[XP] Snelkoppeling converteren in bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJay
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-08 21:06
Op mijn hardeschijf heb ik een map met een hoop snelkoppelingen. Deze snelkoppelingen zijn naar pdf bestanden die in andere (beveiligde) mappen staan. Omdat ik niet wil dat andere gebruikers in deze beveiligde mappen komen wil ik de snelkoppelingen omzetten naar de harde pdf bestanden. Omdat het meer dan 100 snelkoppelingen betreft heb ik geen zin om dit allemaal handmatig te gaan doen.

Is er dus een manier om snelkoppelingen om te zetten in de harde bestanden waaraan ze gekoppeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:29
de PDF's staan in een beveiligde map, de snelkoppelingen niet. Omdat je niet wilt dat mensen in die map komen wil je de snelkoppelingen vervangen door de eigenlijke bestanden.

Mis ik iets of doet dat het omgekeerde van wat je wilt? Als je PDF's verplaatst naar een niet-beveiligde map kunnen die mensen er juist wel bij terwijl ze er nu (precies wat je lijkt te willen) niet bij kunnen?

Of wil je juist dat 'iedereen' bepaalde bestanden wel mag zien / inkijken maar de rest van de bestanden niet?

Als de snelkoppelingen nog dezelfde naam hebben als het origineel en alles in dezelfde map staat kun je 2 vensters naast elkaar zetten en gaan slepen, voor 100 bestanden valt dat nog wel mee. Als het allemaal versnipperd staat wordt het een ander verhaal. Mogelijk heb je hier iets aan?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJay
De pdf's zijn de bestanden die de gebruikers mogen zien, er staan alleen nog veel meer bestanden in die mappen die de gebruikers niet mogen zien. Vandaar dat ik alle PDF's die ingezien mogen worden ergens anders op wil slaan.

De snelkoppelingen hebben helaas niet meer dezelfde naam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:29
En die TotalCommander-plugin of het script dat gepost wordt op die link? :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJay
Ja, bedankt voor die link! Ga er vanmiddag mee aan de slag en zal laten weten of het werkt.

Tot nu toe in ieder geval bedankt voor je hulp.

Edit: Het is me gelukt via de plugin van TCM. Enige probleem is dat hij niet de naam van de snelkoppelingen overneemt, dus ik deze weer handmatig moet overnemen. Maargoed, het scheelt sowieso enorm veel werk!

[ Voor 42% gewijzigd door MJay op 13-08-2012 13:45 ]