zoek een usb kabel met schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik heb deze vraag maar in casemodding gepost, omdat ik vermoed dat hier de mensen kijken die misschien antwoord weten op de vraag. Als het verkeerd is, alvast bij voorbaat mijn excuses.

Ik heb een nieuwe tv met bijbehorende webcam voor skype (beide samsung). Alles werkt prima, maar ik vind het vervelend dat de webcam altijd aan staat. (en vooral de blauwe led die er in zit)

Dit is helaas niet softwarematig uit te zetten. Dus ik ben op zoek naar een usb-kabel die je kunt onderbreken met een aan/uit knop. Helaas kom ik met alles wat ik aan zoektermen probeer telkens uit bij usb hubs, switches, en andere niet relevante zaken.

Natuurlijk zou ik zelf een kabel kunnen openknippen en een schakelaar in de 5v lijn plaatsen, maar ik hoopte dat zoiets al kant en klaar verkocht zou worden.

Ik heb in het forum opslagmedia&controllers bij vergelijkbare vragen over externe hdds wel hubs met een schakelaar gezien, maar in de handleiding staat dat het niet gaat werken als ik de camera via een hub aansluit.

Weet iemand of zo een kabel (of tussenstukje) bestaat of is er misschien een andere handige methode om dit mooi op te lossen? Elke keer de kabel erin en eruit is niet handig, omdat de tv aan de muur hangt, en de led afplakken kan ook niet omdat die achter een rooster zit waar ook de microfoon zit.

het gaat trouwens om deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://m.clove.co.uk/miniusb-sync-charge-cable-with-onoff switch

Of bij Expansys

Afbeeldingslocatie: http://i2.expansys.com/img/b/128585/expansys-mini-usb-sync-and-charge-cable-with-on-off-switch.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 05:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
Die schakelt de datalijn uit, niet de 5v, ik verwacht dat het ledje dan nog steeds brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 19:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zou bijna adviseren om Samsung hierover te berichten dat USB powered-on blijft als de TV uitstaat. Voor sommige poorten kan ik het me voorstellen (zoals een HDD die wordt gebruikt voor opnames) maar het is natuurlijk vreemd dat andere apparaten op USB, die niet gebruikt kunnen worden als de TV uit staat, ook aan blijven staan.

Gebeurt het als de TV in standby staat of ook als je de TV helemaal uitdrukt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
als de tv uit of standby staat gaat de USB ook uit, dus dat is geen probleem, het gaat mij alleen om wanneer de tv aanstaat. Dus ook als je een film zit te kijken heb je vlak boven je beeld een blauwe led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27

DukeBox

loves wheat smoothies

En de camera openschroeven en de led onderbreken geen optie ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
er zitten geen schroefjes in, de kans is groot dat ik hem beschadig als ik hem probeer open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:24

SA007

Moderator Tweaking
Misschien niet heel netjes, maar afplakken met een stukje plakband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SA007 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:30:
Misschien niet heel netjes, maar afplakken met een stukje plakband?
Dat heb ik ook met de mijne gedaan.. idd niet heel netjes, maar werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nef
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

http://www.thinkgeek.com/product/eeb6/?srp=11
"Speciale" stickertjes om je felle LEDjes mee af te plakken. Misschien heb je er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
USB is altijd powered via de buitenste twee "pinnen" als je dat weet zou je een oude USB kabel kunnen pakken deze zelf van een schakelaar kunnen voorzien en op die manier gewoon zelf zo'n oplossing kunnen bouwen. Desnoods gebruik je een klein printje om twee porten op te solderen waar je een schakelaar tussen de porten plaatst, dat zou je heel erg klein kunnen maken en als je wil zelfs via je afstandsbediening kunnen aansturen als daar bijvoorbeeld een knop op zit om een VCR aan te sturen die je waarschijnlijk toch niet meer hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugWorks
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:54
Misschien dat je een van deze 2 opties kunt gebruiken, lijken mij wel geschikt hiervoor. Gevonden op de site van conrad.nl, 2 usb hubs met schakelaar(s).

http://www.conrad.nl/ce/n...hakelaar/0415112&ref=list
en
http://www.conrad.nl/ce/n...akelbaar/0415112&ref=list
Pagina: 1