Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb een systeem opgebouwd uit:de volgende componenten:

- Asus P5B Premium moederbord
- Intel Core2Due E7400 cpu
- Antec TruePower Trio 650W
- Samsung 830 64GB SSD

Dit alles zit in een Antec three-hundred case. Ik heb gechecked op doelloze spacers, maar die zijn er niet, dus geen kortsluiting op die manier. Alle voedingsconnectors (24pin ATX, 8pin 12V, PCI-e) zijn ook aangesloten.

In eerste instantie had ik een HD3850 aangesloten. (op een oud philips 150S scherm). Het systeem draaide volledig, maar geen beeld. Toen bedacht ik me dat ik het ram vergeten was, dus heb ik er, in dual channel mode, geheugen bijgezet. Nog steeds had ik geen beeld.

Daarna heb ik de pc aangesloten op een samsung (VGA) monitor, nog steeds geen beeld. De monitoren zijn op andere systemen getest en daar werken ze gewoon.

Vervolgens heb ik de HD3850 omgewisseld voor een 9600GT, zonder resultaat. Ik heb ook nog met een 9800GT getest, ook zonder resultaat.

Ik heb nog met een andere vga-dvi adapter getest, en met maar 2 reepjes geheugen. Eigenlijk is het enige dat ik niet gedaan heb, de CR2032 CMOS batterij verwisseld.

Wat denken jullie, kan de CMOS de schuldige zijn? Dat is feitelijk het enige ongetestte. Daarnaast zou de voeding een probleem kunnen hebben, maar omdat alle fans (inclusief die van de GPU) draaien verwacht ik dat niet.

Het zou mooi zijn als het de CMOS is, dan is het een kwestie van nieuw batterijtje, resetten en heb ik weer een mooi, werkend mobo.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat de fans draaien wil niet zeggen dat de PSU ook in orde is. Testen met een andere voeding zou ik dan ook zeker aanraden.
Zelf acht ik de kans wel aanwezig dat het bord stuk is, de P5Bs waren nu eenmaal bordjes die spontaan de geest gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Heb je een andere CPU om te testen? De E7400 staat namelijk niet op de CPU Support List. Nu wil dat niet zeggen dat het automatisch niet werkt, vooral omdat bv de E7500 er wel op staat, maar deze types hebben wel een vrij recente versie (1102 of hoger) nodig. Dus mocht je een oudere cpu hebben die wel werkt zou je een eventuele bios update kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:20
Heb je het geheugen wel in het a1 en a2 slot (alle twee in dezelfde kleur) geplaatst?

[ Voor 21% gewijzigd door boers706 op 11-08-2012 20:50 . Reden: kleur toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zou de pc eerst zo minimaal mogelijk maken. Dus geen overbodige insteekkaarten of kabels aangesloten (dus ook geen front-usb, audio en frontpanel ledjes e.d.), geen harddisk/dvd en 1 reepje geheugen. Bij voorkeur ook nog het moederbord uitbouwen om kortsluiting met de kast uit te sluiten.

Ik zou ook zeker een andere voeding proberen. Als het daar niet aan ligt dan is het ws. het moederbord of de cpu.

Verder ook even checken of de resetknop of powerknop niet blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:54
Toen bedacht ik me dat ik het ram vergeten was, dus heb ik er, in dual channel mode, geheugen bijgezet
Als het bord geen foutmelding geeft zonder geheugen lijkt het dat het bord niet helemaal lekker meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bifi_G60 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:37:
[...]

Als het bord geen foutmelding geeft zonder geheugen lijkt het dat het bord niet helemaal lekker meer is.
Volgens mij is je systeem zonder geheugen niet in staat om een foutmelding (in beeld) te geven. Alleen een pieptoon indien de pc speaker is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb inmiddels wel de CR2032 vervangen, daar ligt het dus ook niet aan.

Ik ga nu de nieuwe voeding testen. Hoort de fan van een Antec Trio 650 eigenlijk te gaan draaien als tie het doet, of kan die voeding in stille stand z'n fan stil laten staan?

-edit-

Dan verklaar ik dit moederbord maar officieel kaduuk, ook met nieuwe voeding geeft tie geen beeld door. De PCI-e bus zal wel naar de eeuwige electronenjachtvelden vertrokken zijn.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, ik bouw m'n P35 bord dan maar in mijn PC, heb ik weer wat te doen.
Nielson schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:45:
Heb je een andere CPU om te testen? De E7400 staat namelijk niet op de CPU Support List. Nu wil dat niet zeggen dat het automatisch niet werkt, vooral omdat bv de E7500 er wel op staat, maar deze types hebben wel een vrij recente versie (1102 of hoger) nodig. Dus mocht je een oudere cpu hebben die wel werkt zou je een eventuele bios update kunnen proberen.
Het systeem heeft altijd gewoon gewerkt, dus daar zou het niet aan mogen liggen.

[ Voor 73% gewijzigd door Niekleair op 12-08-2012 16:58 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik had ooit ook eens geen beeld, nieuw systeem. Eerst graka terug naar de computerboer, deze verklaarde de kaart echter ok.
Wat bleek; er zat 1 pinnetje krom op de socket, en dat bleek precies het pinnetje dat de pci bus aanstuurde. Want toen ik het pinnetje recht had, werkte alles wel.
Pagina: 1