Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-08 20:23
Hey Tweakers,

Ik heb Battlefield 3 al sinds de release (de Limited Edition om precies te zijn), maar sinds 2 dagen wilt ie niet meer 'correct' opstarten.

Het probleem is dat de bf3.exe in het geheugen blijft hangen, en wel bij 216 KB precies. Het is niet mogelijk om dit process te debuggen (ollydbg, ida, Visual Studio; ze crashen allemaal en worden ook ontsluitbaar) of mijn PC af te sluiten zonder het welbekende powerknop in te houden.

Wat ik al heb geprobeerd:
- De bf3.exe van mijn vriend te gebruiken (blijft ook hangen)
- Herinstallatie van het spel (no luck)
- Debuggen om misschien het probleem te vinden (olly blijft hangen)

Mijn specs:
- Intel Core i7 920 @ 2.67 GHz (stock)
- 12 GB DDR3 RAM van Corsair (XMS3, 3x2x2) op ~1600 MHz
- 2x NVidia GeForce GTX 460 (stock) op SLI

Voor de rest werkt alles eigenlijk, behalve dat Firefox ff vast hangt wanneer ik iets aan het downloaden ben (meestal bij het starten van de download), maar dit had ik voor dit nieuwe probleem al.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Mvg, Erwin

Verplaatst naar de juiste forum spielerij sectie.

[ Voor 2% gewijzigd door Sn0wblind op 11-08-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Als je origin opstart en vanuit daar launcht gaat het dan wel?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
haarbal schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:59:
Als je origin opstart en vanuit daar launcht gaat het dan wel?
Nope, daar boot ik het altijd mee namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
en direct de exe of vanuit battlelog werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
haarbal schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:18:
en direct de exe of vanuit battlelog werkt ook niet?
Battlelog werkt ook niet:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2ytspxf.png

brb, pc herstarten voor 'direct exe'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
Nope, ook geen succes, blijft nogsteeds hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

al die parameters achter de exe heb je die zelf erin 'gemod' ?
Wat gebeurt er als je die allemaal weghaalt?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
sain onez schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:39:
al die parameters achter de exe heb je die zelf erin 'gemod' ?
Wat gebeurt er als je die allemaal weghaalt?
Die komen er automatisch achter als je via Battlelog boot :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
zet sli es uit, en gebruik de default driver settings bij nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
haarbal schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:45:
zet sli es uit, en gebruik de default driver settings bij nvidia.
Ok, gedaan; Nu booten via Battlelog, direct of origin?

Edit: Geprobeerd via Origin, blijft nogsteeds hangen

[ Voor 10% gewijzigd door Diamondo25 op 11-08-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Indien het de oorzaak is, zou dat niet uit mogen maken....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
Ik heb het probleem via de EA support nummer kunnen tackelen: Het bleek een probleem tezijn met Origin (-.-''). Herinstalleer Origin en dan moet het gewoon weer werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 11:19
Bedoel je met niet 'correct' opstarten dat hij op Battlelog blijft hangen op 'Joining Server', zonder dat bf3.exe wordt opgestart (het proces wel, maar er gebeurd niks)? Battlefield start soms wel op (na +- 5 keer proberen :') ). Ik heb hier namelijk al een tijdje last van, en een reinstall van Origin heeft bij mij niet gewerkt. Ik begrijp dat dit bij jou wel de oplossing is?

Ik heb namelijk ook met EA via de live chat gesproken (nadat de reinstall geen effect had), en moest van hen firewall uitschakelen. Dat werkte niet, dus nog een keer met de EA live chat gesproken, toen moest ik alle processen afsluiten (was ook niet de oplossing) en mijn pc opnieuw opstarten met alleen de benodigde processen. Ook dit was voor mij ook niet de oplossing, en zit er dus over te denken om bf3 opnieuw te installeren. Zie daar alleen wel tegen op, aangezien dat lang gaat duren (denk ik :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Glandur schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:00:
Bedoel je met niet 'correct' opstarten dat hij op Battlelog blijft hangen op 'Joining Server', zonder dat bf3.exe wordt opgestart (het proces wel, maar er gebeurd niks)? Battlefield start soms wel op (na +- 5 keer proberen :') ). Ik heb hier namelijk al een tijdje last van, en een reinstall van Origin heeft bij mij niet gewerkt. Ik begrijp dat dit bij jou wel de oplossing is?

Ik heb namelijk ook met EA via de live chat gesproken (nadat de reinstall geen effect had), en moest van hen firewall uitschakelen. Dat werkte niet, dus nog een keer met de EA live chat gesproken, toen moest ik alle processen afsluiten (was ook niet de oplossing) en mijn pc opnieuw opstarten met alleen de benodigde processen. Ook dit was voor mij ook niet de oplossing, en zit er dus over te denken om bf3 opnieuw te installeren. Zie daar alleen wel tegen op, aangezien dat lang gaat duren (denk ik :P).
Toch niet langer dan dat je nu al aan tijd kwijt bent? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
Glandur schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:00:

Het was écht dat het process, hoe dan ook, niet verder wilde laden dan 190-220 kB in het geheugen.
Ik heb zelf trouwens gebeld met EA (nummer: 020-8083219) :).
Een herinstallatie kan je het beste doen mbv downloaden ipv DVDs, aangezien de DVDs best wel outdated zijn waarschijnlijk, en je nieuwe content meteen binnenkrijgt met downloaden.

P.S.: Start het BF3 proces wel op bij jouw? En blijft ie bij het laden hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theboss100
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 22:44
Na laatste update kan ik niet meer joinen in de servers.... (server is up to date)
Altijd gezeik met orgin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
Ik hoorde dat ze van veel mensen hoorde dat hier problemen met waren (ook inloggen enzo). Ze zijn hier druk mee bezig en er komt waarschijnlijk een dezer dagen een patch uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 11:19
Diamondo25 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:07:
[...]

Het was écht dat het process, hoe dan ook, niet verder wilde laden dan 190-220 kB in het geheugen.
Ik heb zelf trouwens gebeld met EA (nummer: 020-8083219) :).
Een herinstallatie kan je het beste doen mbv downloaden ipv DVDs, aangezien de DVDs best wel outdated zijn waarschijnlijk, en je nieuwe content meteen binnenkrijgt met downloaden.

P.S.: Start het BF3 proces wel op bij jouw? En blijft ie bij het laden hangen?
Heb nooit echt gelet op hoeveel geheugen het in beslag nam, maar het stond wel vaak onderaan bij taakbeheer (gesorteerd op geheugen dus), dus ongeveer 200 kB zou kunnen, maar ligt bij mij mogelijk iets hoger aangezien het proces met minste geheugengebruik nu op 400 kB zit.

Het proces bf3.exe start wel op zodra ik een server wil joinen, maar er gebeurd verder niks. Op Battlelog zie ik dan in dat 'Game Manager' schermpje 'Joining Server' staan, een daar blijft hij dan ook hangen. BF3 start dus niet op, alleen het proces.

Bedankt voor de tip voor het herinstalleren, had daar nog niet over gedacht :)

PS: Ik heb het nog niet geprobeerd te spelen sinds de Origin & Battlelog update. Weet niet of ze er iets aan gedaan, hoop het maar :P

EDIT: Zojuist een paar keer geprobeerd op te starten (na de Origin update dus), en zo te zien is het probleem opgelost! :D

PPS: Lees nu het pas Diamondo25's post. Dat is goed nieuws!

[ Voor 11% gewijzigd door Glandur op 14-08-2012 14:59 ]

Pagina: 1