Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302067

Topicstarter
Hallo Tweakers,

zoals wel meer mensen hier kan ik graag wat hulp gebruiken bij het samenstellen van een nieuwe gaming PC en ik hoop dat jullie zin hebben om hiermee te helpen :) Volgens mij heb een lijst van redelijk hoge kwaliteit componenten bij elkaar gezocht, maar ik hoor graag jullie suggesties of vragen.

Het precieze budget is niet zo belangrijk, ik zoek naar een redelijke balans tussen prestaties en balans, als indicatie heb ik de voorlopige lijst van onderdelen toegevoegd. Als je suggesties hebt voor alternatieve onderdelen dan hoor ik graag waarom het de hogere prijs waard is of juist waarom het goedkoper kan :)

En als laatste; mijn huidige PC is een 5,5 jaar oude Core 2 Duo (E6600) PC die aardig wat begint te sputteren bij de nieuwere strategiespellen zoals bijvoorbeeld Civilization 5 en Total War: Shogun 2 en enkele anderen. Ook game ik nog op een 1280x1024 monitor dus een nieuwe 24 inch 1920x1200 samsung monitor is ook inbegrepen.

p.s. Excus als de tabel met componenten niet in een keer werkt, ik ben eerlijk gezegd niet zo bekend met het tweakers forum.

Edit voor het overzicht:

CPU: Intel Core I5 3570K
MoBo: Gigabyte Z77X-UD3H
Mem: Corsair XMS3, 8 GB, kit of 2
GPU: Club3D GeForce GTX 670
PSU: Corsair HX650, 650W
CPU cooler: Scythe Mugen V3, Rev. B
SSD: Crucial M4, 256 GB
Case: Cooler Master 690 Advanced II, USB 3.0
LCD: Samsung S24A450BW, 24' 1920x1200

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 302067 op 12-08-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-07 11:53

rzn

Lijkt wel oké, je zou eventueel de SSD kunnen vervangen door: pricewatch: Samsung 830 series 256GB . Dat scheelt weer €20,-.

Je zou dan eventueel de videokaart kunnen vervangen voor een non-reference design, bijvoorbeeld: pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD.

Verder zou je eventueel kunnen besparen op je voeding, maar dat hangt af van de eisen. Overigens is het wel belangrijk of je wil overclocken en in welke mate omdat je nu ook een moederbord voor de échte overklokkers hebt gekozen.

Je zou ook het kleinere broertje (pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H) kunnen pakken. Scheelt weer zo'n €20,-.

Daarnaast heb ik geen idee of die monitor goed is, er worden (volgens mij) meestal ISP monitoren van Dell aanbevolen. Zoiets wellicht: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

:P

[ Voor 9% gewijzigd door rzn op 12-08-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302067

Topicstarter
Bedankt voor het advies, gebaseerd op je aanrading denk ik dat ik inderdaad voor een IPS scherm zoals de genoemde Dell ga. Zo te zien hebben IPS schermen betere kleurweergave en contrast waarden, dat is mij wel een kleine meerprijs waard.

Over de andere suggesties;
Om niet bij 6 verschillende winkels bestelkosten te hoeven betalen is er voor mij bijna geen verschil qua prijs tussen de Crucial M4 en Samsung 830. Hetzelfde geld voor het verschil tussen de Club3D GTX 670 en een evt. non-reference design.

Het moederbord heb ik met opzet zo gekozen, ik heb mijn huidige CPU ook overgeclockt na enkele jaren dienst zodat hij nog weer even meeging met de wat nieuwere spellen. Ik wil deze optie ook graag hebben bij m'n volgende PC zonder het moederbord hoeven te vervangen.

De PSU zal ik nog even verder naar kijken, de kwaliteit van deze serie van Corsair is uitzonderlijk goed, maar het wattage is inderdaad niet zo hoog voor de prijs.

Nogmaals bedankt voor de suggesties :)