Kleine office PC

Pagina: 1
Acties:

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-05 04:24
Ik ben voor mijn vader opzoek naar een kleine office PC met een budget van ongeveer €300. Na het bekijken van verschillende barebones, die het allemaal eigenlijk net niet waren, kwam ik een prachtige case tegen. De pricewatch: Lian Li PC-Q05 is een lekker dunne case die ik onder het bureau kan hangen zonder dat hij daar iemand dan in de weg zit.

Toen kwamen de problemen aan het licht. Ik heb namelijk niet echt een goed idee welke andere onderdelen ik kan gebruiken om de case te vullen. Op de website van Lian-Li is wel een kleine gebruiksaanwijzing te vinden van onderdelen die erin passen, maar deze zijn af en toe wel erg exotisch. Mijn vraag aan jullie is of het lijstje dat ik heb samengesteld compleet is. Eigenlijk zijn de belangrijkste punten daarbij:
  • Klopt het dat er een laptop-voeding op dit moederbord gaat? Als je namelijk het document van Intel bekijkt wel, al worden daar voedingen aangewezen die volgens mij een verkeerde stekker hebben.
  • Zit er al koeling bij het systeem? Ook dit kan ik namelijk helemaal nergens terugvinden en de speciale intel-koeler heb ik nog niet echt op de internets kunnen vinden.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G630T Boxed€ 62,90€ 62,90
1Lian Li PC-Q05€ 55,75€ 55,75
1Huntkey 65W Slim€ 22,20€ 22,20
2Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G€ 10,45€ 20,90
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 0,-€ 0,-
1Intel Desktop Board DH61AG€ 111,-€ 111,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 272,75

De SSD die erin staat heb ik nog liggen, vandaar de 0 euro. Overige accessoires worden apart aangeschaft of zijn al in bezit. Het gaat hier puur om de pc zelf.
Ik heb voor dit systeempje gekozen omdat het volgens mij wat meer CPU en GPU kracht heeft dat de standaard barebones in dit formaat. Nu hoeft het niet allemaal flitsend snel, maar ik wil mijn vader nu niet gelijk opzadelen met een atom. En daarnaast is dit systeem nog enigszins uitbreidbaar voor de toekomst, Belangrijk is dat er nooit meer dan mail op bekeken wordt of een beetje gesurfd, dus in deze huidige config zal het zelfs al weer 6 jaar meekunnen.

Mijn dank is groot voor de hulp.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Waar is de HDD? 64 GB lijkt me namelijk wel erg weinig om eerlijk te zijn..
Hoe ben je van plan een besturingssysteem te installeren? USB? Want ik weet niet of dit bordje dat al ondersteund..

[ Voor 43% gewijzigd door Koenvh op 13-08-2012 11:57 ]

🠕 This side up

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarom geen Zotac met een 2,5 HD?

Kom je ook op iets van een 300 EUR uit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 09:15

Baggeraar

Wat een gebagger..

• Lt-Crash
Nuttige link, kom uit op mijn iGoogle pagina. Heb verder even mijn eigen google skills gebruikt en de cooler gevonden. Grote vraag blijft nu zit deze er al bij??
Borromini schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:54:
Waarom geen Zotac met een 2,5 HD?

Kom je ook op iets van een 300 EUR uit.
Als jij een Zotac kan aanbevelen die op zijn minst net zo snel is voor hetzelfde geld graag. Er zijn wel nano's, maar die hebben een Celeron 867 CPU erin, waar de CPU die ik net heb gekozen rondjes omheen rent.
Koenvh schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:52:
Waar is de HDD? 64 GB lijkt me namelijk wel erg weinig om eerlijk te zijn..
Als mijn vader 30GB aan PDFs en word-bestanden op zijn PC heeft staan zal ik hem een andere baan aanraden of zeggen dat hij een grote schoonmaak moet houden. Dit 64GB is meer dan zat voor Windows+ Libre Office en vele bestanden.

[ Voor 24% gewijzigd door Lt-Crash op 13-08-2012 12:02 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor een kantoording lijkt een E-350/E-450 mij anders snel zat? Zeker als het niet meer is dan tekstverwerken/rekenblaadjes en PDF'jes enzo.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Lt-Crash
Borromini schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:03:
Voor een kantoording lijkt een E-350/E-450 mij anders snel zat? Zeker als het niet meer is dan tekstverwerken/rekenblaadjes en PDF'jes enzo.
Ik zie nog steeds de reden niet om voor de Zotac te gaan. Minder kracht voor hetzelfde geld. Enige wat ik hier moet doen is het ding zelf in elkaar zetten.

Een kleine reminder, want er wordt finaal om mijn belangrijkste vragen heen getypt:
  • Klopt het dat er een laptop-voeding op dit moederbord gaat? Als je namelijk het document van Intel bekijkt wel, al worden daar voedingen aangewezen die volgens mij een verkeerde stekker hebben.
  • Zit er al koeling bij het systeem?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 17:07
Lt-Crash schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:11:
[...]

Ik zie nog steeds de reden niet om voor de Zotac te gaan. Minder kracht voor hetzelfde geld. Enige wat ik hier moet doen is het ding zelf in elkaar zetten.

Een kleine reminder, want er wordt finaal om mijn belangrijkste vragen heen getypt:
  • Zit er al koeling bij het systeem?
Als ik zo kijk naar het pricewatch plaatje van het mobo zie ik in iedergeval geen standaard (24 pins) voeding aansluiting. Een standaard voeding gaat volgens mij niet werken.

*edit*

en idd:
The DH61AG has two on-board 19 V DC power input connectors: 1- an external power supply connected via the back panel; 2- an internal power supply connected via an internal 1 x 2 power connector.
http://www.missingremote....-media-series-motherboard
*edit*

[ Voor 32% gewijzigd door ChojinZ op 13-08-2012 12:20 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 09:15

Baggeraar

Wat een gebagger..

Koeling is niet included bij de kast, maar kan worden aangeschaft via verschillende webwinkels. Zie eerdere link.

bekijk ook even deze review: http://www.missingremote....q05-thin-mini-itx-chassis

power supply: http://www.mini-box.com/1...-Watt-AC-DC-Power-Adapter (via)

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Lastig build. Koeling zit er nog niet bij en de enige die past is de Intel HTS1155LP (pdf) . Je hebt inderdaad een specifieke voeding nodig (zie hierboven). De enige succesvolle pc gebouwd met deze kast die ik kon vinden is http://www.missingremote....q05-thin-mini-itx-chassis.

Persoonlijk zou ik het mezelf iets gemakkelijker maken en een iets grotere kast nemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 54,45€ 54,45
1MS-Tech CI-70€ 60,08€ 60,08
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile€ 25,65€ 25,65
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 21,45€ 21,45
1Intel Desktop Board DH61DLB3€ 66,39€ 66,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 228,02

Ben je zelfs iets goedkoper uit, dan kun je nog overwegen om ergens een i3 op de kop te tikken of later toch een schijfje er bij te halen, die windows installaties lijken er ook niet kleiner op te worden ;-)

EDIT: hmm 60 watt is wel echt te weinig, dus kijk even verder naar een case met een wat betere PSU of een vervangende. De voeding van deze kast is een extern blokje, maar ik weet niet of je er zomaar een standaard hoger wattage (laptop) voeding op kunt prikken (zoiets dus http://www.beslist.nl/pro...ebook_Adapter_Universeel/). Lijkt me wel maar kan er niks over vinden, dus hoor graag anderen hun mening daarover ;)

[ Voor 11% gewijzigd door uruviel359 op 13-08-2012 12:47 ]

• Lt-Crash
Dank jullie voor de antwoorden. Mocht ik groen licht krijgen om de PC te bouwen zal ik het topic nogmaals updaten.
Pagina: 1