Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht een goeie Gaming laptop van maximaal 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Kudgamer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 10:18
Heey allemaal

ik ben de laatste tijd goed aan het zoeken voor een goeie laptop. waar ik elk spel wel redelijk op kan spelen. Eerst zat ik allemaal te zoeken op website's als bol.com enzo maarja na een tijdje had ik ook wel door dat je daar niet de beste deals kan halen voor een laptop.

een week geleden kwam ik dit geweldige forum tegen waar ik zeker heel goed advies kan krijgen voor laptops. Ik heb een tijdje elke dag een beetje rondgekeken hier zonder eigenlijk iets te vragen. Maar wil ik eingelijk toch iets vragen over de laptop die ik nou wil kopen. Ik heb nu twee laptops op het oog de inspiron 15R SE en de asus n56vz. Dus de vraag aan jullie is welke laptop kan ik dan het beste kopen.

De eisen zijn:

> Schermgroote ergens tussen de 14 en 16 inch
> Hij moet toch wel 3 tot 4 jaar meegaan. ( Ik snap dat ik dan over 3 jaar niet elke game dan optimaal kan spelen maar het liefst heb ik dan wel dat ik wel elke game kan spelen die ik wil spelen)
> Hoe de laptop eruit ziet maakt me helemaal niks uit.
> hoe zwaar die is maakt me niks uit.

een paar andere vragen zijn:

1. Zou ik misschien een paar maanden moeten wachten tot Windows 8 uitkomt of maakt dat helemaal niks uit?

2. Is het mischien slimmer om nog een paar maanden te wachten tot er een beter laptop komt?

3. Ik heb al veel gezien dat jullie aan raden om een SSD te plaatsen. Maakt dat echt zoveel verschil of gaat het maar om een verbetering van een paar procent.

Alvast voor jullie reactie's :)
En tweakers heel erg bedankt voor het maken van deze site en dit geweldige forum

Verwijderd

n56vz heeft een krachtigere gpu, dus die zou met jouw budget wel een goede keus zijn. Als antwoord op jouw vragen:
1. Windows 8 lijkt me niet iets om speciaal op te wachten.
2. En als je gaat wachten op betere laptops, koop je er nooit een. Wat je nu koopt is toch morgen alweer verouderd, is met alles zo.
3. En uit ervaring weet ik dan een ssd echt heel veel verschil maakt. Voor 90 euro heb je tegenwoordig al een goede 128gb ssd (zoals de samsung 830 of crucial m4).
Kijk vooral nog wat rond, er zijn al een paar topics waarin of de n56 of de 15r se aan bod komt. Ook ervaringentopics zijn erg nuttig.

• Kudgamer
als ik dan een ssd in mijn laptop zou willen plaatsen hoe moet ik dat dan doen?
want ik had gezien dat je dan ding waar je je cd's in doet weg kan halen en daar je ssd in kan doen...
moet ik dan gewoon dat ding eruit slopen en dan een ssd cady ofzo nog kopen en daar in doen en wekt die dan ook al meteen heel goed of moet je nog allemaal moeilijke dingen gaan doen enzo?

• Kudgamer
Trouwens nog bedankt voor je reactie :)

Verwijderd

Je moet je ssd op de plaats van je gewone harde schijf doen. Dit kan vaak met een paar schroefjes. Dan moet je een windows clean install doen op je ssd, daar zijn voldoende guides voor te vinden. Installeer daarna de goede drivers. Daarna moet je je dvd speler eruit halen en op die plaats zo'n caddy zetten. Daar kan je oorspronkelijke harde schijf in doen. Die kun je dan leegmaken als dataschijf gebruiken. Zo heb ik het gedaan, en het werkt prima.

• Kudgamer
heel erg bedankt voor de uitleg
weet je mischien ook wel risico's er aan hangen...
en hou je gewoon je garantie bij dell?

Verwijderd

als je voorzichtig werkt en gewoon je batterij en stroom eruit haalt, kan er bijna niets fout gaan. De garantie blijft intact met upgraden, maar als je hem terug moet sturen moet je hem wel weer met alleen oorspronkelijke componenten hebben, dus met dvd etc.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kudgamer schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:47:
1. Zou ik misschien een paar maanden moeten wachten tot Windows 8 uitkomt of maakt dat helemaal niks uit?
Als je nu een laptop nodig hebt gewoon nu kopen. Persoonlijk zou ik nooit een early adopter willen zijn met zo'n ingrijpend veranderd OS.
2. Is het mischien slimmer om nog een paar maanden te wachten tot er een beter laptop komt?
Zie hierboven.
3. Ik heb al veel gezien dat jullie aan raden om een SSD te plaatsen. Maakt dat echt zoveel verschil of gaat het maar om een verbetering van een paar procent.
Geen persoonlijke ervaring, maar het is duidelijk merkbaar volgens anderen. En als dat het geval is dan is gaat niet om een paar procenten, maar om meer.

De Dell en Asus zijn inderdaad de twee beste opties voor je wensen. Gezien je wensen zou ik de Dell Inspiron SE nemen. Als je gebruik wil maken van de kortingen bij Dell (Dell kortingsbonnen tot 5 of 10%, shopkorting 7%, epp korting meestal 5%) komt de Dell een stuk goedkoper uit. Gebruikt de daar genoemde sheet voor de exacte uiteindelijke prijzen.
Pagina: 1