Drivers HP DV6-6B75ED

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 18:25
Hallo,

Vanwege de aanschaf van een SSD heb ik een verse installatie van Windows 7 op m'n laptop gezet. Echter loopt het installeren van de drivers minder vlekkeloos dan gehoopt/verwacht. Ik krijg op de een of andere manier de Wireless drivers niet aan de gang.

Als ik naar de website ga van HP om de drivers te downloaden krijg ik in totaal een overzicht van 6 network-drivers die bij mijn laptop zouden moeten horen.

Zoals je kan zien betreft het hier verschillende soorten adapters. Ik kan echter nergens vinden welke adapter ik precies in mijn laptop heb zitten. Apparaatbeheer is hier ook niet heel duidelijk over. Daar krijg ik namelijk het volgende te zien:

- Netwerkadapters
---- Bluetooth-apparaat (Personal Area Network)
---- Bluetooth-apparaat (RFCOMM Protocol TDI)
---- Realtek PCIe GBE Family Controller

- Overige apparaten
---- Netwerkcontroller
---- Onbekend apparaat

Bij de laptop zit trouwens geen driver-cd meegeleverd. Tevens heeft geen enkele driver die HP aangeeft gewerkt.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn of wat ik nog meer kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vendor ID's opzoeken en de specsheet van je machine goed opzoeken.
Die Realtek zal een 8111D variant zijn, dus daar moet je zonder meer uit kunnen komen, de rest ligt aan het serienummer/typenummer van je machine.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Laatst online: 12-09 13:43
Ga naar apparaatbeheer, rechtermuisknop op Netwerkcontroller, vervolgens klik je op Eigenschappen en dan op Details. Klik op het uitschuifmenu en klik op Hardware IDs. Kopieer dan de bovenste ID en zoek die op op Google en dan weet je zo welke driver je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Laatst online: 08-09 18:25
alt-92 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:52:
Vendor ID's opzoeken en de specsheet van je machine goed opzoeken.
Die Realtek zal een 8111D variant zijn, dus daar moet je zonder meer uit kunnen komen, de rest ligt aan het serienummer/typenummer van je machine.
Zojuist gedaan. Erachter gekomen dat het een Broadcom (WLAN Broadcom 4313 802.11b/g/n for Solaris 11 Express) betreft. Ik ga nu even kijken wat de drivers daarvan doen.

[edit]
Omdat de benodigde drivers niet in het overzicht staan dat HP geeft bij deze de link naar de driver:
Broadcom 4313

[ Voor 16% gewijzigd door Dirkjo op 11-08-2012 20:00 . Reden: Download link van de driver geplaatst ]