Booterror bij HDD switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo1984
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10-2021
Beste tweakers.
Ik heb in mijn desktop hot swappable bays. Wanneer het systeem uit staat wou ik een HDD even verwijderen om eens te kijken welke schijf ik morgen nodig heb. Ik haal deze volledig uit de bay en steek hem er meteen terug in.Wil ik mijn pc opstarten en krijg ik een booterror dat "hal.dll" missing is. Schijf is naar mijn weten niet corrupt. Hoe kan ik in godsnaam een booterror krijgen door even een schijf eruit en in te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt de schijf nog wel herkent in de bios? Als de schijf niet meer gedetecteerd wordt, en daar staat de bootsector op dan kan het op deze manier misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo1984
Alle schijven worden herkend in de BIOS. Ook mijn Boot priorities kloppen nog ...
Dus daar kan het volgens mij al niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Je hebt meerdere schijven? het feit dat hal.dll (de hardware abstraction layer) mist wijst er namelijk op dat er wel Windows geboot wordt maar dat dit niet helemaal goed gaat. Check de boot order van je hardeschijven. Als het dan nog mis gaat plaats je Windows 7 CD en kies de opstart herstel optie of systeem herstel opties (dit werkt vaker dan je denkt) en hoop dat deze het kan fixen. Wel heel erg raar dat je deze error krijgt na het even uithalen van je schijf? Stond de machine echt uit toen je de schijf eruit haalde en heb je misschien de schijf even tussendoor in een andere PC gestopt?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo1984
Ik had de boot order gechecked en deze stond juist. Ik heb alle schijven verwijderd buiten mijn boot disk.
Het systeem herkent de schijf maar nu krijg ik een "BOOT DISK FAILURE" als ik enkel van mijn bootdisk wil opstarten.