Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een betere geluidset

Pagina: 1
Acties:

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-11 21:13
Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuwe geluidset aanschaffen voor mijn woonkamer. Dit wil ik doen om muziek/geluid af te kunnen spelen vanaf mijn TV, MP3 of tablet. Ik ben alleen nog al een leek op het gebied van audio. De TV's hebben, naar mijn mening, tegenwoordig erg slecht geluid, en mijn MP3 en tablet sluit ik op het moment nog aan op Logitech boxjes van +/- 25 euro.

Mijn eerste vraag is: Hoe veel geld moet ik er minimaal voor reserveren? Ik ben nog een student, en heb dus niet erg veel te besteden. Daarom verwacht ik ook niet het beste van het beste.

Verder: Wat heb ik nodig? Boxen & Receiver zijn voldoende om geluid uit TV en MP3/tablet te krijgen?

Ik ben via Marktplaats al aan het zoeken geweest naar boxen. Ik kwam, volgens mij, al 3 leuke sets (en betaalbaar) tegen, mits deze boxen nog goed zijn:
http://link.marktplaats.nl/581477676
http://link.marktplaats.nl/582846921
http://link.marktplaats.nl/567767581

Op het gebied van een receiver heb ik geen idee waar ik op moet letten. Kan je elke receiver met een 3,5 mm plug op een MP3 speler aansluiten? En hoeveel ben ik daar ongeveer voor kwijt (nieuw of tweedehands, maakt niet uit)?

Verwijderd

Hier al eens rondgekeken?

Consumentenelektronica Aankoopadvies

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Beetje summiere TS, iedereen kan voor 2 tientjes een set oude speakers op de kop tikken. Wat wil je afspelen? Kijk je ook films, luister je alleen MP3?

Wat is je budget. Weinig geld voor een muziek installatie is voor mij bijv. 500 euro.

Als ik zie met welke speakers je op de proppen komt, ben je beter af met je Logitech set denk ik :)

• Edzeau
SamuraiP1zzaCat schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:34:
Beetje summiere TS, iedereen kan voor 2 tientjes een set oude speakers op de kop tikken. Wat wil je afspelen? Kijk je ook films, luister je alleen MP3?

Wat is je budget. Weinig geld voor een muziek installatie is voor mij bijv. 500 euro.

Als ik zie met welke speakers je op de proppen komt, ben je beter af met je Logitech set denk ik :)
Bedankt voor je feedback, en daar heb je inderdaad gelijk in. Het probleem is dus dat ik écht niet weet wat ik moet/kan verwachten voor boxen/receivers van welke prijs dan ook. Ik wil het graag gebruiken voor film kijken en muziek luisteren. Ik ben nu dus aan het inventariseren hoeveel geld ik kwijt zal zijn, waar ik rekening mee moet houden etc. De Logitech boxjes zijn wat mij betreft toch echt te slecht/zacht. Ook kan ik deze niet gebruiken op mijn TV (gemis aan versterker, denk ik?). Graag wil ik er max 100-150 euro voor uitgeven.

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
De aangehaalde speakers zijn inderdaad beter geschikt voor op de BBQ dan voor muziek, zeker die eerste... google maar eens op "White Van Speakers". Vanaf circa €100 haal je iets leuks van marktplaats dat toen én nu nog goed klinkt... voorbeeldset:
http://link.marktplaats.nl/582887420 icm http://link.marktplaats.nl/585474169

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Jeroen04 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:51:
[...]

Bedankt voor je feedback, en daar heb je inderdaad gelijk in. Het probleem is dus dat ik écht niet weet wat ik moet/kan verwachten voor boxen/receivers van welke prijs dan ook. Ik wil het graag gebruiken voor film kijken en muziek luisteren. Ik ben nu dus aan het inventariseren hoeveel geld ik kwijt zal zijn, waar ik rekening mee moet houden etc. De Logitech boxjes zijn wat mij betreft toch echt te slecht/zacht. Ook kan ik deze niet gebruiken op mijn TV (gemis aan versterker, denk ik?). Graag wil ik er max 100-150 euro voor uitgeven.
volgens mij ben je geen audiofiel, dus zou ik als ik jou was gewoon lekker een surround setje kopen. Hier kan je films mee kijken, je TV op aansluiten en via een jack naar tulp je tablet mee gebruiken.

De 5 speakers met subwoofer geven genoeg herrie:

vb:
http://link.marktplaats.nl/578708959
http://link.marktplaats.nl/584721089

[ Voor 33% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 13-08-2012 16:03 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vind je het geluid van je Logitech setje ongeveer goed genoeg (de kwaliteit, niet het volume)? Een betaalbaar 5.1-setje zal waarschijnlijk wel iets beter klinken maar het zal geen groot verschil zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door TBTL op 13-08-2012 22:11 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Jeroen04 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:29:
En hoeveel ben ik daar ongeveer voor kwijt (nieuw of tweedehands, maakt niet uit)?
Precies hoe veel jij kwijt wilt zijn. Als je wilt kan je alles voor niets of voor een schijntje bij de lokale kringloop halen. Een paar leuke speakers van jaren geleden klinken met gemak beter dan een simpel Logitech setje van een paar tientjes. Alleen met oudere speakers wel opletten dat de randen rond de woofers nog in goede conditie zijn, dat zal op zich nog het lastigst worden als je een laag budget hebt. Maar voor 100 - 150 euro kan je zeker wel een leuke stereoversterker regelen en twee speakers. Kan je alles wat je wilt op aansluiten.

Tevens een schopje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Edzeau
SamuraiP1zzaCat schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:01:
[...]
volgens mij ben je geen audiofiel, dus zou ik als ik jou was gewoon lekker een surround setje kopen. Hier kan je films mee kijken, je TV op aansluiten en via een jack naar tulp je tablet mee gebruiken.

De 5 speakers met subwoofer geven genoeg herrie:

vb:
http://link.marktplaats.nl/578708959
http://link.marktplaats.nl/584721089
Ik ben nóg geen audiofiel, maar heb wel steeds meer de behoefte in beter muziek/geluid. :) Ik weet ook dat als ik de mogelijkheid (geld) heb, dat er een erg goede set gaat komen, dat is het geld zeker wel waard. Maar omdat ik nu student ben heb ik het geld er niet voor over. Een 5.1 set zie ik echt niet zitten, ik ga toch echt liever voor een versterker met 2 mooie boxen erbij.
FeaR schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:14:
[...]
Precies hoe veel jij kwijt wilt zijn. Als je wilt kan je alles voor niets of voor een schijntje bij de lokale kringloop halen. Een paar leuke speakers van jaren geleden klinken met gemak beter dan een simpel Logitech setje van een paar tientjes. Alleen met oudere speakers wel opletten dat de randen rond de woofers nog in goede conditie zijn, dat zal op zich nog het lastigst worden als je een laag budget hebt. Maar voor 100 - 150 euro kan je zeker wel een leuke stereoversterker regelen en twee speakers. Kan je alles wat je wilt op aansluiten.

Tevens een schopje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat :P
Hoe kan ik precies zien of de randen van de woofers nog in goede conditie zijn? Verder excuses voor het verkeerd plaatsen van dit topic.

• Edzeau
Vandaag heb ik via Marktplaats een 5.1 versterker gekocht, voor 50 euro:
Sony STR DE-485E
Specificaties:
Uitgangsvermogen (per luidspreker) 80 Watt
Decoder Dolby Digital, Dolby ProLogic, DTS Digital Surround
Virtual SurroundDIGITALE INGANG VOOR TV!
Audio in 2
Audio uit 1
Video in 3
Video uit 1Subwoofer aansluiting
Meerkanaals input ja (5.1)
Tuner RDS
Voorkeuzezenders 30
Afstandsbediening
Gewicht 7 kg

Afmetingen (B x D x H) 430 x 300 x 150 mm
Ik wil nu een stereo setting maken, twee boxen dus. Nu vertelde de verkoper mij dat ik boxen moet kopen van minimaal 80 watt, anders blaas je ze op. Op deze website staat weer precies wat anders. Dus kan iemand helpen? Het uitgangsvermogen is 80 watt: Moet ik boxen kopen met minder, precies even veel of meer watt om de boxen niet op te blazen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Hoef je niet op te letten. Alle speakers spelen op die versterker. Ga gewoon snuffelen en koop iets leuks op marktplaats :)

• Edzeau
Thanks, maar wanneer moet je er wel op letten?

En verder: Is het een redelijke prijs voor zo'n versterker?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Niet verkeerd hoor :) Ik heb ooit een 475 gehad en dat was een prima beestje :) Ik had daar overigens een set JBL XTI speakers aan gekoppeld en die hebben nooit een centje pijn gegeven.

Je moet er pas op gaan letten als je op absurd hoge volumes gaat spelen. Op normaal niveau (en daar valt lekker hard muziek op luisteren ook onder). Bovendien zal het dan ook gaan kraken, waardoor je oren al zeggen...ah daar kan het geheel niet goed tegen :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Jeroen04 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:56:
Ik wil nu een stereo setting maken, twee boxen dus. Nu vertelde de verkoper mij dat ik boxen moet kopen van minimaal 80 watt, anders blaas je ze op.
Te weinig vermogen is schadelijker dan te veel vermogen ;) Ik stuur hier een paar Magnat Motion boekenplankspeakers van 50 - 80 Watt aan met een Emotiva welke 200 echte Watts per kanaal levert. Dus wat de verkoper zegt is inderdaad het tegenovergestelde van wat waar is. Al heb je voor normaal gebruik sowieso maar een paar Watt nodig. Ik had overigens eerder een goede stereoversterker gekocht dan een surroundexemplaar. Vooral qua voorversterking zit in dit segment redelijk wat verschil.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1