deze vraag heb ik mij enkele weken geleden ook gesteld.
jaapsander schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:50:
Het Gigabyte bord heeft inderdaad wel eens last van HDCP handshake issues afhankelijk van welke hardware je aansluit op het bord. Dit heeft niets met de drivers te maken (gebeurt ook voordat het besturingssysteem geladen is), maar ik meen dat dit verholpen is bij nieuwe bios versies. (misschien kan LED-Maniak dit testen?).
Graag, maar dan moeten ze wel een tool hebben die op linux te draaien valt. Tenzij die ingebouwde features via usb upgrade goed werken maar daar heb ik geen ervaring mee.

Probleem doet zich overigens niet altijd voor. Als ik de PC opstart zonder versterker+scherm aan dan gaat het scherm niet aan. Wacht ik enige tijd(ik neem aan totdat het OS zelf het scherm uitschakelt) en laat ik het beeld weer terugkomen terwijl het scherm+versterker nu wel aan staat, dan gaat het wel weer goed.

[ Voor 77% gewijzigd door LED-Maniak op 14-08-2012 11:45 ]

• LED-Maniak
- dubbel -

[ Voor 98% gewijzigd door LED-Maniak op 14-08-2012 11:45 ]

• jaapsander
Je kan een nieuwe bios flashen in het bios ;) Heet bij Gigabyte Q-flash. Het komt erop neer dat je de nieuwe bios op een fat 32 usb stick zet en tijdens de post op de End toets drukt om in q-flash te komen. Vervolgens selecteer je je usb stick en de bios file en flashen maar. Het staat op blz 64-65 van de manual http://download.gigabyte....manual_ga-a75m-ud2h_e.pdf

• jorNnn
Hoeveel winst zal ik halen (mbt tot gamen) als ik ipv het bovenstaande systeem hiervoor zal gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Nexus PWM Series Real Silent Case Fan 80 mm, 80mm€ 5,30€ 5,30
1Sapphire Ultimate HD 7750 1GB GDDR5€ 114,95€ 114,95
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 25,60€ 25,60
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 88,80€ 88,80
1Asrock N68-GE3 UCC€ 43,95€ 43,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 370,25

hdd niet mee gerekend (heb ik al)

• kroegtijger
Qua CPU ga je er iets op achteruit, qua graphics op vooruit (maar geen idee waarom je zo'n zware kaart in een HTPC wilt proppen. Neem bijna elke willekeurige kaart en kies een passief gekoelde en je kan al prima uit de voeten), qua storage ga je van wel wat terug naar niets... Ik snap je configuratie dus eigenlijk niet zo heel goed nu :X
--edit--
Ik zou toch die SSD erin mikken en je HDD naar centrale storage brengen dan. Gezien wat je kwijt bent voor die videokaart kan je voor datzelfde geld ook een simpele NAS-behuizing halen. Neem je een MD-253, dan kan je daar je films e.d op kwijt en zet je die op een plek waar geluidsproductie niet zo'n issue is (meterkast bijvoorbeeld). Ben je voor 80,- klaar, en heb je een stille en snelle oplossing gebouwd lijkt me :)

[ Voor 38% gewijzigd door kroegtijger op 17-08-2012 11:53 ]

iRacing Profiel

• jorNnn
oke bedankt! Hardeschrijf heb ik, maar dan ga gewoon voor het originele systeem.

• Bravehearth
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Zat zelf ook een htpc'tje samen te stellen. Als ik jouw commentaar een beetje volg. Willen we ongeveer hetzelfde. Ik wil toch een wat krachtigere machine en als ik dan een paar tientjes hier en daar meer daarvoor moet uitgeven heb ik daar geen probleem mee. Zou alleen wel voor 8GB 1600 geheugen gaan, 2 tientjes meer..... En waarom hoor ik niemand meer over Asus moederborden praten, misschien minder goed als vroeger, maar ik heb er alleen maar goede ervaringen mee. Maar goed dit is wat ik samen gestel heb. Ik heb wel zelf nog een enermax voeding liggen die ik ervoor ga gebruiken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M PRO€ 81,95€ 81,95
1Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB€ 96,90€ 96,90
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,80€ 31,80
1AMD A8-3870K Black Edition€ 95,90€ 95,90
1OCZ Agility 3 60GB€ 54,90€ 54,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M4X1600C9€ 54,45€ 54,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 474,10

[ Voor 55% gewijzigd door Bravehearth op 17-08-2012 12:04 . Reden: gevonden hoe ik de mooie tabel erin kan zetten ]

• jaapsander
Een tientje hier en daar meer uitgeven zou ik een stuk anders doen:
- moederbord: Is een prima moederbord, alleen voor 82 euro wel duur. Bevat deze aansluitingen die je niet kan missen? Zo nee, dan is het geldverspilling neem dan een pricewatch: Asus F1A75-M of eerder genoemde Asrock.
- 7200rpm HDD in een htpc is niet ideaal. Maakt meer geluid, warmte en gaat sneller resoneren. Helemaal met een SSD in je systeem heeft een 7200rpm HDD weinig toegevoegde waarde.
- SSD: Als je voor kwaliteit wilt gaan geen OCZ SSD.... Neem een Samsung 830, Crucial M4 of Intel 330/530. Degene die op dit moment het goedkoopste is, is de beste keus.
- 8GB geheugen? Als je mij kan vertellen hoe je dit vol gaat krijgen heeft het nut anders niet.

Behuizing, CPU en CPU koeler kan ik mij goed in vinden, hoewel de behuizing natuurlijk persoonlijk is.
jorNnn schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:56:
oke bedankt! Hardeschrijf heb ik, maar dan ga gewoon voor het originele systeem.
Je doet niks met het advies van de vorige pagina? Of verwerk je dat in je setup?

[ Voor 13% gewijzigd door jaapsander op 17-08-2012 12:34 ]

• Bravehearth
Ok kan ik inkomen!
- Het is een green schijf, dus 5900 toeren....
- MB Pro heeft meerdere heatsinks, zodat de hitte minder zal zijn(beter afgevoerd) dus minder geluid
(losse heatsinks zijn duurder)
- SSD is een goede tip, was ik ook nog niet echt over uit. Heb ze is bekeken maar de OCZ schijf heeft een
schrijfsnelheid van 475MB en degene die jij noemde zaten gemiddeld op de 100 met uitzondering van de
intel op 400??

- voor 20 euro meer 8 GB, kan je altijd wel ergens voor gebruiken.....

[ Voor 21% gewijzigd door Bravehearth op 17-08-2012 13:18 . Reden: SSD's bekeken ]

• jorNnn
jaapsander schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:33:
Een tientje hier en daar meer uitgeven zou ik een stuk anders doen:
- moederbord: Is een prima moederbord, alleen voor 82 euro wel duur. Bevat deze aansluitingen die je niet kan missen? Zo nee, dan is het geldverspilling neem dan een pricewatch: Asus F1A75-M of eerder genoemde Asrock.
- 7200rpm HDD in een htpc is niet ideaal. Maakt meer geluid, warmte en gaat sneller resoneren. Helemaal met een SSD in je systeem heeft een 7200rpm HDD weinig toegevoegde waarde.
- SSD: Als je voor kwaliteit wilt gaan geen OCZ SSD.... Neem een Samsung 830, Crucial M4 of Intel 330/530. Degene die op dit moment het goedkoopste is, is de beste keus.
- 8GB geheugen? Als je mij kan vertellen hoe je dit vol gaat krijgen heeft het nut anders niet.

Behuizing, CPU en CPU koeler kan ik mij goed in vinden, hoewel de behuizing natuurlijk persoonlijk is.

[...]

Je doet niks met het advies van de vorige pagina? Of verwerk je dat in je setup?
Jazeker wel! Dit is het geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,80€ 31,80
1Nexus PWM Series Real Silent Case Fan 80 mm, 80mm€ 5,30€ 5,30
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 25,60€ 25,60
1AMD A8-3850 Boxed€ 86,95€ 86,95
1Gigabyte GA-A75M-UD2H€ 72,45€ 72,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,75

• Bravehearth
Waarom niet de AMD A8-3870K Black Edition. Kan je mee spelen, dus eventueel ook downgraden als het overkill is....

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
Bravehearth schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:48:
Heb ze is bekeken maar de OCZ schijf heeft een schrijfsnelheid van 475MB en degene die jij noemde zaten gemiddeld op de 100 met uitzondering van de intel op 400??
Lees de ts van dit topic eens door: Het grote SSD topic ~ Deel 9

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
- SSD is een goede tip, was ik ook nog niet echt over uit. Heb ze is bekeken maar de OCZ schijf heeft een
schrijfsnelheid van 475MB en degene die jij noemde zaten gemiddeld op de 100 met uitzondering van de
intel op 400??
Kijk niet naar de snelheden die op het doosje staan, maar de snelheden die getest zijn in de praktijk door benchmarking software ;)

de meeste OCZ's geraken nauwelijks(of gewoon niet) aan de helft van wat ze zeggen..

hier heb je snelheid van de ssd die jij kiest:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qmIO4DaEGVSAMNLQzjhqVnnq/full.jpg

Dit is de snelheid van een Samsung 830: (256gb)
Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/8986937/640/8986937.png

bron: Het grote SSD topic ~ Deel 9

[ Voor 21% gewijzigd door SmokingCrop op 17-08-2012 13:50 ]

• Bravehearth
Ik ben nog aan het lezen, bedankt! Ging af op adviezen van collega's (weet nu dus weer genoeg!), maar als jullie een SSD van 60 GB zouden kopen, waarbij een goede balans tussen snelheid en prijs zit, welke zou dat dan zijn??

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Nogsteeds een 128GB kopen ;) Deze zijn namelijk kwa prijs/snelheid verhouding een stuk beter. Wat ik doe is bv downloads van uTorrent of niewsgroepen eerst naar de SSD schrijven en daarna pas naar je normale HDD's, die kunnen dan blijven slapen en bespaart energie.

• SmokingCrop
  • Niet online
Bravehearth schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:45:
Ik ben nog aan het lezen, bedankt! Ging af op adviezen van collega's (weet nu dus weer genoeg!), maar als jullie een SSD van 60 GB zouden kopen, waarbij een goede balans tussen snelheid en prijs zit, welke zou dat dan zijn??
pricewatch: Samsung 830 series 64GB

• Bravehearth
@smokingcrop

Fuck, wat een verschil. Je zou toch zeggen dat in dit tijdperk dat soort misleiding aangepakt werd! (zei ik
tegen beter weten in....)
Wel grappig dat Samsung zichzelf dan zo laag inschat....

• SmokingCrop
  • Niet online
Bravehearth schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:50:
@smokingcrop

Fuck, wat een verschil. Je zou toch zeggen dat in dit tijdperk dat soort misleiding aangepakt werd! (zei ik
tegen beter weten in....)
Wel grappig dat Samsung zichzelf dan zo laag inschat....
Je zou best wel de 128gb versie kopen, slechts 30 euro meer, meer snelheid en dubbel zoveel geheugen ;)

• Bravehearth
staat erbij! Bedankt voor de info! Zo kom ik langzamerhand tot een mediacenter die alle ergenis van DLNA voor mij gaat wegnemen!

• jorNnn
Bravehearth schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:20:
Waarom niet de AMD A8-3870K Black Edition. Kan je mee spelen, dus eventueel ook downgraden als het overkill is....
Is tog weer 15,- duurder. Hoeveel winst behaal je hiermee m.b.t. gamen. Is er duidelijk een verschil?

• Bravehearth
limiter unlocked, 3 ghz ipv 2,9

Zoals ik zei, je kan hem dus makkelijker over of onder clocken. En dan voornamelijk onder clocken zodat je systeem minder warm wordt , dus minder geluid....

Is het die 15 euro waard?? kan ik voor jouw niet inschatten, voor mij wel....

• LED-Maniak
SmokingCrop schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:53:
[...]

Je zou best wel de 128gb versie kopen, slechts 30 euro meer, meer snelheid en dubbel zoveel geheugen ;)
128 sneller dan 64, zelfde serie? Ik haal 533MB/sec met de 64GB variant.

• kroegtijger
LED-Maniak schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:01:
[...]

128 sneller dan 64, zelfde serie? Ik haal 533MB/sec met de 64GB variant.
Volgens mij zijn ze qua specs even snel toch?

iRacing Profiel

• jaapsander
Ok kan ik inkomen!
- Het is een green schijf, dus 5900 toeren....
- MB Pro heeft meerdere heatsinks, zodat de hitte minder zal zijn(beter afgevoerd) dus minder geluid
(losse heatsinks zijn duurder)
intel op 400??

- voor 20 euro meer 8 GB, kan je altijd wel ergens voor gebruiken.....
Pardon bij de HDD was het woordje green me niet opgevallen. In dat geval is dit een prima schijf ;).

Eigenlijk is het wel of niet hebben van meer heatsinks niet significant aangezien deze heatsinks vooral nut hebben bij zwaar overklokken (vooral verhogen van spanning). Bij stock gebruik worden deze onderdelen helemaal niet warm. Daarom zou ik het prijsverschil gewoon in m'n zak steken of in een betere SSD steken.

Over de SSD: Je kijkt nu naar de specs op papier. Net als bijvoorbeeld bij geluidsproductie bij ventilatoren zegt dit helemaal niks. Dit zijn vaak door de fabrikant opgegeven waarde in de meest gunstige onrealistische scenario's. Lees voor de grap eens een goede review en je zult zien dat je qua prestatie een Samsung of Crucial moet hebben. En dan heb ik het nog niet eens over het hoge percentage uitvallers bij veel sandforce based SSD's.

Ongebruikt intern geheugen is overbodig intern geheugen. Als je geen gebruik wilt gaan maken van dingen als bijv ramdisks heeft meer geheugen geen nut. Zelf lukt het me niet om bij relatief zwaar HTPC gebruik (films afspelen, surfen, downloaden enz) mijn 4GB ram vol te krijgen. 20 euro extra uitgeven kan natuurlijk altijd, maar wanneer het 0,0 winst heeft...
kroegtijger schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:08:
[...]

Lees snelheid is meestal gelijk bij kleinere SSD's, maar schrijfsnelheid is wel minder doordat er minder kanalen gebruik worden. Echter zou ik voor een bootdisk vooral kijken naar de leessnelheid.

[ Voor 9% gewijzigd door jaapsander op 17-08-2012 15:13 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
kroegtijger schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:08:
[...]

De 128GB doet 320 MB/s bij schrijven tegenover 160MB/s voor de 64GB versie.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

jorNnn schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:59:
[...]

En als dat zo is, wat houdt dat dan in precies? ik ben er niet bekend mee.

Voor wat betreft het moederbord, is de A75-Pro4 van Asrock een goeie voor in dit systeem?
Dan heb je 't beste van twee werelden: krachtige en zuinige Intel-CPU en bv. nVidia-GPU.

Pagina: 1