Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ISRA Punt? Internet aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
Beste Tweakers,

Ik wil graag internet aanvragen op een adres waar tot nu toe alleen telefonie is aangesloten. Verschillende providers geven aan dat het aanmeld punt niet bekend is. Op verzoek van de provider ben ik langs geweest op het adres en onderstaande bekabeling gevonden.

Er is op dit moment wel telefonie aanwezig van Tele2, indien mogelijk wil ik internet + telefonie aanvragen.

Inmiddels twee maal met KPN gebeld met mijn vragen en uitleg, deze geven aan het ook slecht te weten.. Is misschien een van onderstaande bekabling de juiste? Dank!

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2h355jm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/27x2b0o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2507zpd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/w2gg91.jpg

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:45

JdM

Humbled

Het witte kastje is het beginpunt van een ISDN lijn. De twee aders die in het oranje blokje in het kastje gestoken worden is een binnenkomende telefoonader (waarschijnlijk aderpaar 1). Ga op zoek naar het beginpunt van deze twee aders en je hebt de binnenkomende kabel van KPN gevonden waar de telefonie op binnen komt.
Na het vinden kun je aan KPN vragen of ze in kanvas (of canvas weet niet hoe je het spelt, het is iig het registratie systeem van alle telefoonlijnen) aan kunnen passen waar het ISRA punt de woning binnen komt.

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
JdM schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:55:
Het witte kastje is het beginpunt van een ISDN lijn. De twee aders die in het oranje blokje in het kastje gestoken worden is een binnenkomende telefoonader (waarschijnlijk aderpaar 1). Ga op zoek naar het beginpunt van deze twee aders en je hebt de binnenkomende kabel van KPN gevonden waar de telefonie op binnen komt.
Na het vinden kun je aan KPN vragen of ze in kanvas (of canvas weet niet hoe je het spelt, het is iig het registratie systeem van alle telefoonlijnen) aan kunnen passen waar het ISRA punt de woning binnen komt.
Bedankt voor de duidelijke informatie! Duidelijk, en betere uitleg dan meerdere telefoongesprekken. _/-\o_

Dat zoeken gaat wel moeilijk worden, heb je hierin nog tips? De kabel gaat rechtstreeks de muur in... Er zijn geen kabels aanwezig in de meterkast, maar ik heb nog niet in de woonkamer gekeken... Misschien zit daar iets? Dank!

• JdM

JdM

Humbled

Bij het zoeken naar de kabel is een kabeltracer het beste gereedschap, ik neem alleen aan dat je die niet hebt liggen.
Verder is het een kwestie van gezond verstand en de gebruikelijke plaatsen in een woning afgaan waar kabels binnen kunnen komen.
Let wel op als er nog een ISDN lijn op de kabel staat, dan meet je ongeveer 100volt. Bij een analoge lijn is dat ongeveer 50 volt.
Vooral die 100volt ISDN spanning voel je wel als je beide draden tegelijk aanraakt ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
ThinClientQ schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:15:
[...]

Bedankt voor de duidelijke informatie! Duidelijk, en betere uitleg dan meerdere telefoongesprekken. _/-\o_

Dat zoeken gaat wel moeilijk worden, heb je hierin nog tips? De kabel gaat rechtstreeks de muur in... Er zijn geen kabels aanwezig in de meterkast, maar ik heb nog niet in de woonkamer gekeken... Misschien zit daar iets? Dank!
Kun je de kruipruimte in? Als je geluk hebt zie je daar de (meestal blauwe) KPN kabel liggen en kun je volgen waar ie ongeveer omhoog gaat.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je hebt een werkende ISDN verbinding (LINE OK brandt), die lijn heeft een nummer. Met dat nummer kan KPN het adres wel vinden waar de aansluiting op zit.

Blijkbaar wijkt 't adres af van de lijn van je huis/post adres. Misschien een gedeeld winkel/woon? Gesplitst in appartementen? Straat hernoemd? Voordeur aan de andere kant gemaakt?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JdM

JdM

Humbled

Lampje brandt ook als er een analoge lijn op aangesloten wordt en ook als de ISDN lijn "leeg" is, maar wel nog aan de wijkcentrale hangt. Hier kun je dus eigenlijk niet zo heel veel aan aflezen zonder de juiste apparatuur. Voltage meten, biedt nog enigszins een globaal idee, maar dus geen 100% zekerheid dat er een werkende lijn achter hangt.
Pagina: 1