Er is veel te lezen over videokaarten bij "gamen" maar een stuk minder over "editing".
Zo ook bij de configuratie van optimale pc's (zoals ook op deze site bij de maandelijkse pc-configuratie).
Ik vraag me al een tijdje af wat de overeenkomsten en verschillen zijn om een grafische kaart te beoordelen naar "gamen" of "editing".
Ik werk met het editing programma SV pro 9 en wil binnenkort overschakelen op SV pro 11 (op een W7 platform).
Mijn probleem is dat bij het gebruik van meerdere editingtracks (7 a
met op elke track wel een bewerking met bvb event pan/crob, event fx of maskers, de playback niet realtime verloopt. Kortom, om het resultaat goed te beoordelen moet ik een render maken en dat kost veel tijd.
Ik zoek dus naar een pc-configuratie dat hierin een optimaal resultaat kan geven.
De combinatie van processor snelheid, het RAM en de grafische (video) kaart zijn hierbij essentieel.
Maar wat is een goede combinatie/configuratie?
Ik las hierover o.a.
http://philipbloom.net/fo...eo-card-for-vegas-11.455/
Technisch kan ik niet alles volgen (ik ben een leek) maar ik concludeer er uit dat de videokaart een aanvullend vermogen moet hebben op de combinatie processor en RAM. Anders werkt de grafische kaart meer als een bottleneck.
De info klinkt plausibel (voor mij). Maar is dat ook zo?
Kan iemand nog wat meer zeggen over de samenwerking tussen CPU en GPU?
Ik concludeer (voorlopig) voor mijn nieuwe pc-configuratie:
- i7 64 bits plusminus 3500Mhz processor
- Motherboard: asus (suggesties?)
- Graphic card: NVIDIA GeForce GTX 570 (budget) of Asus GeForce ENGTX560 DC?2D/1GD5 -1GB- PCI-E
- O.S. : Windows Home Premium 64bits (RAM tot 16 GB) (budget) of Ultimate 64 (RAM tot 192 GB)?
Zou dit een optimale configuratie benaderen?
Het zijn een aantal vragen geworden maar het thema is dezelfde.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Zo ook bij de configuratie van optimale pc's (zoals ook op deze site bij de maandelijkse pc-configuratie).
Ik vraag me al een tijdje af wat de overeenkomsten en verschillen zijn om een grafische kaart te beoordelen naar "gamen" of "editing".
Ik werk met het editing programma SV pro 9 en wil binnenkort overschakelen op SV pro 11 (op een W7 platform).
Mijn probleem is dat bij het gebruik van meerdere editingtracks (7 a
Ik zoek dus naar een pc-configuratie dat hierin een optimaal resultaat kan geven.
De combinatie van processor snelheid, het RAM en de grafische (video) kaart zijn hierbij essentieel.
Maar wat is een goede combinatie/configuratie?
Ik las hierover o.a.
http://philipbloom.net/fo...eo-card-for-vegas-11.455/
Technisch kan ik niet alles volgen (ik ben een leek) maar ik concludeer er uit dat de videokaart een aanvullend vermogen moet hebben op de combinatie processor en RAM. Anders werkt de grafische kaart meer als een bottleneck.
De info klinkt plausibel (voor mij). Maar is dat ook zo?
Kan iemand nog wat meer zeggen over de samenwerking tussen CPU en GPU?
Ik concludeer (voorlopig) voor mijn nieuwe pc-configuratie:
- i7 64 bits plusminus 3500Mhz processor
- Motherboard: asus (suggesties?)
- Graphic card: NVIDIA GeForce GTX 570 (budget) of Asus GeForce ENGTX560 DC?2D/1GD5 -1GB- PCI-E
- O.S. : Windows Home Premium 64bits (RAM tot 16 GB) (budget) of Ultimate 64 (RAM tot 192 GB)?
Zou dit een optimale configuratie benaderen?
Het zijn een aantal vragen geworden maar het thema is dezelfde.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?