• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 00:37
Als ik m'n laptop aansluit op m'n samsung D6500 tv dan heb ik:

HDMI/Desktop -> totaal geen lag
HDMI/game -> Enorme lag
VGA/Desktop + game totaal geen lag

Weet iemand waarom gamen vanaf de HDMi uitgang een enorme lag (+/- halve tot hele seconden schat ik) geeft met games? HDMI ziet er mooier uit op de TV dan VGA en is qua geluid handiger aan te sluiten. Daarom gebruik ik het liefst de HDMI uitgang . . . .

Het gaat om een SVS1511L3 laptop van Sony, met windows 7 en Prototype 2 als game. Dit is de enige game die ik momenteel heb.

Verplaatst naar het juiste subforum.

[ Voor 4% gewijzigd door Sn0wblind op 15-08-2012 01:19 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 21:22

Nemesizz

Untouchable

Waar ik zo snel aan denk zijn mogelijk 2 dingen:

1) De laptop gebruikt de Intel GPU ipv de nVidia GPU als je via de HDMI een game start ('t is maar een idee, opzich zou de nVidia ook via de HDMI moeten kunnen volgens mij).
2) De TV heeft allerlei beeld-filters nog aanstaan. Kijk of je de TV in een soort "game-modus" kan zetten (dan zet de TV allerlei filters uit, die filters zijn eigenlijk alleen nodig voor films of gewoon TV kijken, maar zorgen voor een enorme vertraging met dingen zoals games).

Metname punt 2 is denk ik de grootste boosdoener.

Als je via de VGA aansluit gaat de TV er al vanuit dat er een PC aanhangt, en dan staan die filters meestal meteen al uit.

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 00:37
De TV is het niet. Als ik de muis beweeg op het bureaublad met de HDMI uitgang is er totaal geen lag. Pas als ik de game start is er een enorme lag aanwezig. Ook de xbox geeft op dezelfde HDMI ingang met zelfde instellingen totaal geen lag.

Naar puntje 1 ga ik eens kijken of ik iets kan vinden!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:53
gastje13 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:53:
De TV is het niet. Als ik de muis beweeg op het bureaublad met de HDMI uitgang is er totaal geen lag. Pas als ik de game start is er een enorme lag aanwezig. Ook de xbox geeft op dezelfde HDMI ingang met zelfde instellingen totaal geen lag.

Naar puntje 1 ga ik eens kijken of ik iets kan vinden!
Ik zou eens kijken naar je power settings op je laptop. Zet deze eens op High Performance en laad eens een spel. Heb je het probleem niet meer dan weet je voldoende.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:38
Nemesizz schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:43:
Waar ik zo snel aan denk zijn mogelijk 2 dingen:

1) De laptop gebruikt de Intel GPU ipv de nVidia GPU als je via de HDMI een game start ('t is maar een idee, opzich zou de nVidia ook via de HDMI moeten kunnen volgens mij).
In principe zou dit niks uit maken, Nvidia Optimus werkt door altijd de Intel GPU te gebruiken maar wanneer de Nvidia kaart word gebruikt berekent deze de frames en kopieerd ze naar de Intel GPU, met deze techniek gebruik je in feite dus altijd je Intel GPU :)

Wat voor resolutie game je ? Is je game resolutie hetzelfde op de laptop als wanneer je op je TV gamed ?