[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Probleem is dan al snel dat je bijvoorbeeld geen filter hebt om SAS -> SATA controllers te vinden. Een dergelijke controller met 2 poorten, kan middels extenders misschien wel 16 SATA-disks aansturen zoals pricewatch: HP Smart Array P410/512 BBWC 2 Int ports (naam vermeldt 2 poorten, kaartje zelf heeft maar 2 poorten maar kan wel 8 SATA aansturen).
En het aantal poorten op een controller zegt overigens ook niet altijd wat over de capaciteiten van de controller; iets met 16 poorten hoeft bijvoorbeeld geen RAID0 te ondersteunen (voorbeeld, alhoewel hoogst onwaarschijnlijk).
En het aantal poorten op een controller zegt overigens ook niet altijd wat over de capaciteiten van de controller; iets met 16 poorten hoeft bijvoorbeeld geen RAID0 te ondersteunen (voorbeeld, alhoewel hoogst onwaarschijnlijk).
[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 11-08-2012 11:45 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Die is er wel degelijk, daar zowel SAS als SATA hun eigen sub groep hebben.MAX3400 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:43:
Probleem is dan al snel dat je bijvoorbeeld geen filter hebt om SAS -> SATA controllers te vinden.
Mee eens maar er is een grens waar je op kan filteren.Een dergelijke controller met 2 poorten, kan middels extenders misschien wel 16 SATA-disks aansturen zoals pricewatch: HP Smart Array P410/512 BBWC 2 Int ports
En je zou ook een extra checkbox kunnen maken voor kaarten die Port Multiplier en Extenders ondersteunen.
Daar heb je de raid level selectie voor, daar kan je kiezen welke level raid de kaart moet ondersteunen, van JBOD tot en met R60 kan je daar selecteren.En het aantal poorten op een controller zegt overigens ook niet altijd wat over de capaciteiten van de controller; iets met 16 poorten hoeft bijvoorbeeld geen RAID0 te ondersteunen (voorbeeld, alhoewel hoogst onwaarschijnlijk).
Ik ga hier even naar kijken. In Tweakers 7 gaat de gehele categorisering op de schop, waar we onder andere een einde maken aan de vele sub-sub-subcategorieën, waarvan de controllers een mooi voorbeeld is. Het gemis aan dat soort diepe categorisering willen we dan afvangen met specificaties, zodat je toch nog naar een specifiek soort controller kan filteren. Hoe en wat dat eruit ziet heb ik nog geen zicht op, maar ik ga niet voor die tijd andere specificaties aanmaken in die categorieën, je zult het er dus even mee moeten doen.
Mocht het tegen die tijd zover zijn, meld ik me weer in dit topic
Mocht het tegen die tijd zover zijn, meld ik me weer in dit topic
Vraagje, als buitenstaander zegt "Tweakers 7" niet zo veel, over wat voor een tijdsspanne hebben we het hier?Glaanie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:43:
In Tweakers 7 gaat de gehele categorisering op de schop, ..................., maar ik ga niet voor die tijd andere specificaties aanmaken in die categorieën, je zult het er dus even mee moeten doen.
Een paar weken, maanden of een jaar of zo?
Kan/mag ik niks over zeggen helaas. Hou de .plans in de gaten zou ik zeggen
Tweakers 7 is klaar, dus de vraag is, is het nu wel geïmplementeerd?
Of is het iets voor nog wat later?
plan: Development-round-up - Iteratie #23
Of is het iets voor nog wat later?
plan: Development-round-up - Iteratie #23
Nee, dat gaat pas na de launch gebeuren. Allereerst gaan we alle bestaande specificaties nalopen in de categorieen en waar nodig weer rechtzetten. Doordat veel categorieen worden gemergd, blijken ook de specificaties op enkele plekken door elkaar te lopen. Hier moeten wij eerst tijd voor vrijmaken (anders werken de filters niet goed meer of zijn ze in sommige gevallen helemaal niet meer zichtbaar), maar dat kan sowieso pas na de launch, het is onmogelijk dit op de huidige omgeving te doen.
Verder is er een lijst van zo'n 20-25 specificaties die mogelijk interessant kunnen zijn, die eerst uitgedacht moeten worden. Het meeste werk gaat zitten in het invullen van die specs, hiervoor moeten we (de meeste) producten in die categorie nalopen en waar nodig invullen.
Ik kan nu niet zien op welke plek deze request staat, ik gok redelijk bovenaan, aangezien de 'nieuwe specificatiestop' van de zomer is ingelast. Ook kan ik nu niet zeggen wanneer ik er aan ga beginnen, we weten namelijk op dit moment simpelweg niet hoe druk we het gaan krijgen, ook omdat onze werkwijze deels gaat veranderen.
Vager dan dit kan ik het niet maken helaas
Tweakers 7 is een groot project, niet alleen voor de devvers, maar ook voor ons, hoewel wij eigenlijk pas de laatste 3-4 maanden flink betrokken bij zijn geweest. Het resultaat zal je eind oktober zien
Verder is er een lijst van zo'n 20-25 specificaties die mogelijk interessant kunnen zijn, die eerst uitgedacht moeten worden. Het meeste werk gaat zitten in het invullen van die specs, hiervoor moeten we (de meeste) producten in die categorie nalopen en waar nodig invullen.
Ik kan nu niet zien op welke plek deze request staat, ik gok redelijk bovenaan, aangezien de 'nieuwe specificatiestop' van de zomer is ingelast. Ook kan ik nu niet zeggen wanneer ik er aan ga beginnen, we weten namelijk op dit moment simpelweg niet hoe druk we het gaan krijgen, ook omdat onze werkwijze deels gaat veranderen.
Vager dan dit kan ik het niet maken helaas
Waarom dat niet gedeeltelijk over laten aan gebruikers?[b][message=39053521,noline]Het meeste werk gaat zitten in het invullen van die specs
Er zijn vast genoeg karma h****** *kuch*, die de specificaties best wel bij willen werken.
Daar T-net vele statistieken bij houd is het vast wel te zien/bepalen of iemand redelijk betrouwbaar is of niet.
En aan de hand van de betrouwbaarheids niveau, 1 op de ? controleren.
Eventueel met prijzen voor top 10, of random prijs via een loterij waar iedereen een kans heeft, maar voor elk karma punt krijg je een lot.
Denk dat je daar mee honderden manuren mee kan besparen.
Is al vaker gevraagd en het antwoord blijft: nee. Wij willen wel alles in de hand houden, wat zou betekenen dat wij alsnog tijd kwijt zijn aan het controleren van de gegevens, dus kunnen we het net zo goed zelf doen
Wij worden er tenslotte voor betaald en ook onze klanten (lees, de shops die betalen om hun prijzen te laten weergeven in de Pricewatch) verwachten een zekere professionaliteit, wat wij niet kunnen garanderen als anderen in onze database rommelen
Pagina: 1