Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dilemma, ziggo hd of digitenne

Pagina: 1
Acties:

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:43
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe (eerste) tv + internet abonnement. Vaste telefonie doet me niks.

Ik zit te twijfelen tussen een alles in een pakket of losse abonnementen. Uiteraard wil ik zo goedkoop mogelijk uit zijn, maar wil daarvoor geen kwaliteit inleveren :) .

Ik twijfel nu tussen het volgende:

- ziggo alles in een instap abonnement, internet snelheid 8mbit/s
- tele2 instap internet abbo adsl + digitenne kpn

Ik moet en zal een smart card in mijn tv stoppen, aangezien ik geen los kastje onder me tv wil.

Het voordeel van ziggo alles in een is dat je een aantal zenders in hd krijgt. Bij digitenne is dat niet zo.

Nu is mijn vraag, is Digitenne anno 2012 te doen qua digitale kwaliteit op een full hd led tv? Het verschil in abbo is namelijk bijna 2x zoveel.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gusev schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:16:
Nu is mijn vraag, is Digitenne anno 2012 te doen qua digitale kwaliteit op een full hd led tv?
Nee.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:41
Beetje persoonsgebonden. Ik kijk nog analoog op 42"... Word er wel scheel van maar goed.

• Gusev
Gek genoeg kijk ik niet zo vaak tv, maar de momenten dat ik t kijk wil ik er wel van genieten, en niet 'tegengewerkt' geworden door de kwaliteit.

Ik heb ook nog een optie om het standaard Ziggo abbo te nemen van 17,20 en dan een los Tele2 internet abbo te nemen. Het Tele2 abbo is nu 10 euro voor de eerste 9 maanden...

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als het toch alleen om TV gaat, kijk dan ook even naar CanalDigitaal, die heeft de hoogste kwaliteit HD zenders voor een goede prijs.

• Gusev
Ik vind 80 euro eenmalige kosten een beetje overdreven bij Canal Digitaal. Dat is extra afschrijving van 6,67 euro.

Verwijderd

SF->IH

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Tja, keuze is aan jouw.

In volgorde van beeldkwaliteit:

- KabelTV (UPC/Ziggo enz), DVB-C en Glasvezel (WGDO gebieden)
Hoogste kwaliteit in de meeste gevallen, alle audiosporen enz aanwezig.

- Glasvezel (WMP+)
Niet-HD via DVB-C: vergelijkbaar aan kabel, HD pakketten kwa beeld zo goed als hetzelfde als kabel (minimale verschillen, die je in 99% vd gevallen nieteens ziet). Mist soms wel audiokanalen

- Schotel
Iets lagere bitrate dan kabel/glasvezel. Kan bij snelle beelden dus merkbaar zijn. Wel veel meer zenders,zeker als je meerdere satellieten kunt ontvangen en/of dreambox.
Nadeel is investering in hardware (ontvangers,kabels, schotels, diseqs, lnbs, net hoe gek je t wilt maken)
Schotel is zeker niet de hoogste kwaliteit. Wel voor buitenlandse zenders, maar de centenknijpers van CanalDigital comprimeren de NL zenders zwaar om zo maar bandbreedte te besparen. Op de kabel is het vaak 1:1 zoals Technicolor het aanlevert. Gebaseerd op het vermoeden dat je vnl de NL zenders wilt kijken durf ik te stellen dat schotel zeker een mindere is tov kabel.

- Digitenne /KPN iptv / andere dsl-gebaseerde iptv oplossingen.
Nog lagere bitrate, zeker bij sport al snel blokjes zichtbaar van de compressie. Imho alleen leuk voor <32" TVs of als je geen eisen stelt aan kwaliteit (mn opa en oma zouden het ook op 50" niet zien...)

- Analoog

Persoonlijk heb ik liever *goed* analoog dan de digitale blokjes van Digitenne...

In jouw geval zou ik zeker voor Ziggo kiezen. Meest flexibel, je kan ontvangers erbij aansluiten voor extra TVs, kwaliteit is goed, en je hoeft geen kabels te trekken. Bij Digitenne moet je ook maar hopen dat je binnenshuis voldoende signaal hebt, anders moet je nog weer een antenne ergens plaatsen oid.

In jouw geval moet je ook kijken wat je TV aankan: Voor Ziggo moet ie een DVB-C ontvanger hebben en een CI+ slot, voor Digitenne DVB-T. Anders zit je toch aan een losse ontvanger.
frickY schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:37:
We hebben op het werk digitenne om tijdens lunch en vrijdagmiddag wat TV te kijken, maar ik vind de kwaliteit bedroevend. Sowieso als het hard regent of onweert zit het beeld vol paarse blokken. En omdat de antenne wordt geblokkeerd door ombouwing ontvangen we één van de 4 (of 5) zendmasten niet, waardoor een deel van het aanbod niet te bekijken is.
Digitenne zou ik alleen overwegen als je geen vaste kabelaansluiting hebt.
Dat dus. Je moet goed signaal hebben voor normaal beeld, wat in de praktijk alleen werkt als je dichtbij de zendmast zit (vnl randstad) en anders moet je de antenne buiten plaatsen of een buitenantenne. Binnenshuis ontvangst is vaak niet mogelijk, zeker niet in nieuwere, beter geisoleerde gebouwen.

[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 12-08-2012 13:41 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
We hebben op het werk digitenne om tijdens lunch en vrijdagmiddag wat TV te kijken, maar ik vind de kwaliteit bedroevend. Sowieso als het hard regent of onweert zit het beeld vol paarse blokken. En omdat de antenne wordt geblokkeerd door ombouwing ontvangen we één van de 4 (of 5) zendmasten niet, waardoor een deel van het aanbod niet te bekijken is.
Digitenne zou ik alleen overwegen als je geen vaste kabelaansluiting hebt.

• Mektheb
  • Laatst online: 16:41
Ziggo zou ik duidelijk nemen :)

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Gusev schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:16:

Nu is mijn vraag, is Digitenne anno 2012 te doen qua digitale kwaliteit op een full hd led tv? Het verschil in abbo is namelijk bijna 2x zoveel.
De kwaliteit en het zenderaanbod is ook 2x zo minder.

• Gusev
Duidelijk verhaal, mijn vermoeden wordt bevestigd. Ik ga voor Ziggo (standaard) incl. Smartcard + een of ander adsl internet abbo, zoals Tele2, waar ik in mijn ouderlijk huis prima ervaringen mee had.

Satelliet is geen optie helaas, ivm regels appartementencomplex.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Digitenne moet je IMHO als budget-tv-abbo beschouwen. Als je signaal goed is, vallen de blokjes wel mee, maar je ziet dat er (te) veel compressie gebruikt wordt.
Als je TV wilt kijken met een strak beeld, niet doen. Als je TV wilt kijken om nieuws / actualiteiten / etc. te volgen, is het best een optie voor mensen die niet veel willen betalen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 20:20
Heb vroeger veel problemen gehad met ziggo, nu na 3 jaar een abbo te hebben van ziggo heb ik maar 2x een klein probleempje gehad dat netjes voor mij werd opgelost.

Tv kwaliteit is goed, apparatuur werk ook goed (Ubee modem wel in bridge laten zetten)
Internet snelheid behaal ik nagenoeg altijd (50 Mbit) meestal zelfs iets meer.

De helpdesk van ziggo laat te wensen over, maar heb ze pas 2x nodig gehad, gewoon netjes doorvragen en krijgt vanzelf de juiste persoon aan de lijn, een vaste telefoonlijn is dan wel handig, je kunt dan gratis bellen naar ziggo.

Al met al een goede provider voor een redelijke prijs, tv kanalen uitbreiden kost je +/- 4 € per pakket of alles voor 10€

De keuze is persoonlijk maar ik zou niet voor digitenne gaan.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik zou inderdaad ver weg blijven van Digitenne. Ben er sinds een tijdje vanaf, maar niets dan storingen bij wat slechter weer. Dat ze dat durven te verkopen begrijp ik niet :)

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb dus Digitenne... omdat ik net over de grens woon.
Op het dak heb ik zo'n enorme Yagi antenne en heb beduidend beter ontvangst dan met het meegeleverde kastje.

Sinds enkele dagen heb ik een 32" Sony HD TV en inderdaad zie ik het beeld nu klein beetje blokkeriger dan voorheen op zo'n dikbuik TV.

Het is niet storend, maar beetje minder zou fijn zijn. Nu hangt er nog dat kastje van KPN tussen, maar deze moet eerdaags vervangen worden door een DVB insteekkaart. Ik neem aan dat dit ook iets zal verbeteren, maar zijn er nog meer mogelijke verbetering?

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 15:58
Het zou best kunnen dat je tevreden bent over Digitenne, totdat je Ziggo test, dan heb je daar wel een paar eurootjes meer voor over!

Verwijderd

Megamind schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:21:
Als het toch alleen om TV gaat, kijk dan ook even naar CanalDigitaal, die heeft de hoogste kwaliteit HD zenders voor een goede prijs.
Dat was ooit zo ja, maar dat is inmiddels niet meer zo. Kanaal Banaan is een provider met een verschrikkelijke klantenservice dat niet luistert naar zijn klanten.

De zenders in HD op de schotel die free to air (FTA) zijn heb je geen abonnement voor nodig op kanaal banaan. Dus ARD HD, ZDF HD BBC HD, noem maar op, allemaal vrij uit de lucht te plukken zonder tussenkomst van Kanaal Banaan.

Wel heb je een TV nodig met een DVB-S tuner enof een losse ontvanger (en dat wil TS niet) en benodigdheden zoals een of meerdere LNB's en eventueel bij meerdere LNB's een Diseq switch, een schotel.

Mijn advies aan Gusev: Ziggo nemen. Meeste TV's zijn wel gecertificeerd voor gebruik met Ziggo CI & smartcard. Even kijken op de Ziggo site dus.
DJSmiley schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:35:
- Schotel
Wel voor buitenlandse zenders, maar de centenknijpers van CanalDigital comprimeren de NL zenders zwaar om zo maar bandbreedte te besparen. Op de kabel is het vaak 1:1 zoals Technicolor het aanlevert. Gebaseerd op het vermoeden dat je vnl de NL zenders wilt kijken durf ik te stellen dat schotel zeker een mindere is tov kabel.
Of je maakt een combi als je een TV hebt met meerdere tuners. Een tv met DVB-s & DVB-c zou ideaal zijn in dit geval. Je neemt een basisabonnement voor de NL zenders op Ziggo. De buitenlandse zenders zoals die Duitse, Engelse, noem maar op pluk je in goede kwaliteit weer via DVB-S uit de lucht.

Verwijderd

Mini Poeper schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:45:
Ik heb dus Digitenne... omdat ik net over de grens woon.
Op het dak heb ik zo'n enorme Yagi antenne en heb beduidend beter ontvangst dan met het meegeleverde kastje.

Sinds enkele dagen heb ik een 32" Sony HD TV en inderdaad zie ik het beeld nu klein beetje blokkeriger dan voorheen op zo'n dikbuik TV.

Het is niet storend, maar beetje minder zou fijn zijn. Nu hangt er nog dat kastje van KPN tussen, maar deze moet eerdaags vervangen worden door een DVB insteekkaart. Ik neem aan dat dit ook iets zal verbeteren, maar zijn er nog meer mogelijke verbetering?
In jouw geval (aangezien je in een gebied woont waar je geen beschikking hebt over Ziggo enof UPC) zou ik dan gaan voor schotel. Het beeld van de NL zenders via kanaal Banaan (Canal digitaal) is net even iets beter dan via Digitenne.

Als je dan toch al in de weer bent met een mast op dak, zou ik in die paal een schotel hangen en naar het zuiden richten.

Nadeel zijn natuurlijk de kosten voor een losse ontvanger als jouw TV niet is voorzien van een DVB-s tuner, eventueel extra LNB's en diseqc switch, bekabeling.

Alles heeft helaas een prijskaartje. Wil je goedkoop, dan moet je de huidige situatie aanhouden.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Meat eamelink.

Zelf 1,5 jaar digitenne gehad. Alternatief was CaiWay (ex kabelsloom). Die hadden toevallig 2 maanden geleden een actie, zelfde prijs als digitenne per maand voor basis TV. Moet zeggen, heb met plezier digitenne de deur uit gedaan :Y)

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:54
Digitenne kan prima werken op een full-hd tv hoor, maar je moet dan wel wat randvoorwaarden in de gaten houden.

Bij televisies tot grofweg 40 inch is digitenne prima kijkbaar, zeker als je niet met je neus bovenop je televisie zit.
Als je bij regen of voorbij rijdende vrachtwagens en brommers grote blokken, haperend beeld en geluid en dergelijke storingen ziet is een andere antenne plaatsing nodig. hiervoor kan je de standaard antenne op een andere plek neerzetten, een actieve antenne aansluiten, of je oude sprietantenne op het dak gebruiken.

Als je voor een superstrak hd beeld gaat die ook bij snelle bewegingen perfect beeld blijft laten zien dan kan je inderdaad beter voor een andere oplossing kiezen, dat is een persoonlijke keuze. Ik heb zelf voor digitenne gekozen en heb daar nog geen seconde spijt van gehad. Ik kijk dan hoofdzakelijk journaal via de tv, rest gaat via de computer. Ik heb nooit meer storing in mn beeld gehad op digitenne sinds ik de sprietantenne op het dak gebruik.

Daarnaast, op een digitenne abo kan je tot 3 kaartjes laten leveren. Hebben je ouders al digitenne dan kost het jou dus alleen een ontvanger voor in je tv. Dit is zowieso een aanrader want het zorgt voor veel beter beeld en voorkomt een extra afstandsbediening

[ Voor 11% gewijzigd door akoster op 20-08-2012 17:11 ]

I can see clearly now, the brain is gone...

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
akoster schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:08:
Ik kijk dan hoofdzakelijk journaal via de tv, rest gaat via de computer. Ik heb nooit meer storing in mn beeld gehad op digitenne sinds ik de sprietantenne op het dak gebruik.
Ik kijk ook met name journaal, actualiteiten programma's en wat series op TV. Verder ben ik 's avonds nog veel aan het werk en als ik dan op de bank zit, kijk ik TV met iPad in handen om mailtjes e.d. te beantwoorden.

Wat betreft de beeldkwaliteit van standaard antenne t.o.v. spriet op dak, kan ik alleen maar beamen; zoveel beter!
Dit is zowieso een aanrader want het zorgt voor veel beter beeld en voorkomt een extra afstandsbediening.
Ik heb zojuist aanvraag gedaan bij KPN om kastje te ruilen voor een zo'n CAN module. Ik ben die extra afstandsbediening meer dan zat. Dus rechtsstreeks aangesloten aan TV geeft beduidend beter beeld?!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:49
Gusev schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:49:
Duidelijk verhaal, mijn vermoeden wordt bevestigd. Ik ga voor Ziggo (standaard) incl. Smartcard + een of ander adsl internet abbo, zoals Tele2.
Zonder de websites van zowel Ziggo en Tele2 erbij te halen weet ik nu al dat je duurder uit bent als je voor beide aanbieders gaat. Waarom neem je niet direct internet af bij Ziggo? Zij bieden retestabiel internet (en geven wat ze roepen, 50mbit wordt geroepen en je krijgt zelfs iets meer omdat ze willen dat jij die volledige 50mbit haalt) bij de Alles in 1 pakketten die verhoudingsgewijs goedkoper zijn dan de standalone diensten zoals "alleen televisie" of "alleen internet".

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Daarnaast, op een digitenne abo kan je tot 3 kaartjes laten leveren. Hebben je ouders al digitenne dan kost het jou dus alleen een ontvanger voor in je tv. Dit is zowieso een aanrader want het zorgt voor veel beter beeld en voorkomt een extra afstandsbediening
Er worden bij digitenne geen losse smartcards meer gekocht of geleverd. Dit kan nu alleen nog maar icm met een huur tuner kosten €4 evenals een CAM insteekkaart
Mini Poeper schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:52:
Ik heb zojuist aanvraag gedaan bij KPN om kastje te ruilen voor een zo'n CAN module. Ik ben die extra afstandsbediening meer dan zat. Dus rechtsstreeks aangesloten aan TV geeft beduidend beter beeld?!
een Insteekmodule is wel een stukje beter maar verwacht er geen wonderen van.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb beide gehad, en heb nu alleen nog Ziggo.... Digitenne is kwalitatief veel minder dan een Ziggo aansluiting. Dit valt simpelweg al te verklaren door de bitrate, deze ligt bij een Ziggo aansluiting veel hoger dan bij KPN Digitenne. Daar komt ook nog eens bij dat je bij Ziggo veel meer keuze hebt qua zenderpakketen.

Mijn advies, Digitenne is leuk voor onderweg, maar thuis wil ik ongestoord naar goed signaal zitten te kijken. Ziggo dus!
Jermaine schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:58:
[...]

Zonder de websites van zowel Ziggo en Tele2 erbij te halen weet ik nu al dat je duurder uit bent als je voor beide aanbieders gaat. Waarom neem je niet direct internet af bij Ziggo? Zij bieden retestabiel internet (en geven wat ze roepen, 50mbit wordt geroepen en je krijgt zelfs iets meer omdat ze willen dat jij die volledige 50mbit haalt) bij de Alles in 1 pakketten die verhoudingsgewijs goedkoper zijn dan de standalone diensten zoals "alleen televisie" of "alleen internet".
Dit klopt helemaal, Tele2 maakt gebruik van xDSL, je bent hier afhankelijk van je afstand tussen je wonining en de telefooncentralle. ga uit van 8 tot 16mbit maximaal, bij Ziggo haal je echt de snelheid die ze opgeven. Doe je dit niet is er iets mis met je kabel aansluiting en komen ze het maken!

[ Voor 50% gewijzigd door Bullet NL op 20-08-2012 18:02 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:49
frickY schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:37:
Sowieso als het hard regent of onweert zit het beeld vol paarse blokken.
Vergeet vooral de "hangende blokken" niet wanneer een scooter of brommer voorbijrijdt. Zelfs bij mij op 3 hoog was het op televisie merkbaar :/...
Pagina: 1