Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
Beste Tweakers,
Mijn zusje gebruikt een Nokia E71 met een pre-paid kaartje. Hierbij zit geen data abonnement.
Wel heeft ze er Whatsapp op gezet zodat als ze thuis is via het WiFi contact kan houden met wel data-gebruikers.
het probleem is nu dat ze gisteren haar beltegoed heeft opgewaardeerd en zonder het echt te gebruiken is er 7euro verdwenen,
Mijn vermoeden is dit komt doordat de telefoon gebuikt maakt van een data-verbinding op momenten dat ze niet met het WiFi verbonden is.
Ik kan in de instellingen niet vinden hoe dit is ingesteld en waar dit uitgeschakeld kan worden.
Er staat een 3G symbooltje links boven in de balk, volgens haar staat dit er altijd maar voor zover ik het begrijp betekend dat dat de data verbinding aan staat. Hoe zit dat?

Wie kan mij hiermee helpen?
De telefoon mag dus wel met WiFi verbinden maar niet met andere data-verbindingen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:29
Als je de packet gegevens van de provider uit de instellingen van je browser haal dan kan die geen verbinding meer met internet maken. Dit is volgens mij de enigste manier.

Zelf deed ik dit ook als ik naar het buitenland ging

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM-Centurion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01-2020
Gebruik zelf ook een E71 en als het 3G symbool links boven aan staat dan is de 3G verbinding actief en dat wil zeggen dat je betaalt voor de data die je gebruikt, in dit geval word het afgeschreven van het prepaid tegoed.

Je moet er voor zorgen dat de instelling voor mobiel internet (toegangspunt van je provider) verwijderd zodat hij geen 3G verbinding kan maken. Ga naar Menu >> Instrumenten >> Instellingen >> Verbinding >> Toegangspunten >> en uit de lijst die je ziet moet je het toegangspunt van mobiel internet (provider) verwijderen.

Als het goed is heeft hij geen instellingen meer om aan vast te houden en zal hij geen verbinding meer maken met het 3G netwerk.

En je kan in de meeste apps zelf ook instellen via welke verbinding ze moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door CM-Centurion op 12-08-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Inderdaad toegangsounten verwijderen, alle behalve die van WIFI.

Als er 3G in het display staat, betekent dit dat er beschikking is over 3G. Als de mobiele internetvverbinding actief is, daan er onder dat 3G symbool, twee pijltjes.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2