Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Teufel, Taga of Eltax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi iedereen,

Voor het moment heb ik een onkyo ht-s6505 set, voor films klinkt deze set goed, maar voor muziek ontbreekt het een en ander.

Nu zat ik te kijken voor een upgrade.
Mijn oog viel op deDe Eltax shine 8 is ook beschikbaar in 5.0 set met de shine 2's, voor 387 in totaal met center.

Ik denk dat de onkyo surrounds wat fel zullen afsteken tijdens films met die Teufel's vooraan. Dat drijft het kostenplaatje wel erg naar boven dan als er nog eens andere surrounds moeten komen.
Daarom dat die Taga en Eltax set dan misschien interessanter is?

Het belangrijkste is dat stemmen en hoge tonen mooi aanwezig zijn, nu mis ik het sprankelende en levendige met die onkyo speakerset.

Bedankt voor de hulp!

Grts Max

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 15:22
Ga naar die Eltax en Taga's luisteren zou ik zeggen.

De Teufel wordt lastig aangezien die alleen via internet verkocht worden.
Ik geloof wel dat je ze terug kan sturen als je niet tevreden bent meen ik ooit eens gelezen te hebben.

:)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je stemmen en hoog goed aanwezig wilt hebben: ga eens kijken voor Klipsch. Die werken met een hoorntweeter en als je hoog wilt, kun je dat met een hoorntweeter krijgen ;)

Weet niet wat je budget is, maar bijvoorbeeld deze geven heel veel bang for buck:
2-weg Klipsch F1: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=316644 a 99 EUR / stuk
Of zijn grotere broertje: 2,5 weg Klipsch F-2 http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=319150 a 179 EUR / stuk
Daar heb je wel iets beter spul mee in handen dan met die Teufel, Eltax of Taga denk ik zo :)
Hint: laat je niet de F10's of F20's aansmeren. Zijn nieuwe, kosten meer, maar afgezien van de kleuren exact de zelfde speakers.

Bovendien erg makkelijk aan te sturen en eigenlijk goed met alle typen muziek :)
Heb zelf de F1's als rears en de F3 (grootste broer) als fronts, en dat klinkt fantastisch :)

De vraag is alleen: wil je alleen je fronts vervangen, of ook de rest?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou je me aanraden dan ivm de rest te vervangen?
Het geheel zal wrs niet mooi samenklinken met die melkpakjes center en surrounds tijdens films denk ik?

400 is m'n budget, misschien wat sparen dan voor surrounds en een center in de toekomst...
Ik kijk even in de koopjeskelder als er niets interessants tussen zit.

Die teufel ultima 40 zou wel heel mooi bij m'n tv-meubel staan... maar looks zijn niet alles

Verwijderd

Topicstarter
Die klipschen hebben naar het schijnt een erg kleine sweetspot, daar we wel regelmatig met 3-4 personen in de zetel hier zitten kan dat wel eens lastig worden. Of valt dat wel mee dan?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Dat is het nadeel van een hoorn...

Ik zou overigens voor een Teufel set gaan. Als het niet bevalt, mag je het binnen een week kosteloos terug zenden. Wil je er langer over denken, dan mag dat ook, alleen betaal je dan wel zelf de verzendkosten :)

Verwijderd

Topicstarter
Die teufel set spreekt me ook erg aan, ziet er erg veel speaker uit voor zn prijs.
Maar dan zit ik met het probleem dat de surrounds en center zwaar gaan tegenvallen in films met de teufel fronts...
Doorsparen voor de ultima 20's, maar dan is er nog geen center, wat teufel niet meteen aanbiedt.

De Eltax Shine 5.0 set komt op een 390 euro, die taga harmony 606 V3 op 349, dan is meteen alles er al?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Vraag me af hoe veel je uit die Teufels gaat halen met die Onkyo. Die Teufels zijn met 4 Ohm en een rendement van 87 dB niet heel makkelijk aan te sturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:04:
Die klipschen hebben naar het schijnt een erg kleine sweetspot, daar we wel regelmatig met 3-4 personen in de zetel hier zitten kan dat wel eens lastig worden. Of valt dat wel mee dan?
Ik moet zeggen dat me dat erg meevalt. Als ik kijk naar mijn F3's: als ik die op een beetje volume draai, hoor ik het hoog van zowel voor als achter me komen, maakt niet echt uit waar ik zit. En die speakers staan niet tip-in, maar gewoon haaks op de muur. Ik gebruik de F1's als rears en die staan wel tip-in gericht, maar ook daar niks speciaals te bemerken. Ik zou dus zeggen dat het alleszins meevalt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CEA
Pagina: 1