Toon posts:

Windows 7 automatisch herstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een nieuwe computer in elkaar gezet, alles erop en eraan, harde schijf erop van een eerdere computer met windows 7, maar nou heb ik een probleem:

Ik heb de harde schijf geinstalleerd, start de pc op, en die gaat naar opstartherstel. Heel gedoe en gewacht, komt er op neer dat die het niet op kan lossen, dus ik heb een cd station opgezocht, gemonteerd en windows cd erbij gepakt. Slecht idee, het cd-station heeft mijn dure windows 7 cd opgepeuzeld. Heb dus een andere harde schijf erbij gepakt, zelfde probleem. Windows blijft zichzelf herstarten, ook bij het normaal opstarten, na het laden van het windows 7 vlaggetje gaat hij op zwart.

Ik heb een foutcode gekregen in de opstartherstel-log : 0x49 (software probleem) dus ik ben vrijwel zeker dat dit ook het probleem is, maar ik zou bij god niet weten wat dit systeem wel zou crashen, en mijn huidige pc niet.

Zal er gelijk even een paar specs bij zetten:

CPU: I7 920 D0
Moederbord: P6T SE
Werkgeheugen: PC3 12800 onbekend merk, gouden heatsink
Videokaart: 1x Nvidea Geforce 9500GT 512 DDR2 mb
PSU: Silverstone 600W

Hulp word heel erg gewaardeerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de hd over gezet en niet je OS opnieuw geïnstalleerd?

Windows zal dan kunnen crashen op andere sata drivers/sata modes in de BIOS, etc.

Als het nieuwe moederbord erg verschilt van de oude (chipset type, merk mobo) is een nieuwe installatie van het OS eigenlijk een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan heb ik nu dus een dik probleem, mijn cd is kapot. Chipset is erg verschillend en er zal dus een nieuwe installatie op moeten. Enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen zonder CD?
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahmi
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Als je een andere computer hebt kun je een ISO maken van je W7 CD (of deze downloaden van Microsoft site, je hebt toch een key nodig voor installatie), en dit met deze tool kopiëren op een usb-stick. Van daaruit kun je windows herstellen/herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens een juiste Win7 iso vandaan halen en die installeren via usb stick en activeren met je eigen (legale) key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcooooow schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:48[/message]:
Hallo,
ik heb een nieuwe computer in elkaar gezet, alles erop en eraan
marcooooow schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:48[/message]:
harde schijf erop van een eerdere computer met windows 7, maar nou heb ik een probleem:
Ja, dat gaat problemen geven.
Windows opnieuw installeren is de oplossing.
Bahmi schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:14[/message]:
Als je een andere computer hebt kun je een ISO maken van je W7 CD (of deze downloaden van Microsoft site, je hebt toch een key nodig voor installatie), en dit met deze tool kopiëren op een usb-stick. Van daaruit kun je windows herstellen/herinstalleren.
Strak plan.
Gero71 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:15[/message]:
Ergens een juiste Win7 iso vandaan halen en die installeren via usb stick en activeren met je eigen (legale) key.
En zo werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

vraag me toch ernstig af waar op de microsoft site je een windows7 iso kunt downloaden zonder een technet abonnement.. (aldus Bahmi)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

digitalriver?

Rest me nog te zeggen dat ik het wel een heel dubieuze kreet vind om te zeggen dat je een CD drive hebt die een Windows 7 CD opvreet terwijl het een DVD is.

En ik ben niet bepaald overtuigd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.