Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-02 10:04
gegroet tweakers vrienden,

ik heb een klein vraagje mbt het aansluiten van mijn ps3 op de pricewatch: HP 2311x (LV176AA) Zwart
er staat bij die monitor dat hij 1080p ondersteund en een hdmi aansluiting heeft, is het dan ook zo dat als ik mijn playstation 3 er op aan sluit dat ik dan de volledige kracht van mijn ps3 benut net zoals nu op mijn full hd tv?

het maakt mij niet uit of het geluid mee word gestuurd, dat is voor mij niet nodig daar heb ik een andere oplossing voor.

het gaat mij er namelijk om dat ik met de ps3 kan gamen met super kwaliteit, maar de monitor ook kan gebruiken voor mijn pc via DVI. (ik heb nu een hdmi->DVI kabel tussen mijn ps3 en (niet boven genoemde) monitor maar dan word het beeld heel lelijk)

mvg,
Roeltjow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HDMI en DVI zijn dezelfde videosignalen, het maakt wat dat betreft niet uit of je de PS3 dus via HDMI of DVI aansluit op je monitor. Verder is het zo dat het ook niet uitmaakt of je nu een TV of monitor pakt om je PS3 op aan te sluiten, je PCmonitor kan immers ook 1920*1080 aan, net als een TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
roeltjow schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:41:
(…) is het dan ook zo dat als ik mijn playstation 3 er op aan sluit dat ik dan de volledige kracht van mijn ps3 benut net zoals nu op mijn full hd tv?
Aangezien een TV/monitor niet veel meer doet dan wat pixel-gegevens uit een HDMI/DVI-kabeltje op een scherm te toveren, zul je inderdaad je "volledige kracht" van je PS3 benutten, zolang je hem ook maar daadwerkelijk op 1080p laat outputten natuurlijk.

Daar heeft je monitor verder niet zoveel mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Is het niet zo dat de Playstation 3 in 720p weergeeft, of is dit alleen bij de xbox?
het gaat mij er namelijk om dat ik met de ps3 kan gamen met super kwaliteit
Dat gaat zoiezo nooit lukken op een PS3. Daarvoor zal je toch een gamecomputer moeten aanschaffen/bouwen

edit: Ik heb het al opgezocht. De playstation en Xbox ondersteunen wel 1080p maar niet alle games zelf ondersteunen 1080p

[ Voor 24% gewijzigd door len-art op 14-08-2012 16:55 . Reden: extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Laatst online: 27-02 10:04
ik heb ondertussen de HP 2311x binnen, maar hoe kan het dat ik geen verschil zie tussen:

1: HP 2311x FULL HD via HDMI kabel
2: ander 23" scherm via HDMI-DVI kabel

ik heb dat scherm gekocht speciaal omdat ik dan mijn ps3 er op aan kan sluiten EN mijn pc en dan met dezelfde kwaliteit gamen als mijn full hd tv. doe ik soms iets verkeerd in de instellingen?
je ziet echt duidelijk verschil in kwaliteit als ik de ps3 aansluit op mijn tv...

het gaat nu om het spel COD:MW3 (ps3)

echt een tegenvaller dit zeg...

[ Voor 8% gewijzigd door roeltjow op 07-09-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03 19:33
Het spel gaat er wel mooier uitzien als je op 1080p speelt, maar de textures van het spel worden er mooier op.
Op de pc gamen zal altijd mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostburg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-04 16:58
Check sowieso je video instellingen eens bij de instellingen op je ps3. Als ik me goed herinner gaat deze standaard op 480p i.p.v. 1080p. Ook met hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mast3rWill
  • Laatst online: 10-05 21:31

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

Oostburg schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:39:
Check sowieso je video instellingen eens bij de instellingen op je ps3. Als ik me goed herinner gaat deze standaard op 480p i.p.v. 1080p. Ook met hdmi.
Als je je PS3 aansluit op een apparaat via HDMI dan detecteert de PS3 de maximale ondersteunde resolutie van de TV/Monitor..
Hij komt dan met de vraag of je die aanbevolen resolutie wilt gebruiken of niet.

Mits je m in de beeldinstellingen op automatisch hebt (laten) staan.\

Het hangt er natuurlijk ook van af, hoe de monitor zelf is ingesteld.
Helderheid en contrast zijn over het algemeen de instellingen waar je de meeste 'winst' mee kunt halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mast3rWill op 10-09-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banandy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
De ps3 heeft voor de meeste games slechts een output van 720p en geen 1080p.
Wanneer je een monitor gebruikt die als native resolutie 1080p heeft dan zal het beeld van je ps3 iets waziger worden weergegeven. Dit komt omdat hij de pixels van 720p gaat uitsmeren over de 1080P pixels van je scherm.De pixels zijn dus niet meer 1op1.

Ik heb hetzelfde met mijn 1080P monitor. Wel balen eigenlijk. Op mijn plasma tv (hd-ready) ziet de ps3 er haarscherp uit.
Mischien ondersteund je monitor 1:1 pixelmapping. Dat zul je dan aan moeten zetten, je krijgt dan een "gewoon" 720p beeld wat betekent dat er zwarte randen om je beeld heen komen, maar het is in ieder geval wel scherp.
Hoe een tv dat precies doet weet ik niet maar ik vermoed dat het beeld daar eerst ge-upscaled wordt naar 1080p, helaas doet de ps3 dat niet zelf.

Ik zelf zit te denken om een kleine tv te gaan kopen (24") en die als monitor voor mijn pc en ps3 te gaan gebruiken. Probleem is dan weer dat niet alle tv's even geschikt zijn als pc monitor. En zie daar maar eens goed advies over te krijgen in een tv-zaak.

[ Voor 14% gewijzigd door Banandy op 08-01-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
De ps3 heeft voor de meeste games slechts een output van 720p en geen 1080p.
Wanneer je een monitor gebruikt die als native resolutie 1080p heeft dan zal het beeld van je ps3 iets waziger worden weergegeven. Dit komt omdat hij de pixels van 720p gaat uitsmeren over de 1080P pixels van je scherm.De pixels zijn dus niet meer 1op1.
Waziger is niet de juiste woordkeuze. Het beeld zal enigsinds uitgerekt worden. Maar je redenering snap ik wel, 1080p is scherper; en het tegenovergestelde van scherp is wazig. Maar 'wazig' doet veronderstellen dat bij 720p het beeld blurry wordt, wat niet het geval is :)

Je PS3 op een 24" 1080p monitor gaat overigens prima, je moet niet verwachten dat het beeld super slecht wordt als er ge-upscaled wordt van 720p naar 1080i. Als je niet weet waar je op let, zul je dit naar alle waarschijnlijkheid niet eens merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banandy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Het beeld wordt in mijn geval echt wel blurry hoor. Doe maar eens een test op je pc.Zet je beeld maar eens onder de aanbevolen (native) resolutie. Dat geeft precies het zeflde effect. (bij mij wel in ieder geval)
Kan natuurlijk ook aan mijn monitor liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Banandy op 09-01-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Ik denk haast dat dit aan je monitor ligt dan; want zo'n verhaal heb ik nog niet eerder gehoord! Gebruik al jaren mijn ps3 icm met een 1080p monitor zonder problemen. Of het is me natuurlijk nooit opgevallen :)
Pagina: 1