Ik heb thuis in Nederland een VPN server (PPTP) opgezet met behulp van DD-WRT op mijn Ziggo 120/10 verbinding. In Nederland werkt deze verbinding buitenshuis perfect, zowel op mijn iPad als mijn laptop. Bij vrienden in Duitsland werkt de VPN verbinging ook perfect, echter in Frankrijk, waar ik op dit moment verblijf, niet. Hij brengt de verbinding tot stand, maar daar blijft het bij. Websites laden botertraag of zelfs helemaal niet. Op watismijnip.nl geeft hij nog net mijn Nederlandse IP weer, maar daar blijft het ook bij. Als ik een traceroute doe vanuit CMD wordt er netjes bij mij thuis in Nederland gestart met ping-waardes die niet hoger zijn dan 60ms. Ook als ik (zonder VPN) een bestand overhaal d.m.v. FTP haal ik snelheden van boven de 1MByte/s .
Dit probleem doet zich voor op alle apparaten.
In Frankrijk heb ik een Hitachi AH4021 van Alice. In Nederland maak ik gebruik van een WNDR3700 waarop DD-WRT is geïnstalleerd.
Wat kan ik doen? Kan het zijn dat de VPN verbinding in Frankrijk opzettelijk wordt tegengewerkt?
Dit probleem doet zich voor op alle apparaten.
In Frankrijk heb ik een Hitachi AH4021 van Alice. In Nederland maak ik gebruik van een WNDR3700 waarop DD-WRT is geïnstalleerd.
Wat kan ik doen? Kan het zijn dat de VPN verbinding in Frankrijk opzettelijk wordt tegengewerkt?