[VPN] supertraag in Frankrijk, in Nederland perfect.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis in Nederland een VPN server (PPTP) opgezet met behulp van DD-WRT op mijn Ziggo 120/10 verbinding. In Nederland werkt deze verbinding buitenshuis perfect, zowel op mijn iPad als mijn laptop. Bij vrienden in Duitsland werkt de VPN verbinging ook perfect, echter in Frankrijk, waar ik op dit moment verblijf, niet. Hij brengt de verbinding tot stand, maar daar blijft het bij. Websites laden botertraag of zelfs helemaal niet. Op watismijnip.nl geeft hij nog net mijn Nederlandse IP weer, maar daar blijft het ook bij. Als ik een traceroute doe vanuit CMD wordt er netjes bij mij thuis in Nederland gestart met ping-waardes die niet hoger zijn dan 60ms. Ook als ik (zonder VPN) een bestand overhaal d.m.v. FTP haal ik snelheden van boven de 1MByte/s .

Dit probleem doet zich voor op alle apparaten.

In Frankrijk heb ik een Hitachi AH4021 van Alice. In Nederland maak ik gebruik van een WNDR3700 waarop DD-WRT is geïnstalleerd.

Wat kan ik doen? Kan het zijn dat de VPN verbinding in Frankrijk opzettelijk wordt tegengewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 22:26
Dat kan theoretisch natuurlijk, maar dat weet je niet zeker totdat je bijvoorbeeld een andere vorm van VPN geprobeerd hebt. Je kan OpenVPN eens proberen, dat word minder vaak geblokkeerd.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Ik heb even gekeken naar het opzetten van een openVPN verbinding, klopt het dat dit een uitgebreidere installatie vereist dan PPTP?

Buiten openVPN om, wat zou ik nog kunnen proberen om de PPTP verbinding werkend te krijgen?

<edit>
Overigens zijn alle adressen lokaal thuis wel goed te bereiken. Internet dus (vaak) niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ja, OpenVPN is iets meer instelwerk, maar ook weer wat veiliger (als je het goed doet).
Waarom PPTP niet zou werken, kan ik niet zeggen zonder enige logging. Het is vreemd dat het geographisch uitmaakt. Eerlijk gezegd denk ik dat er iets van afknijpen gebeurt.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat ik heb is een SSH tunnel naar mijn netwerk, en vanuit daar kan ik een vpn verbinding opzetten.
Wellicht is zo'n oplossing ook iets voor jou.

Ik gebruik overigens extern poort 443 daarvoor omdat die bijna nergens geblokkeerd is, en het normaal is dat de verbinding daarop encrypted is. De rest is allemaal intern in mijn eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Dat is precies wat ik ook doe. SSH tunnel maken en een local port forward maken naar je desktop.
Dat werkt het makkelijkst en is ook veilig.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. Ik heb al even wat over ssh tunneling opgezocht. Kan ik dit ook doen icm een iPad? En hoe kan ik dit schematisch het beste opzetten met VPN op dd-wrt? Ik ben echt een leek op dit gebied.. :)
Pagina: 1