Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BTO gaming laptop samengesteld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij het zoeken naar gaming lsptops kwam ik deze tegen:
http://www.laptopplus.nl/...5cl45-gt650-quad/1024373/

Door wat acties zijn sommige onderdelen goedkoper.

De specs:
Intel i7 3610QM (2,3 ghz, 6MB cache)
2x 4GB BTO high speed ram (1600 mhz)
120 GB SSD
500 GB HDD (7200 rpm, 16MB cache)
De 'kleurecht' upgrade, van 100 euro.
Geforce GT650M

Nu had ik wat vragen'

Is BTO een goed merk? Ik hoorde ergens dat ze niet zo stevig waren?
Wordt deze laptop snel warm denken jullie? En moet ik er dan koelpasta bijnemen?
En hoef je die maar eenmallig op te 'smeren'? Ik heb me daar nooit zo in verdiept.

Is de kleurechte upgrade van het scherm zijn geld waard?
En, is de videokaart goed genoeg om spellen als LoL op high te spelen en spellen als Battlefield 3 op medium - high?
En als laatste, is de BTO ram goed? Of moet ik voor een ander merk kiezen?

Bedankt!

Verwijderd

Zie http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested

Het model waar jij naar kijkt is gruwelijk duur voor wat je krijgt qua bouwkwaliteit. Als ik hem zo samsnestel als jou betaal je €1.384. Zelfs als daar €900 stond zou ik je nog aanraden de N56 te nemen:

http://www.campusshop.nl/...3610qm_8_750/details.aspx

Dat is gewoon de veel betere laptop.

Ook grappig die site, trouwens. Ze melden dat de GDDR5 variant van de GT 650m 50% sneller is dan de GDDR3 variant (een grove overschatting). Helaas vergeten ze er dan bij te melden dat de koeling zuigt en een andere laptop met dezelfde CPU zo'n 40% sneller is 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dat is niet fijn nee, aangezien ik van plan ben om er op te gaan gamen.

Die asus ziet er inderdaad veel beter uit voor dat geld!
Alleen zit er geen ssd in.. Is er zo'n vergelijkbare asus met SSD? Hoeft niet veel meer dan 250 Gb te zijn.
Of zou ik die SSD er ook in kunnen zetten?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 13:39 ]

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 22:14
Ssd kan je er in zetten ja, maar dan moet je je dvd drive missen.

Misschien moet je kijken naar de Lenovo Y580. Intel i7 3610QM, geforce gtx660M gddr5, full hd scherm, 1tb hdd, 64gb ssd, dvd rewriter blue ray combo.. kost € 1100,-. Voor € 200,- kan je een 256gb ssd krijgen. Je komt dan uit op € 1300,-. Goedkoper en beter dan die BTO.

[ Voor 11% gewijzigd door OnderDeMotorkap op 13-08-2012 15:51 ]

Verwijderd

Die is ook leuk, ja.

Een SSD kan je er gewoon zelf inzetten. Ik raad altijd aan de DVD drive te vervangen door een extra schijf. Het gros van de tweakers gebruikt de DVD drive toch nauwelijks..

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Dan zal ik die richting op gaan.
Bedankt voor het meekijken!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-11 18:12
BTO is een bedrijf die laptops maakt op maat, voor de specifieke klant... Daar heb je voor zoiets als jij wil niet echt voordeel aan.

BTO staat ook voor Build to Order.

Betere kwaliteit dan een BTO bestaat er niet, alleen het pas rendabel als je iets specifieks zoekt.

En zoals eerder gemeld is het zeker mogelijk om 2 harde schijven en een dvd speler te krijgen, daar is BTO voor.

Verwijderd

Ehh. BTO is gewoon een reseller van clevo en MSI barebones. Zeggen dat er geen betere kwaliteit bestaat dan BTO klopt niet. Want BTO fabriceert niets.

Het gros van wat er wordt verkocht zijn barebones van clevo. En die zijn echt waardeloos helaas.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Giga_ schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:35:
BTO is een bedrijf die laptops maakt op maat, voor de specifieke klant... Daar heb je voor zoiets als jij wil niet echt voordeel aan.

BTO staat ook voor Build to Order.

Betere kwaliteit dan een BTO bestaat er niet, alleen het pas rendabel als je iets specifieks zoekt.

En zoals eerder gemeld is het zeker mogelijk om 2 harde schijven en een dvd speler te krijgen, daar is BTO voor.
"Betere kwaliteit dan een BTO bestaat er niet"

Voor zover het allemaal bekend is, maar BTO staat gemiddeld toch wel behoorlijk onderaan als het gaat om kwaliteit en afwerking... En daarnaast maakt BTO helemaal geen laptops.. Er is over het algemeen helemaal geen enkel reden om een BTO boven een andere laptop te nemen, ten opzichte van bijvoorbeeld de Asus N56, Alienware, Lenovo Y-series, en de Vaio S serie...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
En MSI? Hun GT laptops lijken me ook behoorlijk goede specs hebben vooor die prijs.
Is BTO dan zo slecht dat het scherm snel loslaat ofzo..

Verwijderd

De GT laptops zijn interessant in een specifiek prijspunt (~€1200-€1400). Daarboven kan je beter net iets meer uitgeven voor de M17x (~€1550 uit het hoofd). Los van het feit dat de M17x een stuk beter is zit er simpelweg een gigantisch gat tussen de GTX 670m en HD 7970m. Ik vraag me ook af of de Y580 geen betere keuze is dan iets met GTX 670m. Die kaart is immers gebouwd op een 2 jaar oude architectuur.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:50:
Ik vraag me ook af of de Y580 geen betere keuze is dan iets met GTX 670m. Die kaart is immers gebouwd op een 2 jaar oude architectuur.
Dat is hij inderdaad. Momenteel ben ik een productreview aan het schrijven van de Y580, de Kepler GTX660M waarvan zo goed en stabiel overklokbaar dat hij o.a. de GTX670M en 6990M voorbijstreeft. Dit zeg ik op basis van hun 3DMark11 performances op notebookcheck.net.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Ik sla notebookcheck na en zie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KqROfOUPXRUPODufrQzHKzAt/thumb.png

Op ultra is de 670m toch een procent of 10, 20 sneller.

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:33:
Ik sla notebookcheck na en zie:

[afbeelding]

Op ultra is de 670m toch een procent of 10, 20 sneller.
Op Ultra haal ik een stuk meer dan 18-20fps, het gaat eerder richting 25-30.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Iemand op het forum met GTX675m zegt dat ook altijd :P

• Omni
  • Niet online

Omni

Ik zal even voor je benchen op Caspian Border, moment :+

Dubbelpost probeerde ik te voorkomen, maar ging niet helemaal goed 8)7

[ Voor 189% gewijzigd door Omni op 14-08-2012 00:58 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Fraps zegt:

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
2864, 110917, 17, 31, 25.823

Dit is al rondkarrend in een Jeep op een volle 64 speler server.

Overigens speel ik zelf in Multiplayer altijd op Medium, dat gaat eigenlijk nooit onder 50fps, op Full-HD. Heerlijk vloeiend.

• Giga_
Ah, zeer negatieve reacties op BTO hier. Heb het altijd als zeer degelijk ervaren. Weer een nieuw oogpunt erbij haha

Verwijderd

BTO is prima! Alleen steeds dezelfde personen zien dat anders. Maar dat hebben de meeste al door hier op tweakers.net gelukkig :)

Verwijderd

Kom dan, ten minste, met argumenten of bronnen. Net zoals de vorige keer heb je schijnbaar wel een mening, maar is het schijnbaar te veel moeite om te melden waarom precies.

• Giga_
Ieder zo zn eigen meningen en ervaringen... Ik vind persoonlijk dat als er één merk is dat kwalitatieve laptops bouwt dat dit BTO is. Maar sommige zullen dat niet ervaren.

Ik vind wel dat Darkstone een lichte voorkeur voor Dell presenteert dus misschien daar zijn mening vandaan komt;)

ONTOPIC
Ben je er eigenlijk al uit tussen onze spam door?:)

[ Voor 9% gewijzigd door Giga_ op 14-08-2012 22:09 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En anders de Medion Erazer geen optie? Dat is een barebone van MSI met 2 harddisken intern, GTX670m videokaart en 16 GB geheugen.

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 14-08-2012 21:35 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Ah meneer voelt zich aangesproken! Jij altijd met je BRONNEN, tja beetje surfen over het web opzoek naar je gelijk. Je hebt nog nooit een BTO in je handen gehad.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 22:14 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Interessante redenatie. Volgens dezelfde logica ben jij dan de eerste persoon die beweert een Fiat Multipla in het echt gezien te moeten hebben om te kunnen weten dat hij oerlelijk is.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-11 01:10

Koenvh

Hier tekenen: ______

Omni schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:23:
Interessante redenatie. Volgens dezelfde logica ben jij dan de eerste persoon die beweert een Fiat Multipla in het echt gezien te moeten hebben om te kunnen weten dat hij oerlelijk is.
Meer iets als:
Je moet de GTX690 in het echt hebben gezien om te weten dat hij beter is dan een GTX670

🠕 This side up

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:04:
Je hebt nog nooit een BTO in je handen gehad.
Dat heb je mis. Ik heb er een gehad een weekje. Gratis (defect) gekregen van een random tweaker. Een reparatie bleek mogelijk. Daarna doorverkocht, een deel van de opbrengst naar de aardige tweaker die mij dat ding schonk.

De CPU is zeker 50% sneller dan wat er in mijn studio zit, en de GPU 4x sneller. Maar er zijn belangrijkere dingen dan de snelheid van de CPU en GPU. Om diezelfde reden raad ik eerder de N56 aan dan de Y580. Waarmee ik niet bedoel dat laatstgenoemde geen even goede keuze is.
Koenvh schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:30:
[...]

Meer iets als:
Je moet de GTX690 in het echt hebben gezien om te weten dat hij beter is dan een GTX670
Of je raadpleegt reviewsite X die 10x objectiever het verschil kan meten tussen de GTX690 en GTX670 dan jij dat kan. En het beste is: je hebt ook nog reviewsite Y en Z die precies hetzelfde doen zodat je de beweringen van X kunt controleren.

• Giga_
Ik ga me hier buiten houden.

Dit is meer een principe kwestie haha.

Sowieso die BTO niet kopen en ik denk dat je idd best kan gaan voor de N56, alhoewel de K55 ook niet slecht voor je is en de Y580 kan maar is dan toch wel weer een tikkeltje duur.

Daarnaast is het denk ik niet de bedoeling dat deze jonge gaat overclocken en wil hij de laptop kopen bij laptopshop en zijn die allemaal niet te krijgen via laptopshop?!

Verwijderd

Topicstarter
Giga_ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:47:
Ik ga me hier buiten houden.

Dit is meer een principe kwestie haha.

Sowieso die BTO niet kopen en ik denk dat je idd best kan gaan voor de N56, alhoewel de K55 ook niet slecht voor je is en de Y580 kan maar is dan toch wel weer een tikkeltje duur.

Daarnaast is het denk ik niet de bedoeling dat deze jonge gaat overclocken en wil hij de laptop kopen bij laptopshop en zijn die allemaal niet te krijgen via laptopshop?!
Nou, overklokken gaat wel lukken als dat belangrijk is hoor, en het ging mij bij die shop alleen om de laptop, die zag ik daar toevallig toen ik op google naar een bepaalde videokaart in een 15 inch laptop zocht.
MegaTronics schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:33:
En anders de Medion Erazer geen optie? Dat is een barebone van MSI met 2 harddisken intern, GTX670m videokaart en 16 GB geheugen
Die vond ik ietwat te duur voor die specs. RAM en hdd zijn trager, geen SSD. Die videokaart ziet er wel goed uit maar waarom heeft die nu maar opeens 1,5 gb?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 19:12 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor 90 euro zet je er een 128 GB SSD in ipv zo'n 500 GB HDD. Enige nadeel voor mij zo zijn dat het scherm niet Full HD is.

[ Voor 34% gewijzigd door MegaTronics op 16-08-2012 07:15 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Inderdaad, geen full-hd scherm. Dat moet je niet doen. Aangezien een niet-1080p scherm per definitie van bedroevende kwaliteit is. Met de Y580 kan je imo beter 'gamen'..

Deze selectie heeft wel 1080p: http://tweakers.net/price...YWgIRnfQbfSusx_QkyyhNf1DQ

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:04:
Ah meneer voelt zich aangesproken! Jij altijd met je BRONNEN, tja beetje surfen over het web opzoek naar je gelijk. Je hebt nog nooit een BTO in je handen gehad.
Hij heeft wel een BTO gehad waar hij nare ervaringen mee had... overigens niet de enige met slechte ervaringen betreft clevo rebrands.. uhm oops, ik bedoel BTO.
Omni schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:23:
:Y +1

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Als je de kans krijgt een week met een XPS 15z te werken en daar ook nog eens winst op te maken. Vind je dat dan een nare ervaring? :P

• miel54
  • Laatst online: 13-06 11:36
Beste,
Allereerst om in te gaan op je vragen die ik kan beantwoorden. Die koelpasta krijg je gewoon direct op je cpu gesmeerd dacht ik. Die kleuren echtheid is gewoon je geld de ruit door tikken. Kan je beter een grotere ssd mee kopen naar mijn mening. En bto ram zal waarschijnlijk gewoon RAM van 1 of andere chinese fabrikant zijn. Al zou ik persoonlijk toch voor ram latjes van een A-merk gaan. En ja jouw grafische chip kan met zen 2 handen op zijn rug (bij wijze van spreken) League of legends in full hd op je scherm toveren. (Dat kan een Gtx 630M ook trouwens). En battlefield moet ook wel lukken. Al vind ik je laptop wel meer kosten dan hij waard is. Ik zou meer kijken voor een asus N56VZ. http://www.asus.com/Noteb...ment/N56VZ#specifications. wordt volgens pricewatch met een gtx650M (2Gb ddr3 wel) en 1TB aan opslag geleverd tegen €1000. En je krijgt er nog een leuk blue ray lezertje bij. Mocht je een 17 inch willen heb je nog de asus N76VZ.http://www.asus.com/Noteb...ent/N76VZ/#specifications Heeft ook die gtx650M met 2gb ddr3. Ook dezelfde processor. En nog een blue ray schrijver bij. Voor 200 euro minder dan jouw keuze. Dus tenzij je echt een bto wilt lijkt me die asus wel een betere (zie: goedkopere) keuze.
Pagina: 1