Toon posts:

MacBook Pro vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag beste tweakers!

Sinds een hele tijd heb ik eigenlijk al last van een trage/hangende mac.

Problemen zijn eigenlijk begonnen na de upgrade van Snow Leopard naar Lion, en nu na de upgrade naar Mountain Lion loopt het eigenlijk de spuigaten uit. Strandballen, complete vastlopers. Traag na wakker worden uit sleep.

Na een frisse installatie is 'ie weer retesnel, maar dan ben ik wel al m'n programma's en documenten kwijt. Dus toch maar een Time Machine backup teruggezet. Gevolg natuurlijk weer een trage mac.

Ik ben ermee naar de APR gegaan, daar is me verteld dat mijn home-folder een vorm van corrupt is. Heel vervelend natuurlijk... Vandaar dat een frisse installatie het probleem ook oplost, maar dan zit is dus zonder mijn bestanden en programma's. Graag een oplossing om mijn home-folder te fixen of een andere oplossing?

Groet!

PS: specs:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/5027bf36c02b6/5027bf36beb4f-Schermafbeelding_2012-08-12_om_16.34.58.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maak een nieuwe gebruiker aan en kopieer de bestanden die je wilt gebruiken van je oude gebruiker naar de nieuwe. Als dit je problemen oplost, kun je de oude gebruiker verwijderen en de nieuwe hernoemen.

Uiteraard wel eerst testen voor je zaken gaat verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DAzN schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:06:
Maak een nieuwe gebruiker aan en kopieer de bestanden die je wilt gebruiken van je oude gebruiker naar de nieuwe. Als dit je problemen oplost, kun je de oude gebruiker verwijderen en de nieuwe hernoemen.

Uiteraard wel eerst testen voor je zaken gaat verwijderen.
Ja maar dan moet ik alsnog alles opnieuw installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
denk dat je daarmee zal moeten leren leven... een schone installatie zorgt ervoor dat je corrupte home-map weer helemaal normaal wordt. ik kan niet oordelen hoeveel software je hebt geinstalleerd maar een avondje installaties en je hebt dan wel weer een goed functionerende macbook. bestanden terugzetten die je nodig hebt of anders op een externe schijf laten staan.

Belangrijke documenten voor bijv de studie heb ik op de macbook staan maar oude documenten die ik wel wil bewaren (bijv studiemateriaal van voorgaande jaren) staat netjes op een externe harddisk.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik zou gewoon zoals de andere zeggen het weer even opnieuw opbouwen. zoveel werk is dat niet.
Anders zal je aan de slag moeten met een programma als Diskwarrior welke je directories opnieuw kan opbouwen. Maar deze is niet voor een apple en een ei te koop.

Als het puur een rechten issue is, dan zou je kunnen starten vanaf je recovery partitie en een repair van de permissies uitvoeren. http://osxdaily.com/2011/...issions-in-mac-os-x-lion/

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een mooie TM-backup gemaakt, en ga maar eens een schone installatie doen. Dat wordt handwerk... 't is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica