Waarom een nieuwe PC
Ik heb al 10+ jaar laptops gebruikt en sinds vorig jaar ook actief aan het gamen geslagen. Echter met patch na patch worden de fps minder en nieuwe spelletjes gaan al helemaal niet (BF3 bv op 2fps
). En nu mijn laptop het wat begint te begeven (beeld errors in games, oververhitting) en de behuizing mijn pols onder stroom zet nu besloten een echte game computer aan te schaffen. Deze wil ik vermoedelijk ergens deze maand aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal rond de 1200 euro, liefst minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
. Gaat alles ook passen (met name GPU en CPU in de kast)? Volgens mij wel, maar 2nd opinion is wel handig.
Wat ik later wil kopen (richting 2013):
Wil dus ooit 3D gaan gebruiken, maar dat is nog niet zeker, maar moet er wel rekening mee houden
Overige vragen
Ik heb al 10+ jaar laptops gebruikt en sinds vorig jaar ook actief aan het gamen geslagen. Echter met patch na patch worden de fps minder en nieuwe spelletjes gaan al helemaal niet (BF3 bv op 2fps
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen (World of Tanks, GTA V, Command & Conquer: Generals 2, BF3, Heroes&Generals)
- Webdevelopment (soms)
- Programmeren/SQL (Java, SQL, LabView)
- Licht photoshop werk
- Internetten
- Beginnen met overclocken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal rond de 1200 euro, liefst minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Dell U2412M (Monitor)
- Logitech G500 (gaming muis)
- Headset
- Meerdere SATA HD's rondzwerven in huis (1TB+) dus minimaal één ervan zal ik de PC komen
- Windows 7 licentie
- Een computer
- Toetsenbord
- Verborgen kosten (kabeltjes, koelpasta enz...
- Intel - Altijd gehad, nooit problemen mee. Ooit 1x AMD gehad en slechte herinneringen aan
- Nvidia - Altijd nvidia kaarten/chips gehad. nooit problemen mee gehad
- Niet een big ass kast
.
- Geluid liefst zo laag mogelijk omdat de pc in de slaapkamer komt. Maar ik kan ook slapen met een airco vol aan, dus wat geluid is niet erg
- Kast met goede koeling. Mijn kamer is altijd vrij warm dus moet redelijk koelen
- PC moet een paar jaar vooruit kunnen. Ik snap dat over 2+ jaar niet alles op high meer kan, maar daarvoor is upgraden uitgevonden.
- 3D mogelijk
- Hiet liefst koop ik alles bij één zaak (tobo hoeft niet bij dezelfde
). Ben nu uitgegaan van Alternate.
- Mocht ik toch nog de ballen verliezen om het zelf te bouwen, wil ik hem laten bouwen door de PC zaak
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | LG GH24NS70 Zwart | € 15,85 | € 15,85 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Gigabyte GV-N670OC-2GD | € 387,- | € 387,- |
| 1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 55,03 | € 55,03 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Corsair Enthusiast TX550M | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 45,11 | € 45,11 |
| 1 | Asrock Z77 Extreme4 | € 129,70 | € 129,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.140,64 | |
- [DVD] Tsja, het is dat het handig is om zoiets te hebben
- [KAST] De kast is regelmatig minder leverbaar, dus eventueel zou ik een andere kunnen nemen, maar graag met 3+ koelers. De 500R vind ik echter wel erg mooi eruit zien
- [CPU KOELER] Scythe mugen 3 PCGH goede koeler? Volgens de reviews wel.
- [GPU] Een van de best leverbare 670 kaarten op dit moment. Ook redelijk te overclocken
- [CPU] Lijkt me ruim voldoende voor dit alles
- [PSU] Lijkt me gnoeg Watts voor dit systeem. Zal vermoedelijk geen SLI gaan draaien. Express modulair genomen omdat ik overbodige draden haat
- [SSD] Hier heb ik er al één van en werkt goed
- [GEHEUGEN] Geen ervaring mee, maar wordt overal aangeraden
- [MOBO] Twijfel geval. Lees er veel goede dingen over, maar Asrock is in mijn hoogd toch altijd erg "net niet" merk. Iemand anders misschien een goed idee?
- [TOBO] Goed/Slecht? Wil graag iets met een paar programmeerbare toetsen, maar het hoeft niet.
Wat ik later wil kopen (richting 2013):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | BenQ XL2420T Zwart | € 348,90 | € 348,90 |
| 1 | Nvidia 3D Vision 2 brillen kit | € 124,95 | € 124,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 473,85 | |
Wil dus ooit 3D gaan gebruiken, maar dat is nog niet zeker, maar moet er wel rekening mee houden
Overige vragen
- Wat zijn bij zelfbouw de verborgen kosten? Moet ik bv koelpasta kopen, of nog extra kabeltjes.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)