Nog iemand met een vraag over een geheugenuitbreiding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 21:03
Hallo, 
Ook hier een vraag over een geheugenuitbreiding. Mijn pc is alweer een tijdje oud, maar op zich kan het nog prima. Ik heb destijds 8gb geheugen gekocht, maar ik zou graag willen upgraden naar 16gb ivm het gebruik van virtuele machines..

Het mainboard is een Gigabyte GA-P55-UD4. Volgens de specs zou dit mainboard 16gb aan moeten kunnen.
Het mainboard heeft 4 geheugensloten
Het geheugen wat er nu inzit is:
OCZ Platinum Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB ( 2 2   x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL7 - 1.65 V - niet-gebufferd

Nou merk ik dat ik qua hardware echt niet meer op de hoogte ben van wat te doen, dus kan iemand me helpen met welk geheugen ik het beste kan kopen om 16gb krijgen?

Alvast bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je kunt doen is eens kijken op de QVL van dit bord en kijken wat er getest is met het bord. Gelukkig zijn Gigabytebordjes in de regel niet zo heel kieskeurig met geheugen, dus alles wat zich aan de JEDECspecs houdt zal waarschijnlijk gewoon gaan werken.
2 dualchannel kitjes of een quad channel kitje met 4GB modules zal gewoon werken, het maakt dan ook niet zo heel veel uit wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Ik had wel al even gekeken in de lijst met supported modules. Het bord is echter al een tijdje oud, dus de huidig beschikbare modules staan daar niet in.
Wel fijn om te horen dat gigabyte borden niet kieskeurig zijn.

Dus een 10600 kit ddr3 8gb (2x4) zou moeten kunnen?

edit:

Bijvoorbeeld deze ziet in mijn ogen wel goed uit (toch?):
Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9
http://tweakers.net/price...x3m2a1333c9.html#tab:info

edit2:
maakt het nog heel erg veel uit of ik een andere Geheugen CAS Latency er in zet? Ik heb nu CL7 maakt het erg verschil of ik er CL9 in zet? of is het geld extra voor een CL7 wel waard?

[ Voor 43% gewijzigd door blazez op 13-08-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt er een beetje aan wat je ermee doet. Cas Latency is niet verschrikkelijk interessant. Je oude geheugen gaat dan op CL9 draaien, dat is wat langzamer, maar niet echt merkbaar in 99% van de gevallen.

Dat Corsair geheugen zou gewoon zonder problemen moeten gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Ik heb het geheugen nodig voor het draaien van servers in vmware workstation. Het oude geheugen (4x2Gb) gaat er allemaal uit en moet worden vervangen voor de 4x4Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Nog even een laatste update voor dit topic. Ik heb inderdaad dat corsair geheugen gekocht, en dat werkt prima. Echt een verademing voor de virtuele machine (en de belasting op de gewone machine :-) )
Bedankt in ieder geval voor de reply's
Pagina: 1