Ik ben voor mijn vader opzoek naar een kleine office PC met een budget van ongeveer €300. Na het bekijken van verschillende barebones, die het allemaal eigenlijk net niet waren, kwam ik een prachtige case tegen. De pricewatch: Lian Li PC-Q05 is een lekker dunne case die ik onder het bureau kan hangen zonder dat hij daar iemand dan in de weg zit.
Toen kwamen de problemen aan het licht. Ik heb namelijk niet echt een goed idee welke andere onderdelen ik kan gebruiken om de case te vullen. Op de website van Lian-Li is wel een kleine gebruiksaanwijzing te vinden van onderdelen die erin passen, maar deze zijn af en toe wel erg exotisch. Mijn vraag aan jullie is of het lijstje dat ik heb samengesteld compleet is. Eigenlijk zijn de belangrijkste punten daarbij:
De SSD die erin staat heb ik nog liggen, vandaar de 0 euro. Overige accessoires worden apart aangeschaft of zijn al in bezit. Het gaat hier puur om de pc zelf.
Ik heb voor dit systeempje gekozen omdat het volgens mij wat meer CPU en GPU kracht heeft dat de standaard barebones in dit formaat. Nu hoeft het niet allemaal flitsend snel, maar ik wil mijn vader nu niet gelijk opzadelen met een atom. En daarnaast is dit systeem nog enigszins uitbreidbaar voor de toekomst, Belangrijk is dat er nooit meer dan mail op bekeken wordt of een beetje gesurfd, dus in deze huidige config zal het zelfs al weer 6 jaar meekunnen.
Mijn dank is groot voor de hulp.
Toen kwamen de problemen aan het licht. Ik heb namelijk niet echt een goed idee welke andere onderdelen ik kan gebruiken om de case te vullen. Op de website van Lian-Li is wel een kleine gebruiksaanwijzing te vinden van onderdelen die erin passen, maar deze zijn af en toe wel erg exotisch. Mijn vraag aan jullie is of het lijstje dat ik heb samengesteld compleet is. Eigenlijk zijn de belangrijkste punten daarbij:
- Klopt het dat er een laptop-voeding op dit moederbord gaat? Als je namelijk het document van Intel bekijkt wel, al worden daar voedingen aangewezen die volgens mij een verkeerde stekker hebben.
- Zit er al koeling bij het systeem? Ook dit kan ik namelijk helemaal nergens terugvinden en de speciale intel-koeler heb ik nog niet echt op de internets kunnen vinden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G630T Boxed | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Lian Li PC-Q05 | € 55,75 | € 55,75 |
| 1 | Huntkey 65W Slim | € 22,20 | € 22,20 |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G | € 10,45 | € 20,90 |
| 1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel Desktop Board DH61AG | € 111,- | € 111,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 272,75 | |
De SSD die erin staat heb ik nog liggen, vandaar de 0 euro. Overige accessoires worden apart aangeschaft of zijn al in bezit. Het gaat hier puur om de pc zelf.
Ik heb voor dit systeempje gekozen omdat het volgens mij wat meer CPU en GPU kracht heeft dat de standaard barebones in dit formaat. Nu hoeft het niet allemaal flitsend snel, maar ik wil mijn vader nu niet gelijk opzadelen met een atom. En daarnaast is dit systeem nog enigszins uitbreidbaar voor de toekomst, Belangrijk is dat er nooit meer dan mail op bekeken wordt of een beetje gesurfd, dus in deze huidige config zal het zelfs al weer 6 jaar meekunnen.
Mijn dank is groot voor de hulp.