Toon posts:

PC voor gaming, 600-700 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers! Ik ben z.g.a nieuw hier, ik lees al een tijdje mee maar kon geen topic vinden dat eigenlijk dezelfde eisen etc had als mij dus heb ik maar geregistreerd & een topic aangemaakt! Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, en natuurlijk een beetje office, een keer een filmpje kijken en het nodige schoolwerk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget licht tussen de 600/700 euro (Zie eisen/wensen)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alle randapparatuur heb ik, dit hoeft dus niet bij het budget in.
Ook heb ik nog een externe DVD-speler liggen voor windows installatie, en windows heb ik ook.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De kast met inhoud :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Toch liever Intel, heeft me namelijk nooit in de steek gelaten, dus verwacht dat nu ook niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De enige eis/wens die ik heb is dat ik ga bestellen bij Azerty, en het daar ook op ga halen. Dus als het mogelijk is daar graag rekening mee houden..

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 59,65€ 59,65
1Cooler Master HAF 912 Plus€ 67,76€ 67,76
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 53,98€ 53,98
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 45,20€ 45,20
1Sapphire HD 6950 2GB OC GDDR5€ 172,-€ 172,-
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 645,49

Dit is wat ik zelf had samengesteld, als ik dit bestel bij Azerty kom ik uit op 713 euro uit (http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B498006%5D=1)

Zoals jullie dan zien ben ik over mijn budget heen, dus was mijn vraag; Waar kan ik op besparen/er nog wat van af halen zonder achteruit te gaan op kwaliteit/vermogen?

Alvast bedankt! MVG.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

pricewatch: Antec One Hundred kan ook... Desnoods gooi je er nog een extra LED fan in.

🠕 This side up

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55

amas

Law of Nature: Chaos

Met zo een beperkt budget kun je wellicht besparen op de CPU alsook op het moederbord. Kwa moederbord kun je voor wat minder features gaan en een Micro-ATX nemen, pricewatch: MSI B75MA-P45 bijvoorbeeld. CPU kun je misschien nog vervangen door een i3. Je levert wat prestaties in, maar voor games is de CPU ondergeschikt aan de GPU. Ik vind het zelf namelijk altijd een vreemd gezicht om in een gamePC net zoveel geld uit te geven aan een CPU als aan de GPU.
Verder had ik zelf een SSD in het systeem gegooid, maar ik weet niet of jij veel data hebt. Of misschien kun je dit op een andere plek in je huis opslaan (NAS, HTPC)?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
Voor data etc wa echt moet bewaard worden, heb ik een 1tb externe hdd.
Blijf trouwens wel graag bij een i5 en een ATX moederbord, maar volgensmij kan ik dan nergens nog wat van afsnoepen, tja de kast maar daar kijk je ook de hele dag tegen aan in mijn geval...

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-05 19:19
Volgens mij is het breken of barsten... Het is OF een andere processor, als je wil gamen doet de Phenom X4 965 het ook nog steeds goed, en kun je zelfs voor een 7850 gaan om het energieverbruik weer een beetje recht te trekken. De andere optie is een andere videokaart, zoals een 6870 of een GTX560, echter is verder besparen met een Ivy Bridge i5 met lastig.

Volgens mij ben je met optie een qua gamen beter af.

[ Voor 26% gewijzigd door eBait op 13-08-2012 00:47 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:14
Zou eerder zoiets doen. Kan je alles mee op "high" spelen en je hebt een SSD, wat gewoon veel sneller is dan een gewone harde schijf. Je hebt toch al een externe schijf voor opslag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Core 1000€ 31,84€ 31,84
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Club3D Radeon HD 7850 CoolStream Edition€ 218,-€ 218,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 53,98€ 53,98
1Samsung 830 series 64GB€ 63,-€ 63,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 36,95€ 36,95
1Asrock H77M€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 640,72

En ik snap niet waarom je perse een ATX moederbord wilt als deze niks extra's toevoegd. Je gaat toch niet overklokken of meerdere videokaarten gebruiken.

En de kast, tja dat vind ik het echt minst belangrijke maar dat kastje wat ik nu heb, is een prima kastje.

Verwijderd

Topicstarter
Laatste setje staat me opzich wel aan, toch maar m'n ATX wens laten vallen.
Bedankt degene die voorstellen hebben gedaan :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:14
ATX borden hebben alleen wat extra sloten maar als je die niet gaat gebruiken is er geen enkel verschil met mATX. Er zijn zelfs mATX borden waar gewoon twee videokaarten op kunnen voor CFX/SLI.

Maar tegenwoordig zit alles wat je nodig hebt al op het moederbord dus tenzij je echt die extra features gaat gebruiken, die een ATX bord biedt, zie ik geen enkele reden om niet voor mATX te gaan. Zeker omdat het ook gewoon scheelt in de prijs en zeker voor een PC met jouw budget.

Maar goed, het is uiteindelijk allemaal persoonlijk waar jij de meeste waarde aan hecht en wat voor jou prioriteit heeft.
Pagina: 1