Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht: stille laptop voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een redelijk stille laptop om te gamen, en eentje die niet te heet wordt.
Ik heb hiervoor een dell laptop gehad, niet speciaal om op te gamen, en die werd gloeiend heet, dus dat ben ik een beetje zat. Verder zal ik de vragen beantwoorden:

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen dus. Soms wat schoolzaken

Wat mag je laptop gaan kosten?
Liefst rond de 700 euro, wat duurder of minder duur mag ook.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, ik zit dus te twijfelen tussen een 15 inch of 17 inch laptop, als de 17 inch niet veel betere specs heb prefereer ik de 15 inch. Van de accuduur verwacht ik dat hij een paar uur meekan terwijl hij bv minecraft of LoL draait.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Niet echt, asus schijnt een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben, en ik heb uiteraard liever geen apple. Ook dell lijkt me niet zo goed voor gaming.

Alvast erg bedankt! Ik snap de meeste specificaties dus voel je vrij om die te noemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ohja,

Het zou leuk zijn als er een ssd inzat, ik wil graag minimaal 4GB ram, een i7 processor zou fijn zijn. De videokaart zullen jullie wel vinden hoop ik.

Ik kon helaas geen edit knop vinden, excuses.

deze leek me wel wat, pricewatch: Lenovo Y580-M772LMH
maar zou ik die i7 ook ergens kunnen laten verbeteren? of leveren ze alleen deze kant en klaar.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 16:33 ]

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Ik denk omdat stil & gamen op een laptop niet echt samen gaan hier nog geen reacties zijn

• TheSeb
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:41
Sjoerd611 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:17:
Ik denk omdat stil & gamen op een laptop niet echt samen gaan hier nog geen reacties zijn
De issue is hier inderdaad dat hoe meer gaming performance je wilt hebben, hoe meer warmte je laptop zal produceren wat weggekoeld moet worden. Nou schijnen NVIDIA's mobile Kepler GPU's (van de 600M-serie de 640M of hoger) op dit moment een zeer goede performance/watt neer te zetten, maar dan nog verstookt een beetje GPU al snel 25 Watt, dus veel hangt ook af van de koeloplossing in de laptop zelf, en dat kan je uit reviews van bijvoorbeeld Notebookcheck halen.

Het "probleem" is verder dat het eisenpakket van de TS (SSD, i7, gamen) in combinatie met een budget van 700 euro niet haalbaar is: De Lenovo met een i5 en 660M voor 900 euro komt dan nog het dichtste in de buurt. De Asus N56VZ-S4056V met quadcore-i7 en 650M voor bijna 1000 euro is ook een optie, maar zal waarschijnlijk mindere gameprestaties neerzetten dan de Lenovo omdat veel games toch meer GPU-gelimiteerd zullen zijn dan CPU-gelimiteerd. Beide hebben trouwens geen SSD's, dus die zal je er later zelf in moeten zetten als je die wilt, wat ook weer 100 euro kost.

Betere GPU's dan de 650M/660M kan je niet echt vinden in een laptop onder de 1000 euro, en dan nog zullen beide laptops behoorlijk heet worden als je aan het gamen bent. De Lenovo in een iets andere configuratie dan hier te koop is wordt bijvoorbeeld op bij de WASD-keys 50+ graden en aan de onderkant 43 graden volgens Notebookcheck. De Asus N56VZ wordt zowel aan de boven- als aan de onderkant 47 graden, wat bij mij best onder de definitie van "heet" valt.

Conclusie: een game-laptop zal helaas altijd veel warmte produceren tijdens het gamen.