Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zoek hulp bij uitkiezen van een laptop

Pagina: 1
Acties:

• rememberme
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-08-2024
Beste forum,

Ik ga dit jaar de studie Technische Informatica volgen en heb voor de studie een redelijke laptop nodig.

De vereisten voor de laptop zijn als volgt:

-Intel Core 2 Duo Mobile 1,66 Ghz of hoger of een Core I3 of I5 (I7 is het neusje van de zalm) of een vergelijkbare AMD processor.
Read more on: : i3D.net Game Forums /hardware/191247-zoek-hulp-bij-het-kiezen-van-een-laptop.html

-Redelijke videokaart voor het spelen van games. (Mijn eis)

-Harddrive minimaal 120 GB

-Windows 7 minimaal 4GB liefst 8 GB

-WiFi (draadloos) aansluiting dual-band 802.11n. De studenten make via de laptop verbinding met het draaadloze netwerk van de hogeschool.

-Voorkeur een webcam

Ik wilde er ongeveer 500 Euro aan uitgeven haal ik dat?

Zouden jullie mij kunnen helpen met het uitkiezen van een latop die aan de voorafgaande eisen voldoet?

Het liefst het beste mogelijk voor de laagste prijs.

Alvast bedankt voor de moeite.

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10 20:54
Voor jouw budget is het niet makkelijk om veel dingen te vinden met een 'redelijke' videokaart (eentje die niet in de cpu gebakken is lijkt me?)

Ik ben er dan ook een klein beetje overheen gestapt en heb de volgende voorstellen:

pricewatch: Asus A75DE-TY026V

De CPU is van amd en is daardoor wat langzamer dan een intel, maar er zit een vrij krachtige videokaart in, waardoor deze waarschijnlijk een stuk beter zal zijn in games dan een intel laptop voor dezelfde prijs.

Verder vond ik nog de Inspiron 17R van dell,

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-5720/fs

Kost 650 euro (die versie wil je hebben), maar samen met EPP, kortingsbonnen & shopkorting kom je dan uit op ~580 euro wat vrij prima is voor een i5 en 630m. Hij is echter wel vrij zwaar..

Als 15" kun je imo het beste de de Inspiron 15R nemen, en dan de 670 variant, met dezelfde trucs als hierboven kom je uit op ~600 euro, maar dan krijg je wel een i5 met een 7670m, wat vrij goed is.

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-5520/fs

Hier nog even topic voor die korting:

Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Veel succes verder :)

Edit: wireless module moet je zelf vervangen, Intel centrino 6230 kost 20 euro.. pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6230

[ Voor 8% gewijzigd door M4gick op 11-08-2012 13:17 ]

• rememberme
M4gick schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:12:
Voor jouw budget is het niet makkelijk om veel dingen te vinden met een 'redelijke' videokaart (eentje die niet in de cpu gebakken is lijkt me?)

Ik ben er dan ook een klein beetje overheen gestapt en heb de volgende voorstellen:

pricewatch: Asus A75DE-TY026V

De CPU is van amd en is daardoor wat langzamer dan een intel, maar er zit een vrij krachtige videokaart in, waardoor deze waarschijnlijk een stuk beter zal zijn in games dan een intel laptop voor dezelfde prijs.

Verder vond ik nog de Inspiron 17R van dell,

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-5720/fs

Kost 650 euro (die versie wil je hebben), maar samen met EPP, kortingsbonnen & shopkorting kom je dan uit op ~580 euro wat vrij prima is voor een i5 en 630m. Hij is echter wel vrij zwaar..

Als 15" kun je imo het beste de de Inspiron 15R nemen, en dan de 670 variant, met dezelfde trucs als hierboven kom je uit op ~600 euro, maar dan krijg je wel een i5 met een 7670m, wat vrij goed is.

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-5520/fs

Hier nog even topic voor die korting:

Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Veel succes verder :)

Edit: wireless module moet je zelf vervangen, Intel centrino 6230 kost 20 euro.. pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6230
Hartelijk bedankt voor je reactie en de tijd die je hebt genomen om onderzoek te doen.
Wat betreft het budget. Ja, ik weet dat het wat aan de lage kant is. Ik dacht zelf, als ik toch een laptop moet halen voor school dan maar gelijk eentje waar je op kunt gamen.

Maar je vind deze http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-5520/fs dus wel aan te raden als ik het goed begrijp? En hij voldoet aan alle eisen die ik stelde? Ja ik heb niet veel verstand van computers, sorry hiervoor.

• rememberme
Jongens ik heb eens gekeken naar andere laptops, alleen ben ik er niet zeker van of ze voldoen aan de eisen. Zouden jullie er misschien eens naar kunnen kijken?

Het zijn deze twee.

http://www.dynabyte.nl/no...-ty001v-3rd-i5-3210m.html

http://www.bcc.nl/acer-53214g50m.html

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Die Asus is 17.3", geloof me, dat wil je niet naar school slepen :>
Die Acer heeft een bagger teleurstellende resolutie.

Ik zou niet groter gaan dan 15.6" (liever kleiner), en een minimale resolutie van 1600 x 900 argh, er lijkt een invasie van hd-ready displays te zijn geweest en hoger is niet te krijgen onder de 650 euro 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door CrashOverDrive op 20-08-2012 23:40 ]

• rememberme
CrashOverDrive schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:38:
Die Asus is 17.3", geloof me, dat wil je niet naar school slepen :>
Die Acer heeft een bagger teleurstellende resolutie.

Ik zou niet groter gaan dan 15.6" (liever kleiner), en een minimale resolutie van 1600 x 900 argh, er lijkt een invasie van hd-ready displays te zijn geweest en hoger is niet te krijgen onder de 650 euro 8)7
Ik moet er bij zeggen dat de school 10 minuten van mijn huis vandaan is met de bus. Dus dat ik dat ding moet slepen maakt me niet uit.

Maar is die 17 inch wel goed wat betreft de specificaties>?

• rememberme
Deze ziet er ook goed uit wat vinden jullie?

http://www.alternate.nl/h...Asus/K55VD-SX016V/990494/?

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Met die 610 kun je niet echt games spelen. Intel's HD4000 is zowat even snel

• rememberme
Ruffzz schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:40:
[...]

Kun je met die Intel HD4000 wel gamen dan? Zijn dat niet ingebouwde videokaarten?

• rememberme
Ruffzz schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:40:
[...]

Vind je deze beter?

http://www.mycom.nl/Produ...04SD--3rd-i53210M/1363365

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:17
Zit je nog steeds met een slechte resolutie en een 5400 rpm schijf. Spaar nog wat langer door want het is bij a zonde om hier je geld aan uit te geven.

[ Voor 38% gewijzigd door ChrisLNFF op 21-08-2012 23:24 ]

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:57
Met een budget tussen de €500 en €600 ga je gewoon geen laptop vinden met een goede resolutie en dan ook nog eens een goede videokaart, snelle harde schijf en weet ik veel wat.. Maar een resolutie was ook geen vereiste dus weet niet waar dat vandaan is gekomen (begrijp dat het aangeraden wordt om daarop te letten maar als het budget er niet voor is dan is het budget er niet voor).

Denk dat je in jouw prijsklasse het beste kan gaan voor de Asus K55A-SX007V (zie: pricewatch: Asus K55A-SX007V) die vanaf morgen voor €549 te koop is in de Media Markt. Je gaat er geen videokaart bij krijgen waarbij je kan gaan gamen op high level maar met de HD Graphics 4000 is deze in ieder geval al iets beter dan de Geforce 610M die je bij de andere goedkope asus versie krijgt. Daarnaast met een 3e generatie i5 processor en rond de €500-€600 één van de betere keuzes in mijn opinie.

Als je van plan bent toch wat meer geld uit te gaan geven dan zou ik je de Inspiron 15R SE aanraden waarbij je wel een mooi scherm (+ resolutie) krijgt maar dan ga je wel richting de €700.

Verwijderd

De inspiron is € 679 met i5 en 1080p scherm en HD 7730m. Buiten zijn budget.. Maar €100 voor een 1080p scherm en een betere grafische kaart in vergelijking met de K55A (volgens mij de meest aantrekkelijke laptop onder de €600) is een erg goede deal.

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik moet ook een laptop kopen en ik denk dat het de Dell 15R SE wordt i.p.v. de Asus N56VZ-S4035V-NL vanwege de ong. 200 euro prijsverschil. Tenzij jullie toch zeggen dat de ASUS een betere keus is en de 200 euro waard is?

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een SSD in te bouwen in die Dell en ASUS.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Is er ergens een stappenplan te vinden?

Thanks!

• rememberme
Rabbiej schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:35:
Met een budget tussen de €500 en €600 ga je gewoon geen laptop vinden met een goede resolutie en dan ook nog eens een goede videokaart, snelle harde schijf en weet ik veel wat.. Maar een resolutie was ook geen vereiste dus weet niet waar dat vandaan is gekomen (begrijp dat het aangeraden wordt om daarop te letten maar als het budget er niet voor is dan is het budget er niet voor).

Denk dat je in jouw prijsklasse het beste kan gaan voor de Asus K55A-SX007V (zie: pricewatch: Asus K55A-SX007V) die vanaf morgen voor €549 te koop is in de Media Markt. Je gaat er geen videokaart bij krijgen waarbij je kan gaan gamen op high level maar met de HD Graphics 4000 is deze in ieder geval al iets beter dan de Geforce 610M die je bij de andere goedkope asus versie krijgt. Daarnaast met een 3e generatie i5 processor en rond de €500-€600 één van de betere keuzes in mijn opinie.

Als je van plan bent toch wat meer geld uit te gaan geven dan zou ik je de Inspiron 15R SE aanraden waarbij je wel een mooi scherm (+ resolutie) krijgt maar dan ga je wel richting de €700.
Maar je kunt tegenwoordig dus WEL gamen met die ingebouwde videokaarten als ik het goed begrijp? Ik heb namelijk een paar jaar geleden een laptop gekocht met een ingebouwde videokaart waar je dus NIET mee kon gamen. Ik was erg teleurgesteld aangezien ik er 1000 EURO voor had betaald.

EN btw, maakt het wat uit als je 4gb geheugen hebt i.p.v. 6 gb? Zal je dat merken?

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:17
Ja, zeker gezien de nabije toekomst zul je dit gaan merken. Programma's worden steeds zwaarder en dan ga je aan 4 gig wellicht niet meer genoeg hebben. Hangt ook van de rest van de specs af, dat wel.

• rememberme
Ik ga denk ik voor de

http://www.mediamarkt.nl/...net&product_code=50612082

Ik vertrouw erop dat hij wel goed genoeg is. Btw die videokaart die erin zit, dat is toch niet zoiets als een intel GMA videokaart hoop ik. Ik wil namelijk wel games kunnen spelen. :)

Verwijderd

De videokaart is een haar sneller dan de GT 610m. Sneller vind je sowieso niet in dit prijssegment (volgens mij).

• rememberme
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:19:
De videokaart is een haar sneller dan de GT 610m. Sneller vind je sowieso niet in dit prijssegment (volgens mij).
Ok hartelijk bedankt :).

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:36
Je kunt trouwens hier nog kijken: https://shop.asus.nl/shop...renoveerde-Notebooks.aspx

Verwijderd

Shop.asus.nl. WTF. Sinds wanneer verkoopt asus aan consumenten?

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:36
Sinds ik er gisteren deze laptop heb gekocht?
https://shop.asus.nl/shop...--4GB-RAM--500GB-HDD.aspx
Lekker goedkoop toch?

[ Voor 4% gewijzigd door davevogel0 op 22-08-2012 23:53 ]

Verwijderd

Dat is vrij goedkoop ja. Jammer genoeg staat er verder niets interessants in.
Pagina: 1