Snelle laptop student

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanderf1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 12:54
Goedendag,

Mijn zusje gaat studeren, dus ze wil een laptop.
De grootste zorg is dat hij snel moet zijn, en ik zie daarom het liefst een SSD in die laptop.
Maar ook een tweede hardeschijf zou fijn zijn.

Ze is een gemiddelde gebruiker, dus geen hard-core gamer. Dus er hoeft geen high-end Gaming CPU en GPU in te zitten.
Wanneer ik zoek naar een laptop met 2 schijven, kom ik al snel aan bij een high-end gaming laptop.
Qua budget is dit prima, (max iets onder de 900) Maar ik kan het niet aanzien een high-end gaming laptop aan een gemiddelde gebruiker te geven, dit is namelijk gewoon overkill.

Voor de rest is een scherm van ~15" prima, 17" kan nog wel ,maar niet groter/kleiner.

Ik kwam op zelf op de high-end gaming laptop :
HP Envy 6-1012ed (B3Y67EA) van ~900 euro, maar dat is echt overkill.

Kunnen jullie me even verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:41
Je kan beter een goedkopere enkelschijfs laptop kopen en dan een grotere ssd kopen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:59

Quad

Doof

Kijk naar een Dell Inspiron 15R Special Edition.
Vervang de ODD door een Caddy en zet er een SSD bij in?

Met kortingcode etc is er nog flink vanaf te halen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Kan je nog iets specifiekers zijn naar het merk?
De beste optie is om een laptop te kopen en een SSD, dan plaats je deze er zelf in.

En zoals hierboven gezegd, je kan eens bij Dell zien, met kortingscodes zijn de laptops vrij goedkoop.

Zelf verkies ik Asus:
pricewatch: Asus N53SV-S1827V
pricewatch: Asus K53SV-SX380V

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

xanderf1 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:27:

...high-end gaming laptop??

Je krijgt ten eerste een low-voltage CPU
je krijgt ten tweede een erg matige grafische kaart.

Er zijn zat laptops onder de €650 waar je beter op kan 'gamen'. Wat je daar aanwijst is echt een miskoop op dit moment. Betaal dan een fractie meer voor de op alle fronten betere vaio S15. Als je de studentenkorting gebruikt is die zelfs goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 303530 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:08:
Er zijn zat laptops onder de €650 waar je beter op kan 'gamen'.
Hij wil helemaal niet gamen, hij kijkt echter naar modellen waar je een hdd+ssd in kwijt kunt en dan kom je snel bji dat soort types uit.

@ts: Zoals andere ook al zeggen, gewoon een goedkope laptop en daar zelf een grote ssd in plaatsen of een normale ssd en de hdd in plaats van het optisch station mbv een caddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
xanderf1 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:27:
Goedendag,

Mijn zusje gaat studeren, dus ze wil een laptop.
De grootste zorg is dat hij snel moet zijn, en ik zie daarom het liefst een SSD in die laptop.
Maar ook een tweede hardeschijf zou fijn zijn.

Ze is een gemiddelde gebruiker, dus geen hard-core gamer. Dus er hoeft geen high-end Gaming CPU en GPU in te zitten.
Wanneer ik zoek naar een laptop met 2 schijven, kom ik al snel aan bij een high-end gaming laptop.
Qua budget is dit prima, (max iets onder de 900) Maar ik kan het niet aanzien een high-end gaming laptop aan een gemiddelde gebruiker te geven, dit is namelijk gewoon overkill.

Voor de rest is een scherm van ~15" prima, 17" kan nog wel ,maar niet groter/kleiner.

Die HP is geen gaminglaptop... dat is niks meer dan een behoorlijk faal van een miskoop... Als je dezelfde goede portability wilt hebben kun je inderdaad het beste kijken naar de Vaio S15.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nielson schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:12:
[...]
Hij wil helemaal niet gamen, hij kijkt echter naar modellen waar je een hdd+ssd in kwijt kunt en dan kom je snel bji dat soort types uit.
Ik wou enkel melden dat de HP allesbehalve een gaming laptop is. Je krijgt zo ongeveer de meest low-end GPU die sneller is dan een IGP.

En als je per-se 2 schijven wilt... volgens mij is er dan niet veel te kiezen. Je hebt de inspiron 14Z voor vrij goedkoop (< €650 met i5). Maar dat vind ik eigenlijk ook een vrij slechte laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 303530 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:20:
[...]

Ik wou enkel melden dat de HP allesbehalve een gaming laptop is. Je krijgt zo ongeveer de meest low-end GPU die sneller is dan een IGP.

En als je per-se 2 schijven wilt... volgens mij is er dan niet veel te kiezen. Je hebt de inspiron 14Z voor vrij goedkoop (< €650 met i5). Maar dat vind ik eigenlijk ook een vrij slechte laptop.
Je kunt beter de ODD eruit slopen en daar de tweede schijf aanbrengen...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 16:13
Wat is er mis met een externe harde schijf? Lijkt me toch ook niet zo'n probleem? Of zelfs een nasje? Voordeel daarvan is dat ze overal erbij kan, ook al is ze het ding vergeten... Nadeel is dat je er geen programma's op installeerd, maar daar heb je je ssd voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> LAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:13

Koenvh

Hier tekenen: ______

Paultje3181 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:35:
Wat is er mis met een externe harde schijf? Lijkt me toch ook niet zo'n probleem? Of zelfs een nasje? Voordeel daarvan is dat ze overal erbij kan, ook al is ze het ding vergeten... Nadeel is dat je er geen programma's op installeerd, maar daar heb je je ssd voor..
Externe HDD is ook een optie als de ODD erin moet blijven, NAS lijkt me voor mensen die minder dan 1/2TB gebruiken zonde.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinand schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:30:
[...]

Je kunt beter de ODD eruit slopen en daar de tweede schijf aanbrengen...
Klopt. Maar ik kon zo even geen goede laptop bedenken waar dat kan in een vergelijkbaar budget. De oude 14z is alleen nog te krijgen met i3, en de bekende V131 heeft geen dvd drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

als ze gaat studeren zal dat ding ook mee naar school moeten, zou NOOIT voor een 17 inch gaan. Voor een keer is leuk, maar elkedag dat ding tillen heb je snel gehad. (formaat is ook belangrijk (onhandelbaar) naast gewicht.) zelf vind ik 15 inch al aan de grote kant, maar dat is een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Als gamen geen issue is zou ik lekker naar een 'standaard' laptop kijken ipv een dual HD / 'gaming' geval, daarna de HDD door een SSD vervangen, en een external erbij hangen voor de backup. Neem aan de ze bij haar studie toch af en toe een cd/dvd wil kunnen lezen, dus zo'n ding zou ik voor haar lekker laten zitten. Kies je budget en je kan meerdere laptop advies topics hier gebruiken en rekening houden met 150ish extra euro voor een 128gb SSD + external HDD.

Meer dan iets als i5+4gb is echt niet nodig en te vinden onder de 600 euro (Dus ruim onder budget, zelfs met een 256gb SSD), of eventueel wat meer investeren in een laptop met een hoger res scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het heeft weinig zin om te speculeren en adviseren over het type laptop als de eisen onduidelijk zijn. Zomaar wat opmerkingen nav de TS:
- Studeren --> Laptop moet snel zijn: waarom? welke studie doet ze die een snelle laptop vereist?
- Gemiddelde gebruiker --> Wat houdt dat in?
- Geen hardcore-gamer --> Ze gamed af en toe of ze gamed nooit?
- Neemt ze de laptop mee naar school of gebruikt ze deze alleen thuis?
- Wil je zusje ook een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 303530 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:46:
[...]

Klopt. Maar ik kon zo even geen goede laptop bedenken waar dat kan in een vergelijkbaar budget. De oude 14z is alleen nog te krijgen met i3, en de bekende V131 heeft geen dvd drive.
Dan kun je het beste kijken naar de Vaio S13 als je 13" wilt behouden... Bij deze kun je wel met een redelijk budget een 2de HHD aanbrengen op de plek van de ODD. Is tevens ook gelijk meer dan een uitstekende laptop voor zijn geld.

Anders heb je toch nog de Samsung series 5... Maar die waren vervolgens ook nog behoorlijk crap op verschillende punten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06 14:59
Advies: Ga even gezellig shoppen met je zus en laat haar de laptops even optillen etc.

Wanneer de studie niet bepaalde specificaties voorschrijft zou ik kijken naar een (13 inch) Ultrabook. Deze hebben voor de meeste mensen genoeg power voor goede prestaties, zijn relatief licht en de accu gaat lang mee. Alles wat een student nodig heeft dus. Daarnaast past deze makkelijk in (bijna) iedere tas. Je moet als student al met genoeg zooi sjouwen en helaas zijn genoeg stopcontacten nog steeds niet vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn geen fatsoenlijke ultrabooks (lees: ultrabooks die niet duurder en slechter zijn dan de V131) onder de pak-m-beet €1200. De sony S13 is leuk, maar geen ultrabook. En daarmee stopt het goede aanbod wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:55
De drie TU's bieden dit jaar weer laptops aan (hier zijn ook topics over). Waarom vallen deze modellen voor je af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 303530 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:58:
Er zijn geen fatsoenlijke ultrabooks (lees: ultrabooks die niet duurder en slechter zijn dan de V131) onder de pak-m-beet €1200. De sony S13 is leuk, maar geen ultrabook. En daarmee stopt het goede aanbod wel een beetje.
Ultrabooks is niks anders dan een lompe marketing term... Hoezo moet een laptop specfiek een "ultrabook zijn"... Het is in principe een normale laptop met een 2x zo trage processor met een 2x zo laag verbruik wat je nieteens merkt in de accuduur (Vanwege de fantastische powermanagement van Intel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Vinand schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:49:
[...]

Ultrabooks is niks anders dan een lompe marketing term... Hoezo moet een laptop specfiek een "ultrabook zijn"... Het is in principe een normale laptop met een 2x zo trage processor met een 2x zo laag verbruik wat je nieteens merkt in de accuduur (Vanwege de fantastische powermanagement van Intel).
Nou nou... accuduur opmerking alleen al...

Ultrabook is best een goede optie voor de studie. Maar een degelijke zit inderdaad wel ruim boven die 900e. Asus UX32'je zit op iets van 1100? Tijdje met zo'n 800 euro Acer ding gewerkt maar ik zou daar nooit aan beginnen. Pak MichelG's advies en ga lekker even kijken naar laptops, mocht je het budget verhogen kijk dan zeker even naar zo'n UX32, m.i. de enige die ik zou overwegen, scheelt haar inderdaad een hoop gesjouw de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Foritain schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:30:
[...]

Nou nou... accuduur opmerking alleen al...

Ultrabook is best een goede optie voor de studie. Maar een degelijke zit inderdaad wel ruim boven die 900e. Asus UX32'je zit op iets van 1100? Tijdje met zo'n 800 euro Acer ding gewerkt maar ik zou daar nooit aan beginnen. Pak MichelG's advies en ga lekker even kijken naar laptops, mocht je het budget verhogen kijk dan zeker even naar zo'n UX32, m.i. de enige die ik zou overwegen, scheelt haar inderdaad een hoop gesjouw de komende jaren.
Een ulv of geen ulv processor doet in totaal 0% met de accuduur van de laptop... Als je je bezig houd met office en een beetje internetten ligt de cpu wattage gebruik rond de 3 tot 5 watt (als je laptop althans op battery saving zet). Ongeacht of het een ulv of een normale voltage cpu is.. Het verschil is alleen dat een ulv in de 100% load situatie stopt bij 17 watt en een normale voltage verder gaat in zijn power tot een gebruik van 35 watt (Vandaar dat deze dus ook ruim 2x zo krachtig is). Dus verschil in accuduur is bij hetzelfde werkzaamheden 0%.. De enigste reden waarom normale OEM's de ultralow voltage cpu's gebruiken is zodat ze dus uiteindelijk flink kunnen besparen op het gebruik van een kwaliteit koeling, en daarnaast mee kunnen gaan in hun marketing praatje: "ultrabook": omdat het lekker in de oren klinkt van de consument.

Daarom zijn er ook zat laptops die net zo licht wegen en een normale cpu hebben ook geen slechte optie. Zoals de Dell Vostro v131, sony Vaio S series (en de Z series).... (De eerste 2 genoemde zitten in een net zo laag prijssegment en zijn gewoon beter voor hun geldwaarde ten opzichte van de ultrabooks tot 900 euro). In dit segment is een "normale laptop" met een laag gewicht gewoon een betere aankoop dan de budget ultrabooks... Gewoon omdat je simpelweg meer performance krijgt voor hetzelfde geld.

Tevens is de Asus UX31 een fantastische aankoop in het hogere segment omdat er gebruik word gemaakt van eeen fantastische Full HD schermpaneel. Maar de Asus UX32 zou ik zelf eerlijk gezegt nog eventjes links laten liggen aangezien deze nogal enorme problemen met de koeling heeft. (De meegeleverde GPU is zo goed als onbruikbaar voor het spelen van games).

Maar ik vind het persoonlijk wel onnodig om zo een bedrag uit te geven.. Dan voldoen de Dell Vostro en de Vaio S meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
Gewoon een random laptop kopen. Zelf een SSD erin zetten ipv de DVD drive. Peace of cake:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
Bij weinig eisen sowieso voor een TU of UT laptop gaan. Betere service bestaat gewoon niet.

Het is voor mij iig de enige reden waarom ik nog twijfel tussen de UT laptop en een n56vz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Giga_ schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:46:
Gewoon een random laptop kopen. Zelf een SSD erin zetten ipv de DVD drive. Peace of cake:)
Doe maar cake dan, peace geloof ik allang niet meer in.

Zie hierboven al genoeg nuttige tips staan, alleen weinig reacties van de TS op die adviezen.
SSD is leuk, maar prijzig als je 256 GB of hoger wilt gaan, is het echt nodig? Of kan je niet beter een HDD met caching SSD nemen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
Als je een ssd naast een hdd gebruikt (met caddy) hoef je niet voor zo'n grote opslag te gaan.
dan voldoet in de meeste gevallen 128 GB gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
MeNTaL_TO schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:14:
[...]

Doe maar cake dan, peace geloof ik allang niet meer in.

Zie hierboven al genoeg nuttige tips staan, alleen weinig reacties van de TS op die adviezen.
SSD is leuk, maar prijzig als je 256 GB of hoger wilt gaan, is het echt nodig? Of kan je niet beter een HDD met caching SSD nemen?
Waarom snapt niemand de woordgrap altijd:(

Hybride SSD's zijn niet cool, als je het doet doe het dan goed toch
Pagina: 1