Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie gezocht (€500 - 600)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik ga hem puur voor mijn studie gebruiken (Bedrijfseconomie). Het hoeft dus geen gamebak te zijn. Ik ga er waarschijnlijk excel & powerpoint etc. er op draaien.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen de €500 - 600.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij zal mee moeten naar school (reistijd 3 uur heen en terug). Voor de rest heb ik weinig verstand ervan hoelang de normale accu's meegaan, dus daar kan ik niet echt een antwoordt op geven!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt.

Zelf heb ik al een beetje rondgekeken hier en ik kwam deze laptop tegen:
pricewatch: Asus K55A-SX007V

Graag jullie reacties & advies!

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze?
pricewatch: Toshiba Satellite C660-2N5

RAM en processor zien er goed uit. Weet alleen niet hoelang de accu meegaat.

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Ik raad je die asus echt aan!
De spec's zijn ruim voldoende voor jou eisen, asus heeft een goede support & een ander fijn extra'tje voor die laptop is dat hij behoorlijk koel blijft door de IceCool Technology!
Verder is hij heel stevig & niet al te zwaar en dus perfect om dagelijks vervoerd te worden.
De accuduur bij browsen is bij mij rond de 5 uur, ook ruim voldoende denk ik!
Ik heb zelf de uitgebreide versie van die laptop, hij is echt aan te raden :)

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
Perfecte laptop voor jou pricewatch: Asus A55DR-SX091V Sterk genoeg voor wat je wil, valt binnen je budget en je kan er nog wat jaren mee vooruit.

[ Voor 5% gewijzigd door Fjerpje op 16-08-2012 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Die Asus A55D trekt me niet echt. De proccesor kan dus geboost worden? Maar ik heb geen boost nodig omdat hij alleen maar lichte programma's gaat draaien, dus dat is het overbodig lijkt mij. En is A55D de uitgebreide versie van K55A?

Verwijderd

Het is inderdaad niet echt handig om een AMD processor te nemen als je niet wilt gamen.

Ik zou zelf eens naar de T410 kijken. Die wordt gedumpt op dit moment. Deze kan je dan zelf uitbreiden met 8GB RAM (€40) en een SSD (€95+). Ik kan er alleen niet achter komen welke accu er wordt gebruikt. Met de standaard 6 cel een uur of 3 volgens notebookcheck. Dat valt eigenlijk wel tegen. De T430 doet het dubbele.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:22:
Het is inderdaad niet echt handig om een AMD processor te nemen als je niet wilt gamen.

Ik zou zelf eens naar de T410 kijken. Die wordt gedumpt op dit moment. Deze kan je dan zelf uitbreiden met 8GB RAM (€40) en een SSD (€95+). Ik kan er alleen niet achter komen welke accu er wordt gebruikt. Met de standaard 6 cel een uur of 3 volgens notebookcheck. Dat valt eigenlijk wel tegen. De T430 doet het dubbele.
Nee deze trekt me niet echt. 2 GB ram, 32 bit en 14'' inch vindt ik toch wat te weinig. En uitbreiden doe ik liever niet. Dan ga ik toch liever voor de K55A.
Pagina: 1