Onkyo, Pioneer of Denon receiver?

Pagina: 1
Acties:

• Mergazer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
Hallo allemaal,

Ik ga over een weekje verhuizen en ben van plan gelijk een nieuwe hifi-set te kopen, nu heb ik de afgelopen dagen al tal van fora afgespeurd en reviews gelezen, maar daar ik toch een leek ben wat deze apparatuur betreft zou ik graag een mening van andere willen horen :-).

Ik heb mijn keuze gelimiteerd tot een van de volgende:
Onkyo TX-NR515
Pioneer VSX-921-K
Denon AVR-1912

Ik ga in de eerste instantie voor een 2.0 setup met 2 Dali Zensor 1 boxen, maar wellicht in de toekomst nog uitbreiden. De receiver zal voornamelijk gebruikt worden om muziek af te spelen, maar een filmpje ben ik ook niet vies van en de digitale/HD tv kast zal er ook op aangesloten worden. Het draait me vooral om geluidskwaliteit en ik heb bij een aantal reviews gelezen dat de Onkyo op dat vlak onderpresteerd in vergelijking met de Pioneer en Denon. Ook ontbreekt bij de Onkyo AirPlay, wat wel een leuke gimmick is, zeker als er vrienden over de vloer komen met iPhone's. Alleen als ik WhatHiFi mag geloven is Onkyo toch een betere keus ;(.

Een ander punt wat meespeelt is dat bij de Denon 5 jaar garantie zit en bij de Pioneer en Onkyo slechts 2 jaar. Wie o wie kan mij helpen het bos weer door de bomen te zien?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heel simpel: loop een hifi-winkel in waar ze ze verkopen en ga luisteren. Muzieksmaak is persoonlijk, dus wat wij goed vinden klinken vind jij misschien ruk, en omgekeerd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:42

FeaR

In GoT we trust

Mergazer schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:31:
Alleen als ik WhatHiFi mag geloven is Onkyo toch een betere keus ;(.
Dan valt de Onkyo bij deze helemaal af, want What HiFi is een site waar je je echt niets van aan moet trekken :P

Tevens een schopje richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mergazer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
Bedankt voor de reacties en excuses voor het plaatsen in het verkeerde forum :).

Het probleem is dat ik geen auto heb en er hier maar 1 winkel zit waar ze enkel de Onkyo verkopen, dus ik moet helaas mijn aankoop compleet baseren op aanbevelingen van het internet :-(.

Verwijderd

Even afgaand op jouw 3 keuzes zou ik nu gaan voor de pioneer.

Al was het maar voor de prijs. Voor 400 euro heb je dan alles wat je wil.

http://www.receiverstore....Ij0vK7A5LECFQFItAod8GcArA

En persoonlijk denk ik dat je als je gaat shoppen in dit prijssegment moet gaan kijken naar features en niet naar geluidskwaliteit want die zal zo ongeveer overal hetzelfde zijn.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mergazer schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:19:
Bedankt voor de reacties en excuses voor het plaatsen in het verkeerde forum :).

Het probleem is dat ik geen auto heb en er hier maar 1 winkel zit waar ze enkel de Onkyo verkopen, dus ik moet helaas mijn aankoop compleet baseren op aanbevelingen van het internet :-(.
D'r zal bij jou in de buurt vast wel OV zitten ;)
Bovendien: Correct verstuurt ook, vaak zelfs gratis :)

verder zou het me persoonlijk te denken geven als een winkel slechts 1 merk verkoopt. Dan vraag ik me af of ze wel weten waar ze het over hebben, danwel uberhaupt moeite willen doen om iets fatsoenlijks te willen verkopen. Niks ten nadele van Onkyo, maar als je Onkyo levert is het echt niet moeilijk om ook andere merken te leveren. Da's een kwestie van een vertegenwoordiger bellen lijkt me.

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 13-08-2012 18:24 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-11 18:37
Niks ten nadele van Onkyo, maar als je Onkyo levert is het echt niet moeilijk om ook andere merken te leveren. Da's een kwestie van een vertegenwoordiger bellen lijkt me.
even volledig off-topic, maar als boekhouder moet ik hier even op reageren:

alles wat in de winkel staat moet op voorhand betaald zijn, tenzij je in het verleden al een bepaalde omzet van een bepaald merk hebt gedraaid. Dus je kunt niet zomaar 30 000 aan pioneer materiaal, 30 000 aan marantz en dan nog is 30 000 aan onkyo zetten in je winkel zonder dit zelf voor te schieten. 90 000 aan voorraad is veel, heel veel. Tenzij je op een schitterende locatie zit haal je ook de vooropgestelde omzetten niet om aan commisionering te doen (dwz uitlenen van goederen tot ze verkocht zijn)

Het is absoluut niet zo simpel als een vertegenwoordiger bellen en zeggen dat je in dorpje xxx met 1000 inwoners een commissie-voorraad van 30 000 wil.
Pagina: 1