Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidskaart met live DTS

Pagina: 1
Acties:

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59
Tegenwoordig vind ik veel meerkanaals muziek in flac bestanden verwerkt. Op zich niks mis mee, maar ik moet mijn settings naar Dolby Live zetten zodat er een DD signaal mijn receiver ingaat en elk geluidje over de juiste speaker klinkt. Helaas klinkt dit veel minder dan een echte DTS cd/dvd. Zelfs met stereo muziek zet ik dat Dolby Live liever uit.

Nu zoek ik een simpele kaart die hetzelfde doet als mijn onboard, maar dan in het betere DTS
Ik weet dat zo'n Auzentech kaart het kan, maar heeft teveel poespas waar ik wel voor betaal, maar niet ga gebruiken.
Enkele Asus Xonar kaarten kunnen het ook, maar deze varieren van 35 tot 150 euro. Reviews zeggen niks over DTS Connect of Neo6 of hoe het ook tegenwoordig mag heten. Zelf kwam ik op de Asus Xonar D2 van ongeveer 125 euro

Weten jullie nog een alternatief? Het mag van mij best goedkoper, maar niet veel duurder. Het liefst zie ik gewoon een kaart - PCIe of PCI maakt niet uit - die een enkele digital coax aansluiting heeft met een simpel chipje en goed uitgewerkte drivers.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dat zijn twee hele verschillende soorten software. DTS Connect werkt op de PC zelf en zet in real time 2.0 om in 5.1 en stuurt dat dan bitstream naar een receiver welke het signaal als DTS 5.1 binnen zal zien komen. DTS Neo6 zit veelal op een receiver en maakt van 2.0 ook 5.1. Maar aangezien je het als 5.1 uit wilt sturen moet je de Connect-versie hebben.

Overigens ben ik nog steeds van mening dat je muziek in 2,0 hoort te luisteren, of in 2.1 als je een goede subwoofer hebt. Simpel 2.0 omzetten naar 5.1 levert een heel ander resultaat op dan een kant en klare DTS of SACD afspelen.

pricewatch: Club3D Theatron Agrippa DTS 7.1 is één van de goedkopere kaarten met DD Live en DTS Connect.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 11-08-2012 17:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mikayu
Dus ik heb DTS Connect nodig, thx voor de uitleg
Het is de bedoeling dat een 6ch flac bestand in DTS overgaat, en streams van (kant en klare DTS) DVD's passthrough blijven gaan.

Ik ben het ook eens met je mening, veel muziek is stereo en blijft dan ook op 2.1 staan (goede sub, juiste crossover afstelling)
Als ik stereo wil omzetten dan druk in simpel op een dsp knopje :P

Die Club3D scheeld aanzienlijk zeg. Lijkt mij dat het digitaal in kwaliteit weinig uitmaakt of ik deze neem of een dure Auzentech. Het is allemaal software en betaal je slechts voor een license om het te mogen gebruiken.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

De Club3D is een al wat oudere kaart en heeft nog een PCI-aansluiting en geen PCI-express. Maar qua software als DTS Connect en DD Live maakt het allemaal niets uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mikayu
Geeft niet, htpc waar hij inkomt is al ruim 5 jaar oud. Ik heb hem besteld :)
Voorlopig voldoet dit wel even tot er een betere receiver komt.