Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjew
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-06 16:47
Beste Tweakers,

Ik zit er aan te denken om een 300N router aan mijn tele2 moden (davolink dv2020) te hangen zodat de snelheden in mijn thuisnetwerk sneller zullen zijn.
Ik vind de up en download snelheid van en naar mijn macbook (en acer laptop) en mediaspeler vanaf mijn sitecom md-254 NAS namelijk wat traag en bij het streamen van grote full hd films hapert hij nog al eens.
Nu heb ik ondanks dus een 300N sitecom router op de kop kunnen tikken en zat te denken of dat stotteren dan over is en het uploaden van bestanden naar de NAS dan sneller zal gaan? (oftewel zijn de internet snelheden in mijn thuisnetwerk dan sneller, neem aan van wel toch?)
Graag hoor ik van jullie of er mensen zijn die er ervaring mee hebben of weten of dit zal werken :)

Groetjes, Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Probeer het gewoon eens uit? Je internetsnelheid zal er niet op vooruit gaan, de snelheid in je thuisnetwerk waarschijnlijk wel (die Davolink heeft maar een 100Mbit switch ingebouwd). Voor het streamen van 1080p zou 100Mbit echter ruim voldoende moeten zijn. Draadloos streamen is eigenlijk nooit aan te raden.

[ Voor 19% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-08-2012 15:20 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 09:35
Je kan ook gewoon een betere plek zoeken voor je router. Hoog plaatsen, uit de buurt van metalen voorwerpen, van andere zenders/ontvangers kan al behoorlijk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjew
Petervanakelyen schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:19:
Probeer het gewoon eens uit? Je internetsnelheid zal er niet op vooruit gaan, de snelheid in je thuisnetwerk waarschijnlijk wel (die Davolink heeft maar een 100Mbit switch ingebouwd). Voor het streamen van 1080p zou 100Mbit echter ruim voldoende moeten zijn. Draadloos streamen is eigenlijk nooit aan te raden.
Ga het ook nog wel uitproberen maar onze moden staat op een nogal onhandige plek dus is nogal een klus om alles aan te sluiten, vandaar dat ik eerst hier jullie advies vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjew
Miglow schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:27:
Je kan ook gewoon een betere plek zoeken voor je router. Hoog plaatsen, uit de buurt van metalen voorwerpen, van andere zenders/ontvangers kan al behoorlijk schelen.
Dat gaat dus niet want hij staat op een heel onhandige plek en hebben verder in huis geen internet kabels meer liggen omdat wel alles draadloos doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 09:35
Ik begrijp van Google, dat je zelfs met een Sitecom 300N beter af bent dan met je Davolink. Dus ff resetten (want 2e hands) en installeren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:06
Gewoon installeren, ook al is het niet zo handig. Anders weet je t toch niet. Teveel factoren die wij hier niet in kunnen schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjew
Heb hem zojuist aangesloten en gereset, als ik naar de hompage van de router ga krijg ik alleen dit (zie foto) te zien, verder geen opties... Heb hem meerdere keren gereset maar blijft hetzelfde. Weet iemand hoe dat komt of hoe ik de andere opties ook te zie krijg?
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/244b914.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Probeer eens een andere browser. En doe een firmware-update nadat je 'm gereset hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je geeft wel erg weinig informatie. Welke snelheid haal je wel? Heb je last van packet loss? Hoe ziet het netwerk er fysiek uit? Hoe ver zit je van de router af en wat zit er dan tussen (muren, ramen, metaal etc). Op basis van de informatie die je nu geeft kan niemand een goed advies geven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjew
Petervanakelyen schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:34:
Probeer eens een andere browser. En doe een firmware-update nadat je 'm gereset hebt.
Heb hem ook in safari (op macbook) en internet explorer op windows geprobeerd maar lukt allebei niet, kan ook geen firmware-update uitvoeren omdat het enige wat nu beschikbaar is de DHCP is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjew
Bor de Wollef schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:34:
Je geeft wel erg weinig informatie. Welke snelheid haal je wel? Heb je last van packet loss? Hoe ziet het netwerk er fysiek uit? Hoe ver zit je van de router af en wat zit er dan tussen (muren, ramen, metaal etc). Op basis van de informatie die je nu geeft kan niemand een goed advies geven.
De modem staat momenteel in de kelder (enige mogelijk plek in huis helaas) dus moet om naar de mediaspeler in de woonkamer te komen door 2 muren en plafond van de kelder.
Meestal gebruik ik mn laptop op mijn kamer boven waarbij hij door plafond van kelder, plafond van begaande vloer moet komen (en zit dan wat verder weg van de mediaspeler) natuurlijk. Op mijn kamer haal ik ongeveer 2,5 MB per seconde upload en circa 3,5 MB per seconde download.
Kan je heir wat meer mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
pimmetjew schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:44:
[...]

Heb hem ook in safari (op macbook) en internet explorer op windows geprobeerd maar lukt allebei niet, kan ook geen firmware-update uitvoeren omdat het enige wat nu beschikbaar is de DHCP is...
Probeer dan Firefox eens :) Ziet er toch echt uit als een browser issue.
Wil je in het vervolg overigens de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop gebruiken om iets toe te voegen?

Pagina: 1