VPN MybookLive

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:18
Ik ben aan het worstelen met de remote-access van mijn WD MyBookLive. Ik heb FeaturePackManager draaien, met de open-vpn server geinstalleerd. Dit heb ik met de opgegeven instructies ingesteld en als ik nu met mijn laptop via de tethering van mijn telefoon de openvpn-gui opstart, krijg ik verbinding met 2 groene pc-tjes.

Dit lijkt erop dat ik verbinding krijg. Ik krijg een lokaal ip van 192.168.11.6, wat valt in de range die ik heb ingesteld (nl 192.168.11.xxx). Daaruit concludeer ik dat ik de poort correct geforward heb, de open-vpn server draait en dat de verbinding opgezet is. Nu staat er in de omschrijving van FPM/Open-vpn dat je met de installatie je MyBookLive kan gebruiken alsof je thuis bent.

Als ik het adres van de MBL intik, (192.168.1.2) krijg ik netjes de interface van WD en zelfs de interface van FPM als ik er /fpkmgr aan toevoeg. Echter: Ik kom niet bij mijn bestanden.

Ik heb in Windows 7 de Public-folder van de MBL toegevoegd als netwerkdrive, op basis van ip-adres. Nu snap ik niet zo goed waar het misgaat: Ik kan namelijk in de webinterfaces komen via de browser, maar als ik via hetzelfde ipadres in de verkenner de inhoud vd schijf wil bekijken, gaat dat niet.

Op de site van FPM staat eenzelfde vraag:
UI without acces to data?
6 Tuesday, 22 March 2011 16:17
arno
When I type \\192.168.X.X\Public (with my real ip) I get an error.
When I type \\192.168.X.X\ I get the UI of mybook, good, I can click everything and that works.
But I do not know how to get in my data folders, like public.
How can I get my data, not the UI

teinturman :
- Please, be sure to launch openvpn "As administrator" ( Right click the shortcut, then select run as administrator)
- if you test openvpn from your own home , there might be some issues that would not appear from an external connection.

i do not really understand what you mean by " iget the ui of mybook" is it the web interface?
Uiteraard heb ik geprobeerd de Open VPN GUI te starten als administrator, maar dit maakt niets uit.

Ik heb ook geprobeerd in de browser 192.168.1.2/Public op te vragen, alleen word er dan gevraagd naar een username/password. Ik geef dan admin + het bijbehorende password op en dan krijg ik alleen een 404-error.

Uiteraard probeer ik dit, zoals gezegd niet van mijn thuisnetwerk, maar via de tethering van mijn telefoon.

Wie o wie kan mij op het goede spoor zetten, zodat ik van andere locatie's toch bij mijn bestanden kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dus je hebt wel verbinding met je webserver, maar niet met je sambaserver. Het is mogelijk dat samba niet luistert op de virtuele VPN nic, of dat in smb.conf expliciet alleen het lan subnet staat vermeld als 'mag verbinden'.

Ik zou om te beginnen een poortscan uitvoeren vanaf de PC, om te zien of de sambapoort openstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:18
Ok, klinkt logisch, maar weet je zo uit je hoofd welke poort ik dan moet scannen en waar ik dat dan moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Samba is poort 139. Maar een goed poortscan programma vertelt je gewoon van de eerste 1000 poorten ofzo welke er openstaan en waar die voor (kunnen) dienen.

En waar in te stellen? Je moet eerst vaststellen wat het probleem is. Als in smb.conf een bepaalde range wordt geblokt/doorgelaten moet je dat in deze file (/etc/samba/smb.conf) aanpassen, en samba herstarten.
Als samba gewoon niet luistert op de virtuele NIC moet je mogelijk samba herstarten na het starten van OpenVPN, en mogelijk ook na het verbinden van de VPN client.