PSU kapot, welke nieuwe PSU en behuizing?

Pagina: 1
Acties:

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05 23:26

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
Hallo,

Ik was laatst bezig met het overclocken van mijn videokaart toen het opeens begon te stinken en een tijdje later mijn pc uitvloog.
Bij de eerste benchmark kwam mn videokaart op 80°, daarna heb ik de kloksnelheid wat omhoog gegooid en rond de 75° was het uit met de pret.
Mn videokaart en mn CPU koeler waren nogal warm maar het heetst was mn PSU.
Ik heb de boel even laten afkoelen en toen weer geprobeerd om m aan te zetten, maar er gebeurde niets (alleen het lampje van mn moederbord brandde nog).
Nu ga ik er vanuit dat mn PSU kapot is, want als bijvoorbeeld mijn videokaart of iets anders stuk was zouden de fans nog wel draaien.

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe PSU, en ik ben van plan om er gelijk een nieuwe behuizing omheen te doen omdat mn huidige behuizing wat krap begint te worden en de kabelmanagement en airflow slecht zijn.

Ik ben zelf al even op zoek gegaan en ik ben op de Sharkoon WPM500 en de Sharkoon Vaya uitgekomen.
Ik wil eigenlijk niet meer dan €90,- uitgeven, ik heb namelijk net een nieuwe monitor aangeschaft dus ik heb niet heel veel geld meer over.

Mn oude PSU had een vermogen van 450W, en nu ben ik aan het twijfelen of ik een 500W of 600W (bijvoorbeeld de Sharkoon WPM600).
Ik wil eigenlijk niet minder dan 500W met het oog op toekomstige upgrades.

De specs van mijn pc zijn:

- Intel Core 2 Quad Q6600
- Scythe Mugen 2 CPU koeler
- Asus P5K moederbord
- 8GB DDR2 ram (4x2GB @ 800mhz)
- MSI HD 5830 Twin Frozr II
- 7200rpm 1TB HDD

Mvg en alvast bedankt,

Remco

hoidoei

Verwijderd

Over kasten kan ik niet veel zeggen maar die Sharkoon voeding lijkt me echt bagger, Corsair Builder CX500 v2 is een goed budget voeding bijv. hangt er ook vanaf wat je gaat doen, wil je gaan overkloken dan kan je misschien een beter voeding nemen.

• Driesftw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-05-2024
Cm storm enforcer?

• EvilCookie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 11:30
Ik heb hetzelfde gehad, had niet goed nagedacht bij mijn eerste build. Voeding eruit geknald met een gtx285 in de sli en toen ben ik naar een kast gegaan met een appart 'voedings compartiment', dit had mijn CM HAF namelijk niet. De GPU's hebben alle ruimte en je PSU pakt de restwarmte niet. Ik ben naar een thermaltake armor gegaan en een appart gedeelte voor de voeding is me prima bevallen, zowel qua inbouw alsmede airflow. Gebruik nu een antec skeleton en dat vind ik helemaal geweldig. De armors en vergelijkbare grote kasten waren vrij goedkoop in de vraag en aanbod en anders heb ik wel een oude staan hier, wel erg gebruikt ;) Owja, ga voor airflow en niet voor de subtiliteit van je kast

[ Voor 16% gewijzigd door EvilCookie op 12-08-2012 23:12 ]

Verwijderd

Remcom00 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:37:

Mn oude PSU had een vermogen van 450W, en nu ben ik aan het twijfelen of ik een 500W of 600W (bijvoorbeeld de Sharkoon WPM600).
Ik wil eigenlijk niet minder dan 500W met het oog op toekomstige upgrades.
Kan bijna niet anders dan dat je een bagger voeding hebt gehad, bij een fatsoenlijke voeding zal dit in principe niet gebeuren.

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05 23:26

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:16:
Over kasten kan ik niet veel zeggen maar die Sharkoon voeding lijkt me echt bagger, Corsair Builder CX500 v2 is een goed budget voeding bijv. hangt er ook vanaf wat je gaat doen, wil je gaan overkloken dan kan je misschien een beter voeding nemen.
In deze review komt ie er wel goed uit, ik ben nog wezen kijken voor een andere voeding maar eigenlijk zijn ze allemaal te duur of niet zo goed.
Hele mooie behuizing, maar die word helaas te duur :9.
EvilCookie schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:03:
Ik heb hetzelfde gehad, had niet goed nagedacht bij mijn eerste build. Voeding eruit geknald met een gtx285 in de sli en toen ben ik naar een kast gegaan met een appart 'voedings compartiment', dit had mijn CM HAF namelijk niet. De GPU's hebben alle ruimte en je PSU pakt de restwarmte niet. Ik ben naar een thermaltake armor gegaan en een appart gedeelte voor de voeding is me prima bevallen, zowel qua inbouw alsmede airflow. Gebruik nu een antec skeleton en dat vind ik helemaal geweldig. De armors en vergelijkbare grote kasten waren vrij goedkoop in de vraag en aanbod en anders heb ik wel een oude staan hier, wel erg gebruikt ;) Owja, ga voor airflow en niet voor de subtiliteit van je kast
Ik denk niet dat ik binnen mijn budget een kast ga vinden apart voedings compartiment, behalve als ik tweedehands ga zoeken wat ik liever niet doe.
Er komt waarschijnlijk wel een andere behuizing omheen, namelijk de Aerocool VS-4. Ik heb er geen review van kunnen vinden maar hij lijkt prima in orde met aardig wat features voor het geld. Als ik dan die neem samen met de Sharkoon WPM600 kom ik wel iets boven mijn budget van van 90 euro uit (dan ben ik 95 euro kwijt), maar dat is geen ramp.
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:55:
[...]

Kan bijna niet anders dan dat je een bagger voeding hebt gehad, bij een fatsoenlijke voeding zal dit in principe niet gebeuren.
Klopt, ik heb m inmiddels meer dan 4 jaar geleden gekocht en het was een kant en klare pc van de Norrod.

hoidoei

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:16:
De Sharkoon WPM serie en Corsair Builder serie zijn beide gebaseerd op het CWT DSAII design, intern komen ze dus erg overeen, zelfde geld voor prestaties en kwaliteit.

Verwijderd

Oops, mijn excuus voor ongestudeerd advice, had wel ge-googled naar die 500W versie maar zag geen review in de eerste 2 pagina's, misschien dan is die 600W versie geen slecht deal voor die prijs en 48A op de 12v en
"decent soldering".
Pagina: 1