Toon posts:

Plasma of Led etc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al zeker 4 maanden naar een goeie tv gezocht zonder ook maar iets te vinden.
Ik weet vrij veel te vinden over tvs en te begrijpen maar een hoop ook weer niet nou hoopte ik dat iemand
@ Tweakers mij misschien kon helpen want ik kom er echt niet uit.

Wat voor een tv ik dus zoek is een 3DTV waar je goed op kan gamen dus geen late reacties dan hebben we het hier over hertz
wat ik daar over had gehoord is dat de plasma daar in tegen beter is voor het gamen via de ps3/xbox360
maar wat ik er bijvoorbeeld niet over weet is of dat de plasma ook goed is voor 3D effecten en mooie kleuren.

Heeft iemand een tip voor mij haha ben al zo lang bezig met zoeken en wil er nu toch echt een hebben.

1. Moet goed zijn voor de ps3 het liefst.
2. Mooie 3D kwaliteit/FULL HD.
3. 3x HDMI aansluitingen of 4x.
4. Het liefst heb ik een prijs tussen de 400 en 1300euro.
5. 40inch of hoger.
Met vriendelijke Groeten,

Angerb0yNL.

• Dasherman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09-2022

Dasherman

._.

Hoeveel inch wil je diagonaal?

Quis custodiet custodes?

Verwijderd

Topicstarter
sorry hellemaal vergeten haha heb deze topic ook ff aan gepast wil het liefst 40 inch of hoger.

• Dasherman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09-2022

Dasherman

._.

Ik raad je aan om gewoon in de winkel te kijken waar je voorkeur naar gaat, LED of plasma. Persoonlijk vind ik plasma TV's mooier, maar dan heb je wel veel reflectie.

Quis custodiet custodes?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

plasma is zeker het overwegen waard, mooie kleuren(diep zwart) en zeer snelle reactietijden. en dat voor een lagere prijs dan de meeste led toestellen bieden

de gt30 is zeker geen slechte keus. zit standaard èèn bril meegeleverd
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42GT30
afhankelijk van jou budget kan je ook het 50 inch model kiezen

[ Voor 49% gewijzigd door mrc4nl op 12-08-2012 15:27 ]

ora et labora

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik zet je even in het juiste subforum.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl bedankt het is idd een mooie prijs heeft alle vereiste dat ik wilde. en de rest ook super bedankt voor jullie hulp groetjes Angerb0yNL

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wil je actieve of passieve 3D? Als je passieve 3D wilt (dus van die bioscoop brilletjes) hou je eigenlijk alleen de LG's over. Philips is namelijk ook weer op active 3D over gegaan.

Verder: je budget is nogal ruim. Tussen de 400 en 1300 euro zit nogal een verschil. Voor 400 euro een 3D TV kun je vergeten, dat snap je, dus misschien moet je het budget even bijstellen.

Tot slot: snel 3D gamen heeft niks met aantal hertz van de TV te maken. De huidige 3D TV's doen 400 a 800 Hz, dus daar zie je toch niks van.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Over het algemeen gaat gamen beter op een plasma scherm. Dit heeft met name te maken met de input lag van het scherm die bij plasma's in de regel lager ligt dan bij led schermen. Daarnaast staan plasma schermen bekend om hun scherpte bij snelle bewegingen (dus spelletjes actie films etc). Als laatste kijkt plasma wat rustiger maar dit is zeer persoonlijk.

Beeldkwaliteit is zeer subjectief en zeker als het gaat om de kleurechtheid. Wat men wel in zijn algemeenheid kan zeggen is dat Plasma zeer goed is met donkere (lees zwartwaardes) dit houdt in dat plasma's ook echt zwart zijn, maar dat de kleur wel het best tot zijn recht komt in een ietwat verduisterde ruimte. Led schermen daarentegen hebben een hogere helderheid (en ogen daardoor vaak feller) maar zijn minder zwart en hebben een hogere input lag waardoor je een vertraging kunt bemerken tijdens het gamen.

Als laatste wordt 3D kijken op een plasma scherm over het algemeen als rustiger ervaren

Je zou kunnen kijken naar de volgende Panasonic toestellen:

tx-p42st50 (Pricewatch )
tx-p42gt50 (Pricewatch)

Beide toestellen zijn voorzien van minimaal 3 HDMI aansluitingen, 3D, internet en ziggo en upc certificeringen.

De tx-p42gt30 is de voorloper van de gt50, verschillen zitten hem voornamelijk in het design, zwartweergave en het internetportaal. Mocht je daar dus weinig behoefte aan hebben dan is de GT30 vermoedelijk een betere deal mocht je nog aan dit toestel kunnen komen.

In ieder geval blijf je met beide toestellen ruim binnen je budget en houd je nog ruimte over voor eventuele brillen, CI+ modules of andere verreisten.
Pagina: 1