Toon posts:

Instabiel WLAN / Geen connectie met LG NAS server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wordt gek van (draadloos) netwerk – Iemand tips?

De volgende problemen doen zich voor
  • WLAN netwerk is niet echt stabiel, zeker niet op de tweede verdieping terwijl m’n huis niet heel groot is en er geen betonnen muren/ vloeren oid tussen zitten.
  • Ik krijg de NAS server niet meer toegevoegd aan het netwerk. Toen deze nog in de netgear extender zat was dit geen probleem, maar in deze setup kan de server niet meer benaderen van de desktop of met het sonos systeem. Het lukt me ook niet wanneer ik de desktop via de netwerkkabel ook aansluit aan de thomson router.
Vraag:
  • Heeft iemand tips om dit werkend te krijgen? Wat doe ik fout, word echt gek van slechte verbinding etc.
als iemand een paar tips heeft (ook goed: verwijzing naar topic / of iemand weten in omgeving Amsterdam die me (tegen betaling) kan helpen met aansluiten van alle systemen) hoor ik dat heel graag!

Situatie is als volgt:
Ik heb internet van UPC. De router die meegeleverd wordt is een Thomson TWG870UG. Deze router staat op de begane grond, omdat de hoofdaansluiting zit van TV/ Internet etc. Hoewel ik in een oud huis woon (geen beton, maar houten vloeren) reikt het WLAN signaal van deze router maar tot de 1ste verdieping. Omdat ik geen kabels door m’n huis wil laten lopen heb ik hier een Linksys WLAN (Sisco RE1000) repeater zitten (ik had eerst een Extender van Netgear, maar die moest ik ieder dag een paar keer resetten). Mijn sonos bridge is via een ethernetkabel aangesloten op de repeater. De iPad en laptop hebben ook via de repeater internet. De verbinding is redelijk ok, maar toch soms instabiel. De sonos player heeft via de bridge een apart draadloos netwerk wat een vrij goed bereik heeft. Op de tweede verdieping staat nog een desktop. Ik wil met deze computer ook draadloos inloggen, maar het WLAN signaal is toch niet altijd even sterk. Als back-up oplossing heb ik soms een ethernet kabel door het trappenhuis lopen, rechtstreeks naar de Thomson router.
Voor het opslaan van bestanden/ muziek heb ik nog een LG NAS (N1T1) aangesloten op de Thomson router. (voorheen sloot ik deze aan op de Netgear repeater, maar omdat de Linksys WLAN repeater maar 1 ethernet aansluiting heeft heb ik ‘m nu verplaatst naar de router zelf)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al eens gekeken wat er nog meer draadloos in de buurt zit? Als jij zelf al geen beton in je muren / vloeren hebt zitten, hebben je buren dat vast ook niet ;)
Als er toevallig een ander WLAN bij is gekomen dat stoort op de door jou gebruikte kanalen, krijg je dit soort verschijnselen.

Installeer inSSIDer even, en check wat er zoal rond zwerft aan WLANS zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reply. Ik had hier al eens naar gekeken. Van de netwerken die ik kan zien via inSSIDer zit er geen op het zelfde kanaal. Ik zie mijn eigen netwerk 2x (een keer voor router en een keer voor de repeater). De signal strength is 60 respectievelijk 80, beter dan de andere die tussen 70-100 zitten...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 22:55 ]