Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Account gehackt

Pagina: 1
Acties:

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
ik kreeg net van google deze mail:

Thom,

Someone recently tried to use an application to sign in to your Google Account, xxxxxxxxxx@gmail.com. We prevented the sign-in attempt in case this was a hijacker trying to access your account. Please review the details of the sign-in attempt:

Monday, August 13, 2012 10:19:47 AM GMT
IP Address: 70.193.64.63 (myvzw.com)
If you do not recognize this sign-in attempt, someone else might be trying to access your account. You should sign in to your account and reset your password immediately. Find out how at http://support.google.com/accounts?p=reset_pw

If this was you, and you want to give this application access to your account, complete the troubleshooting steps listed at http://support.google.com/mail?p=client_login

Sincerely,
The Google Accounts Team

betekent dit dat er echt iemand in mn mail heeft gezeten? of is er alleen een poging gedaan.

Ik heb natuurlijk meteen nieuw heel sterk wachtwoord aagemaakt. Maar dan blijft de vraag: hoe is deze hacker aan mn wachtwoord gekomen. Het was nou niet bepaald sterk, maar dan nog.

Zou het een mogelijkheid zijn dat iemand het netwerk is binnengekomen? Ik zelf heb een mac, dus dat lijkt me niet erg aannemelijk, maar de rest zit op windows, een deel zelfs met verlopen virusscanners enz. Zelf let ik erg goed op naar welke sites ik ga.

Zou het mogelijk zijn om dat IP adres te blokken ofzo?

Zijn er verder nog tips om dit te voorkomen, ik baal er best wel van. Het is gewoon geen fijn idee dat iemand in je mail zou kunnen komen

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
Ergens onderaan bij google mail kan je kijken welke IP adressen er inloggen op je mail account. Misschien ka je daar wat meer info uit halen.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47

Standeman

Prutser 1e klasse

Aangezien ze het over een sign-in attempt hebben vermoed ik dat het niet gelukt is om in te loggen op je account, maar hebben ze wel een password reset o.i.d. geprobeerd. Het kan dus zijn dat iemand geprobeerd heeft je account te hacken of dat iemand vrij consequent een spelfout maakte in het e-mail adres (is mij ook wel eens overkomen, totdat ik zal dat een i een l moest zijn :D)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-11 19:22
Heb je geen app toegang gegeven tot je acount? Ik zie bij mijn geschiedenis namelijk ook de app Friday staan, met een amerikaans IP.(daarbij staat het wel aangegeven wat het is)

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
ik heb geen apps gemachtigd. Alleen het ip adres wat in het mailtje staat is actief geweest met mij account

ik heb het internet adres is gegoogled, en dat staat bekend als spam/scam/phissing adres. het gekke is wel dat het account op naam van verizon staat

en dan nog; iemand weet dus mijn emailadres, terwijl ik dat nooit afgeef, behalve aan betrouwbare sites. Voor spam enz heb ik een ander email adres