Wat is een Flexport op een Router?

Pagina: 1
Acties:

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:13
Ik heb flexpoorten op mijn router. Heb gezocht maar kan eigenlijk nergens vinden wat dit nu is. Ik weet dat dit te maken heeft met Ethernet en iTV (KPN) over de Router. Maar ik dacht eigenlijk dat het TV signaal Ethernet was en pas door de decoder eruit wordt gepeuterd... Iemand die dit kan verduidelijken?

Ik wil dit met name ook weten omdat ik een TV signaal naar een router op de eerste verdieping wil sturen. Er liggen geen kabels en KPN verkoopt een setje "Ethernet over het elektriciteitsnet" kastjes. Die zijn 200 Mbps maar ik krijg niet duidelijk of ik deze (als ik de decoder er niet aan zet) ook bij voor een laptop kan gebruiken (en dan 's avonds weer op de TV als we TV willen kijken). Als dat kan, dan zou ik ook een goed 500 Mbps setje kunnen kopen bijvoorbeeld.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat zijn poorten die er zelf achter komen of er een tv-signaal of internet-signaal heen moet, afhankelijk van wat er aangesloten wordt, simpel gezegd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een router met een decoder-poort, maar geen decoder: Is dit een hardware-matige issue, of als ik er eigen software op weet te flashen, kan ik er dan software-matig een flexpoort/ethernetpoort van maken?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

't is software, maar success daarmee :P

• ErikJan2
CyBeR schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:28:
Dat zijn poorten die er zelf achter komen of er een tv-signaal of internet-signaal heen moet, afhankelijk van wat er aangesloten wordt, simpel gezegd.
OK, kunnen die "Ethernet over het elektriciteitsnet" daat gewoon mee omgaan? Maw, is dit allemaal gewoon Ethernet?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Jah, hier verloopt TV ook gewoon via zo'n homeplug, werkt perfect hier :Y

Android developer & dürüm-liefhebber

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zover ik weet wel, ja. Het gaat om welk apparaat je aansluit. Je experiabox kan die herkennen als tv-decoder (en dan zet 'ie 'm op een TV-vlan) of als iets anders en dan krijgt 't internet.

• ErikJan2
Geweldig! KPN blijft hier (ondanks mij herhaalde vragen) vaag over. Nu ga ik voor iets van een 500Mbps denk ik (misschien niet direct nodig maar wel handig naar de toekomst toe).

Wel begrijp ik dat als ik er een switch opzet (met een decoder EN een laptop) de router dus niet meer (kan) weten wat hij nu moet sturen. Dus ik kan begrijpen dat dit niet zou werken.
Hetzelfde probleem als ik dus NOG zo'n kastje zou kopen en aansluiten, ziet de router op 1 poort twee verschillende zaken dan kan hij in de war raken?

Als ik de ene keer een laptop en de andere keer de decoder aansluit; 'ziet' zo'n router dat dan en schakelt hij dan automatisch om? M.a.w. kan dit dan wel?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat weet ik niet, sorry. Ik weet ook niet of je 't kan combineren of niet.

Verwijderd

Je kan er gewoon een switch tussen plaatsen. Dus van je router met homeplugs naar een switch en dan je laptop en itv box is geen probleem.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat als de verbinding tussen je homeplugs niet goed is, je haperend en stilstaand beeld krijgt.
Pagina: 1